Aug 4, 2010

Sedang Berfikir.........

Pagi nie ..seawal pukul 7 keluar rumah .
antar akak ngn adik ..g sekolah ..ujan turun dengan lebatnya .
kat sekolah menengah hari ni ade ceramah ..pasal kerjaya..
jadiknya aku suruh akak ngn adik ..dengar ceramah tu..
lepas tu hantar firdaus ke sekolah agama.
ajak dia sarapan dia taknak .jadiknya aku tapau je makan kat opis..
hari nie sebab ujan ..makanya sana sini jalan jem..


dalam Opis nie .sejuk sangat..
aku bila duduk dalam tempat sejuk ..kepala aku sakit..+ pening sangat ..
semalam ada seorang ..sms aku ..cakap kat sekian-sekian ada job..
aku nak tak ..
aku tengah fikir..asal bulan ramadhan nak menjelma je..aku mesti ade orang offer kerja lain 
tahun lepas pun camtu gak .tapi kat kl..lepas tolak kos transport bagai ..jauh ..apa semua .terpaksa aku tolak .yang kawan aku offer semalam tu ..tah lah ..sanggup ke aku keluar dari kepompong kerja aku sekarang..
masih memikir..kalau ade rezeki..adalah ..takde..stay je keje sini .



sekarang aku lepak depan pc..sambil jenguk fb ..blogwalking skit
aku layan novel..
novel yang sebelom nie aku baca..
Takdir Nor Aida..citernya okeh ler permulaan..pertengahan ...tapi penghujungnya..
takde keputusan..agak menyakitkan hati disitu..
esok je sehari lagi aku kerja...jumaat aku cuti .ada banyak hal ..nak kena uruskan .


34 comments:

Unknown said...

besskan ujan pagi ni rasa maless jer nak kerojer...rajin nyer baca novel hehe

attyfir said...

posh76@ takde apa nak buek .kena layan novel posh ..

pRincESs_N said...

mmg pon..klo ujan mane2 pon jem..tensi2..

rasp said...

rezki u sis, dpt offer...
pikir tul2 ....
kkdg bila dlm 'comfort zone' mmg malas nak gerak kan...

Unknown said...

kelakarlah kamu ni..beli lagi kasut yang sama..patutlah budak-budak gelak guling-guling..


betul tu..klu nak tukar keroje kena fikir semua..klu tolak bahagi campur lebih krg gaji kat sini baik tak yah kan..

boss besar dah balik ker belum?ciannya

CuTeMiUt78 said...

sama la kty.. kat BP ni pun duk ujan manjang..eemmm fikir2kan la.. mana yg terbaik kan kty

Softtouch [Hanim] said...

tp pg ni tempat sy xujan plak ...waa..bc novel..sy pun tgh bc novel jgk..:)

Dee said...

kty..di kala anak2 memerlukan ko kty..xyah ar tukar keje..sbb keje skrg ko senang nk amik antar dorangkan..stay dulu..hehehe..opinion aku je nih..

Hezesuze said...

pada pendapat Ze kan kty...better kty stay jek kt opis lama nie...bleh berblogging, berfb & baca novel lagik pastu lak kty leh setup masa kty sndiri...

kira xde org nk control pergerakan kty...

kalo kt tmpat baru...sumenye kene start from A-Z...belum tentu bleh layan fb kan...hehehe

itu sekadar pandangan Ze jek...tapi kalo tmpat baru tu dekat ngan rmh kty and then gaji pun byk..tak salah mencuba...

xpun kty mintak cuti 1minggu kt kompeni skrg...pastu try keje kt company baru tu..tgok camne...coz ze pernah wat camgini time ze keje dulu...ujung2 tmpat baru xbesh trus keje tmpat lama...hehehehe

ietams said...

susah juga nak memikir kan
slow-slow kak..
moga² dapat keputusan yg bijak

iena hamdi said...

oooo hujan ke patut jem.. huhuhu kat umah iena tak hujan pun kak ty

myQza said...

nasib baik jarak umah opis sekangkang kera jadi x terlibat dgn jam segala. :))

Alimaz-Kembara Terasing said...

jumaat ni saya pun rasa nak cuti gak la...

cheqna said...

kak
meh kije ganu kak
kompem tak jem...=)

ratna said...

kak..solat istikharah kak.. semoga akak dpt buat keputusan dgn baik..

Liza said...

kadang2 yg gaji byk skit pun, lepas tolak sana sini, dapat ciput pastu penat lagi nak kena tempuh jem

mummysyafie said...

a'aa kan..pagi tadi hujan. kat putrajaya pun kalau hujan mmg teruk jem esp kat traffic light

fazid said...

apa yang difikiran kakty tu...bunyik macam serabut je

attyfir said...

@:: p R i n c E s S _ N ::
iu ar n..ujan skit je pon jem..

attyfir said...

@rasp
tu ar sis..

attyfir said...

@kak ina kl betui tu k.ina..

attyfir said...

@CuTeMiUt78 tq rina.

attyfir said...

@Softtouch [Hanim] sama ar kita nim.mari kita tanam kan minat membaca

attyfir said...

@Dee
tu lah pasal nya dee..tp nextyear..suh van antar fir g sek..

attyfir said...

@Hezesuze tu ar ..ze..tgk camne..tq ye ze.

attyfir said...

@Ietams tq ieta..

attyfir said...

@iena hamdi bangi lebat..na.

attyfir said...

@Alimaz-Kembara Terasing jom kita jumpa..

attyfir said...

@cheqna ekekke..jauh le pulok na..

attyfir said...

@ratna tu ar ratna..tq.

attyfir said...

@Liza
betui cakap liza ..tu .

attyfir said...

@mummysyafie tu ar nor.asal ujan ..jem..asal jem ujan .

attyfir said...

@FazidElias hehehe..zid.tade..apa ar..

Yan said...

kite rase keje akak skang ni dah best dah.. leh tenet.. pastu leh kuar2... cume sesekali tension kira gaji eh.. heheheh..