Sep 8, 2010

Nak Raya , Banjir Pulak

Continue dari entry NO WATER
entry tu aku buat live masa , aku dan along berbuka kat luar semalam .
sebabnya takde air..ler.

lepas tu aku idak ler sedar ..pukul berapa air nya datang..
tau2 aku macam mimpi je..bila along kejut..
dia kata umah kita banjir..sebabnya ..biasalah .orang atas lupa tutup air.
orang atas nie .nak kata dah nyanyok ke apa .idak le aku tau .
tapi tiap kali air tade..mesti umah bawah2 dia abis banjir sebab kelalaian dia.
kot nak balik kampung ke..apa ke .cek ler pipe tu dah tutup ke idak ..

Oleh sebab aku rasa macam mimpi je bila along kejut..
aku sambung tido balik .udahnya along yang menyetelkan ..pergi turun bawah tutup pipe orang atas tu .

dalam pukul 4 pagi .aku kejut along bangun sahur.
oleh sebab semalam tade air..jadiknya aku tak masak .
pagi tadi aku suh along .buat apa yang patut..sebab kepala aku tertiba je pulak sakit .
udahnya ..along keluar dari bilik ..satu hall depan abis ..banjir..

malas nak kemas..along suh aku bangun ajak pergi bersahur kat luar.
balik dari sahur ..baru bergotong royong ngemas air banjir tu ..
sekarang nie rumah .dah macam tongkang pecah ..

Sebab ari nie aku still bekerja lagi .
tengok camne..line clear..aku cabut balik .baru kemas balik rumah tu ...
nasib le aku tak pakai carpet..berbulu .

9 comments:

Unknown said...

ciannyer...sabar2...
Selamat Hari Raya...

Unknown said...

ujian bulan puasa ni ...selamat hari raya maaf zahir batin

malinasiam said...

jom raya kat kpg aku

sian wey ko
sabar erk
cuboaan
nak raya nie

MOMMY CGG said...

salam lebaran buat kak atty sekeluarga:)

mrs.ecam said...

dugaan umh bertingkat2 ek....eii klu aku la kne x tau la nk ckp ape kt org atas tu...x psl2 umh aku plak yg jadik tongkang pcah ek...huhuhuhuhu

Syima Syaz said...

ish....geramnye kalau ada org atas mcm tu..

sabar kak ek...slow2 settlekan

Cheritera Kami said...

alahai kak...ada barang yg rosak tak kena air kat hall tu...

Azueriena said...

Lorrrr...ciannya kak yatt...sampai banjir 1 rumah...seb baik kak yatt lom balik kg..kalu x haruujerk nanti....umah atas tu banjir teruk ler yerkkk

Yan said...

haiyoo susah ade jiran camni
menyusahkan orang lain..