Sep 22, 2010

Raya Taun Nie Jalan Sakan

masih cerita pasal hari raya....wahahhaha
raya pertama aku raya di Bangi je..
raya ke 2 balik kampung..Sabak Bernam ..
Kali ni along ikut..lama dah dia tak ikut balik kg..
Taun ni disebabkan raya kat Bangi je,..jadi along cuti 2 hari je..hari Ahad along start keje sampai le hari khamis..keje..dari pukul 7 am - hingga kol 11 pm..
setiap hari .ate ..semua kawan cuti panjang.dia sorang je standby..

masa balik kampung..raya ke 2 tu ..sempat ..bawak fir ke klinik.
sebab tgk keadaan dia mcm teruk je..

Keesokan hari nya kami ke Tanjong Malim ..
aku , mak dan anak2 je yg pergi .
seperti biasa aku ler yang drive.along dah start keje.
rumah maklong aku ..no picture..

raya ke 4 lebih kurang gtu ..
aku , mak dan anak2..kami beraya ke Pahang pulang..
Selain dari tujuan beraya ..
nak menjenguk Busu..atau adik arwah abah yang bongsu.dah 5 taun tak jenguk.
kali ni pun aku yang drive..kami ke Jengka..
rumahnya aku ingat2 lupa..tapi terai gak .refresh balik kepala otak nie .akhirnya ketemuan jugak.
caya lah ..tabik spring kat diri sendiri
ini lah rumah Busu..dulu masa kecik aku pernah ..
pengsan depan rumah ni ..lepas tu terseliuh tangan ..sebab jatuh dari pokok..
Nie Busu Bini..aku panggil..
sakit..dan dah uzur..
Busu laki pun sama..bila tgk busu laki .sedih ..lak rasanya ..
dia pun kelam kabut..bila kami semua datang...
ye lah dia pun dah uzur..tak dpt nak jenguk kitaorang.
jadik bila kitaorang datang.dia suka sangat ..


masa ni aku tengah tulis status fb ..
nak ke Felda Sg Retang..
rupanya ..status aku dibaca oleh cousin .dia was-was..betui ke kty nak dtg..
sebabnya .aku lom pernah drive sendiri ke sana..
mak aku lak risau kemain ..bila aku cadang ke Sg Retang..
aku cakap ngn mak .andai tak sampai .kita terus je ke Taman Negara .

tapi berjaya jugak sampai .dari Jengka 1 ke Felda Sg Retang memakan masa nak dekat 1 jam setengah ..lebih kurang 2 jam gak lah ..ate kiri kanan utan je..

bersama adik

budak demam..lagi cuaca hari tu panas ya rabbi.

bersama anak dara tunggal ku ..

Dari Felda Sg Retang ..kami teruskan ke Tujuan Utama kenapa kami ke Pahang.
.iaitu ke Felda Lepar Utara 1
sebenarnya ...masa raya ke 2..otw nak ke Sabak bernam ..tempat kelahiran ku .
kami dapat berita cousin aku faizal  & hanif accident..
 ye itu lah tujuan asal..
syukur..hanif cuma patah jari kaki ..
faizal..walupun tak cedera..koma 24 jam ..gitu tapi mengalami gegaran ..di kepala.
ingatan faizal agak berkurangan..ngn kaki nya ..takleh nak gerak sangat ..
harap semuanya akan kembali normal secepat mungkin ..
maka bermalam lah kami di Felda Lepar.

Puas hati taun nie ..dapat melawat sedara yang jauh ..
yang lama tak jumpa ..dapat berjumpa..
mengeratkan silaturahim..
agenda taun ni raya ..aku lebihkan kepada membawa mak aku .
melawat adik beradik .mak yang seramai 16 orang tuh..dan sedara mara anak buah
..ate .musim raya ni aku bz banget.
pada kawan2.taun ni aku tak buat Open House..
andai tak kesempatan datang beraya..ke rumah .leh je datang ..walupun bukan time raya..
tapi kol dulu.ate ..kty ni .selalu bz..

29 comments:

Softtouch [Hanim] said...

tabik utk kak ty sbb drive jauh2...
puaskan dpt beraya ngan org yg dah lama kita xjumpe n jenguk..takut pun kene redah jgk sbb dah sedara kita kan..time2 raya nilah nk jenguk..

☆ lieya latif ☆ said...

tu la kan kakty, musim raye ni laa masa kite ziarah menziarahi kan kak......kalo tak bile lagi....

kire terra akak dpt cari umah tu.....kalo sure kene pakai garmin tu...kalo garmin tipu, ngan lieya2 sesat heheheeheh....

ratna said...

mmg tahun ramai yg beraya sakan kak ty sbb cuti panjang.

pRincESs_N said...

k.ty...bjalan sakan norrr.....nti dtg braye uma N ekk..

cheqna said...

amboi kty
berjalan sakan ye
fir camana???dah ok???

Mak Su said...

alhamdulillah, mengeratkan silaturahim :)

♥♥♥♥ dilaBanGi ♥♥♥♥ said...

RUMAH NOSTALGIA NI ATTY...
suka tgok umah kampong ni.....

Dee said...

kty...aku mesti dtg umah ko..hahaha..ada org dh termimpi2 masakan ko kty..

bestlah raya ko taun ni ye..berjalan sesaja..

Puan Ninie said...

waaaaaaa seronoknyer raya kak atyy..:)
jauh2 jalan tu ye kak..bile nak sampai kelana jaya plak nie..:)
hehehe

Anonymous said...

kak..klw orang kata anak dara akk tu adik akk sure orang caya ehehe

Hezesuze said...

ishh tak penat ke kty jalan sakan..?? ze beraya naik kete jek...hahahahahaha

Nurmala Mazlan said...

sakan beraya kty

Cheritera Kami said...

akk bwk fir g clinic mana kak..clinic gunwan tu yer

attyfir said...

wa@ kalau tak silap .nama klinik..
klinik sg besar..

yatie sawanila said...

raya sakan akak ek...nilah masa nak melawat sedara mara.

attyfir said...

@Softtouch [Hanim] hanim ..selalu kalo g mana2..mmg kty yg drive..along bz.lagi pun tak muat.kete .nak bawa semua .

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆ tu lah lieya.puas gak cari.syukur jumpa..niat murni..kan tu jumpa tuh .

attyfir said...

@ratna tu lah kan ratna.alhamdulillah .cuti taun ni dpt dimanfaat ..ziarah menziarahi .

attyfir said...

@:: p R i n c E s S _ N :: insyallah N..kalo sudi meh ler ke rumah ..sms dulu tau

attyfir said...

@dilaOHdila sama ar dila.suka tgk umah lama..jgn berhantu sudah

attyfir said...

@Dee
jalan yang tak dirancang dee..rezeki bertemu sedara..mai ler umah .bawak ktina

attyfir said...

@mEiZ SHA tu ar..bila nak sampai umah ninie.nie .

attyfir said...

@Nana
ekeke..time kty slim dulu mmg susah org nak caya nana,.lor ni .dah gemok..org percaya gak

attyfir said...

@Hezesuze naik kete pun penat ze..penat dribe.

attyfir said...

@nUR_rOsALiNdA tu lah ..mala..

attyfir said...

@yatie sawanila tu lah yat..time raya ni je baru jalan2 jenguk sedara..tu pun dah lama tak ketemuan

Liza said...

mmg sakan liza tgk atty, kat fb lepas satu tempat, tiba2 dah kat tempat lain

Sham Ummi Echa said...

mmg sakan kty beraya nih. snggup tu drive sndiri jauh2 g beraya.

Unknown said...

time raya ni la kalau nak ambil peluang menziarahkan hehe