Sep 30, 2010

weh ...aku ada beli handbag baru

Apa perasaan..bila kawan kita kol..
hanya nak kasi tau ..dia beli handbag baru .

Untuk 1 saat ..aku rasa ..memula kawan aku macam nak eksyen je ngn aku ..
tapi ..lepas 1 saat ..aku fikir cara positif..

hanya aku je kawan dia..dia takde tempat pun nak citer.
aku..layan ..ye lah..dia surirumah..duk umah tade kawan..
kalau nak citer bab2 ni ngn suami .mungkin suami dia bukan nak dengar pun ..

jadi dia kol aku .nak kasi tau ..
dia citer .kat aku ..dia beli bag raya jenama .alain delon ..ke apa tah ..
mahal katanya ..

aku cakap ..untung ar ko..jaga ar beg tu elok2..
lepas tu dia tanya ..aty ko ade beli bag tak..

aku malas nak citer .sepanjang raya ni aku ada beli apa..
aku hanya cakap .aku tak beli pun beg raya ..
hanya beli baju akak je ..2 pasang utk raya .ni .keperluan untuk anak2 je.

Takpe lah ..kalau bukan dengan aku..kawan aku nak citer ..dengan sapa lagi kan ..
benda-benda ni semua kita kena pikir positif..baru hati kita senang hati..

sent from my mobile.

16 comments:

Anonymous said...

heheh ada ek org cam gitu?
saya da juga kawan suka eksen2
klw kita dtg umah dia kang dia tunjuk la
asben doa bli gelang emas la kasut la eii rimas!

Cheritera Kami said...

if kwn kita tu gaya ckp dia bkn nak eksen xpe kak...kita pikir +ve la kan..

juelee said...

takpela kak ty, kite pk +ve je la.. lebey2 lagi surirumah nie... mana ada sape nk borak kan... hehehe.. apa niat die sebenar hanya allah yg tahu

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

kadang2 kwn kita tgh excited. tu yg dia nk bercerita tu kan ;)

Azueriena said...

betul tu kak yatt...mungkin dier ingin berkongsi rasa gembira n terujanya dier biler dpt handbag baru...dan paling mahal dalam hidup dier...

kalau kiter pikir yg positif...maka jadilah dier positif kann kakk...

I-sya said...

sy xde kawan cerita mcm tu tp yg ckp indirectly ada la.

kita pandang n tny je. then share cerita. hihihhi... syukur la sbb suri rumah pun ble pakai bag mahal.

:) peace kak.

Diarihatiku1976 said...

ye betul.. saya pun ada sorang akak mcm tu.. dia surirumah.. kalo call naik panas telinga dgr dia ckp... aahksss

ija said...

kesian pada kawan kak tie tu..teringat saya pada mak..mak saya pun suri rumah..ayah saya dulu hanya kerani cabuk..seingat saya, amattttt jaranggggg sekali ayah saya belikan beg2 ada jenama yg ekonomi(ha ada ke istilah mcm tu)sekali ayah saya beli, mak senyum sampai telinga..mungkin balik tu ada kot cerita kat siapa2 kwn2 dia..menunjukkan betapa gembiranya dia sebab jarang dpt brg2 mcm tu..

tapi kalau dah selalu sgt tu annoy la pulak kan..hehehe

Dee said...

betul kty..ngan sapa lg dia nk citer..kty aku baru beli kasut sembonia rega RM29..ko x pikir apa2 kan..kalo aku nk eksyen aku ckp..aku beli kasut rega ribu2..itu baru eksyen..hahaha..

Hezesuze said...

yelaaaa dia xde sape nk bgitau sbb tu dia bgitau kat kty kot...huhu

pernah gak bagitau kt org saya beli apa melalui blog arr...sharing is caring kan...bukan kerana nk berlagak okay...hehe

Mak Su said...

sesekali kita simpan mulut, kita kuarkan tinga :)

cikcloudy said...

yeahh pk +ve kan.. dia tu terlampau excited sangat tuu, sampai lupa ada ala2 mcm nk berbangga .. hehe

Liza said...

takpe atty, anggap jer kawan tu nak kongsi kegembiraan dia...

Gina said...

Kak Ty
patutnya Kak Ty cakap
"Ada aku kesah"
hahahahah

atie said...

yup, think positif jelah ty, mungkin dia nak berkongsi kegembiraan jer.. hihi.

rasp said...

bagus berfikiran positif sis...
mungkin dia hepi sgt tu and nak share dgn kawan dia *you* lah tu...
dia pegang pada konsep
"sharing is caring" gitu :D