Sep 29, 2010

Bila Seorang Sahabat memerlukan ..kita..

kadang aku selalu tertanya-tanya ..
adakah aku cukup baik sebagai seorang sahabat ..
sedaya upaya aku cuba jadik yang terbaik ..
berada disisi sahabat yang memerlukan ku ..

Hari ahad ..petang seorang sahabat.aku kaknida..
yang dulu ada krisis ngn si suami .
call aku ..dia cakap hari isnin dia kena naik mahkamah ..

dari dia cakap .dia citer ..aku tau .dia perlukan aku .
untuk temankan dia..
aku yang pada mulanya terpikir..
isnin aku banyak kerja..dengan minggu ni minggu gaji .banyak kerja..yang aku nak buat..
aku cakap .aku tengok dulu camne..

Tapi setelah aku berfikir satu malam ..
seawal pukul 7am pagi .aku dah tercongok depan rumah dia ..
setelah puas aku pikir..saat macam nie .seorang sahabat memerlukan sahabat nya .
andai aku ditempat kaknida..macamana perasaan aku ..
akhirnya keputusan muktamad aku amik..bersama2..dgn kaknida..
meletakkan diri aku di tempatnya .mungkin ini time kaknida..
mana  tau satu hari nanti .aku pulak perlukan pertolongannya ..
walaupun kerja aku banyak tertangguh..
tapi aku berpuas hati ..dapat susah senang bersama seorang kawan .
yang telah 18 tahun aku kenali ..
yang tak penah sakit kan hati aku .
yang tak pernah tikam aku dari belakang..

kadang aku rasa kaknida nie sebijik macam citer ular emas..si raudhah tu

nanti aku continue cerita di mahkamah..

8 comments:

cheqna said...

salam
bagus kty...
betul tu hari ni hari dia
esok luse mungkin hari kita kan??

☆ lieya latif ☆ said...

bagus kak ty...mmg sahabat sejati..sedia mendengar masalah kawan.....semoga akak diberkati Allah dgn sikap baik akak ni...

Softtouch [Hanim] said...

untung nya kak nida ada kwn baik mcm kak ty nie..kwn sesma sush n senang..

Hezesuze said...

baiknye hati budi kty....tapi till now Ze masih mencarik sahabat sejati tu....huhu

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

sy pun dah jumpa kwn sejati. Alhamdulillah...

bintangku said...

kawan sejati cam akak nie, susah nak jumpa. Kawan senang memang ramai, kawan utk sama2 susah memang susah.

Zura Tahir said...

tuelah kan...susah nk jumpe sahabat yg boleh sama2 menangis dng kite...

CuTeMiUt78 said...

eemmm ni la dikatakan sahabat sejati susah di cari...