Aug 3, 2010

Yang lama..dan yang baru

Kasut feveret saya sudah sangat uzur..
sejak feb,.ianya semakin nazak.
sejak dari tu ..puas sudah saya cari ganti .tapi tak sesuai dgn kaki .
setakat utk kenduri .ke ..leh ar pakai kejap .
tapi untuk pergi kerja..atau ..nak jalan2 yang makan berjam2..tak selesa..
nie lah kasut kesayangan saya..
dah nak 2 tahun 1/2 kasut ni berkhidmat untuk saya..
dah macam tempat kasut ni pergi..bawa saya.
antaranya .kedah dah 3 kali , langkawi dah 2 kali ..tempat lain ..melaka bagai .lebih 3-4 kali .
ke tempat kerja..lagi lah dah beratus kali .
kasut ni walupun tak cantik ..takde brand.tapi sangat selesa dikaki saya.

v
v

v

v

v

v

v


v


v

v




v



v




v
tapi masa saya jalan-jalan hari sabtu tu .
di sebuah supermarket yang tak berapa glemer..
tak se gah Parkson..Jaya Jusco ..saya terpandang..kasut nie .
OMG..saya ..rasa macam nak lompat-lompat..owh disitu rupanya ko .dah berbulan saya cari ganti..


terus saya suruh adik yg jaga situ cari size saya..
balik umah ..terus terai..sukanya saya..
dapat kasut yang selesa..
dan comel di mata saya..


tengok betapa comel nya kasut tu 
bila berada di kaki saya..

semua anak-anak saya gelak .tengok .mama dia asyik ler beli kasut yang sama..
gelak guling-guling..diaorang.
yang along lak .awat lah ayang tak beli yg patern lain .
gemor benor .yang ade bijik + bunga2 tu ..
tak kesah apa orang kata ..
janji saya suka..

34 comments:

Unknown said...

Sis kasut tu cantek...kasut ni yg penting selesa kalu branded pun sakit kaki nak buat perkan...hehe

aliaaroslan said...

selesa yang paling penting. lagipon kita yg nak pakai, bukan org lain..

☆ lieya latif ☆ said...

wah bagus kakty...tetap setia ...nak jugak cari yg same patern...tu la kan kak...kalo dah selesa tu. mmg tu jugak yg kite cari....kang beli yg lain takut lak tak serasi.....

marinahunny said...

kalu dah suka kan beli yg sama pun xpe..saya pun pernah beli kasut yg sama tp tggu kasut lama buruk dulu..

pRincESs_N said...

btl2 selesa laa tu..btahan 2thn stgh..siap bli baru pattern same..bebaloi tu k.ty..

Dee said...

kty..kalo dh suka tu mmg xleh kata apalah kan..yg penting keselesaan..

Softtouch [Hanim] said...

ala kak ty kalu xde brand pun xpe..janji selesa...lama tu kak ty dah pakai dia..

ratna said...

ha ha ha kakk.. ada pulak yg sama yer.. tak per..pilih la yg mana selesa.. akak ni mmg seorang yg setia..

ALoNa CintamaniszLite said...

tu dia aihh..
sampai dh nampak tulang kasut tu, hehe..
best betul kasut tu dpt gi jenjalan makan angin ngan kty..

Kty mmg cermat betul. Kalo sy, mau tertanggal dh reben bunga2 tu. Paling tidak pun..tercabut batu permata sebijik tu, hahaha

Unknown said...

yer la...sama...tang kilat jek lain...hehe

Queen said...

betul..susah nak cari kasut yang rasi ...kan..kan

malinasiam said...

weyy
den pon berkonan gak
kek mano ko beli
den nk kirim 1

Unknown said...

hahaha lawakla kty ni..beli kasut yg sama lagi.. mmg cinta sejati ni :p

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

cam sama jek...warna je lain...sama lah cam kiter kak...kalo dah kenan tu haq tu jugak la yang dibeli...sampai husband cakap macam tak bertukar kasut plak

Nurhayati said...

nak dapatkan selesa tu bukan senang..kalau yati pun takpe beli menda sama hehe

Zura Tahir said...

jgn kata anak2 akak je gelak...sy pun gelak jugak...kekdg sy pun cm tue jgak..sbb dh selesakan...

Ms.Lilies said...

janji sedap kat kaki kita kan k.ty :)

Unknown said...

MEMANG BERBALOI2 KAN KAK TY.. YG PENTING SELESA TU!

ietams said...

same dgn saya,
kalo suka & rase selesa dgn satu barang tu,
akan cuba cari bende yang sama dan serupa

Hezesuze said...

betul tu kty..xkesah ler brand ape yg penting selesa bila dipakai...huhu

kalo beli kasut mahal2 pun ujung2 melecet sana sini watpe yedok?? huhu

Cheritera Kami said...

sbb da suka kita bkn kisah jenama ke idak kan kak..janji pakai selesa..

mummysyafie said...

sanggup kak ti cari yang sama kan. kalau dah sedap tu..harus cari yang serupa.

Suziey Ahmad said...

hahhahaah kty..sy pn nk gelak guling2..adeiii..bole plak beli kasut yg sama yek..ekekkek:D

Ciklinn said...

hhahahhah nak gelak dulu.. sabor jerlah kak yatt nie.... asal sama yer kak... hihihihi...

akak sihat ker.. sori lama tak tinggal jejak..komputer kat umah mcm hampehh.. sebulan woo prob...

Sham Ummi Echa said...

sy pon penah berulang bli kasut yg sama design. cuma kaler je amik lain.. hehehe

yer la kalo dah suka..fedulik apa org nk kata kan

Eja Razif said...

hey kawan...heheh..lawaknye..kasut tu jgk yang u nak sikit pon xnk lari dr design tu....xpe la ..if da suka mmg cmtu..lg2 uat kita slesa dgnya.......keep it up..;')

Nur -al- Ain said...

hohooo.. same la kite, kalau best, sanggup beli lagi dan lagi.. heheee ;)

Yan said...

hahahaha kakty ni boleh tahan lawak yek... nak jugak carik yg same... seb dah jumpe... jgnkan anak akak.. yan pun gelak sorang2 ni dpn pc baca entri akak...

Liza said...

mmg lawak pun, liza pun gelak guling2 nie

Azueriena said...

TUUU DIERRR....SERONOTTT DPT JUMPER BALIK APA YG KITER NAKK....MESTII KAK YATT TERUS TERKAMM X PANDANG KIRI KANAN DAH TUU....HEHEHHEHE...

adenium said...

kalau dah suka kan kakty... heheh

rasp said...

i pun sropa u gak sis...
asalkan selesa tak kisah lah paten sama ke dak...

CuTeMiUt78 said...

tomey..tomey... ala kty, brand tak penting.. yg penting selesa di pakai kan

Anonymous said...

wah..dapat gak ek cari kasut yg sama..saya ni pon ada cita2 nk bli kasut yg sama brand crocodile sebab yg lama dah mcm nk lunyai di sebabkan dia slesa rs nk bli lg satu heehe