Sep 6, 2010

Susah nya nak buat pilihan

Semalam hari ahad..
seawal pukul 8 pagi dah keluar ke pasar..
menemani mak aku membelah belah bahan2 mentah ..buat stok ari raya..
takut kang nak dekat raya ayam naik lak harga..

lepas balik dari pasar ..kami balik rumah 
antar apa yang kami beli kat pasar..simpan dalam fridge.
lepas tu terus lak ke Nilai 3..
dapat lah baju 2 pasang..

dari Nilai 3..Aku ke Kajang pulak ..
sekejap je kat sini . ambil barang yang aku order ..
lepas tu balik umah ..solat.lepas tu ..lena sekejap..mengantok ya rabbi..ate malam tu tido berapa jam je .

Malamnya .dalam pukul 10 .kami rush ke Billion Semenyih 
beli baju raya firdaus..lepas tu lepak kat StarBuck Metro Point
..along belanje Ais Blended..lama dah ..kepingin nak minum
dari situ ..terus ke Bazaar Malam ..Jalan Reko..
Kat sini .pening kepala aku ..tengok fir ngn ayah dia dok pilih kasut..crocs..tiruan tu.
punyalah banyak taukeh tu longgok pun .susah nak pilih yang mana satu ..

Udahnya aku kasi signal kat along..
aku dah tak tahan nak tunggu .aku nak lepak ..kat kedai minum ..bior diaorg je dua beranak .dok buat acara pilih memilih..kalau aku ..aku jenis yang senang je.tak perlu nak buat keputusan 2 ari 3 malam ..
hhehehhe..kejam giler..udahnya aku melangok sorang2 kat kedai ..mak teh ke mak jah ..gitu ler tak pasti..
akhirnya dua beranak tu sampai .tade apa pun diaorang beli ..

Songkok ngn samping firdaus belum beli lagi ..ingat malam raya kang lah baru cari ..

12 comments:

cheqna said...

hehehehehe
tu baru along ngan fir
kalau mereka yang tunggu kty menyoping maunya deme fengsan =)

Queen said...

eh..kak ty pun gi nilai 3 ye...hihihi...sale memacam kan harituh..ngeee

Wawa~* said...

kehkeh.,. biasa ar tu kak.. kalao lg banyak., dia punya rmbang mata makin menjadi2... hehehe

SecretWhisper.net

en_me said...

shopping raya tewww.. ehehe

Jasfyra said...

soping sampin time mlm raya mesti leh dpt murah kan kak..besh2..
kakt, kita nk tanya, camne ek nk kasi besar gambar yg atas sekali tu?saya try buat, dia jd 4 segi je..xmemanjang pun..uhukss

Dee said...

wah..shopping lagi ye kty..penat tp enjoy kan..

attyfir said...

zuera@..kena tgk layout yg zuera pilih kot..

tp kalo tak silap .memula zura ltk ..header besar tu.lepas tu nanti adjust..kat layout..

sweetie2010.blogspot said...

Seronoknya shopping raya.

Syima Syaz said...

sama lah tu....tu kalau nak shopping ke,toksah pikir lama2 sbb confirm tak beli...

aliaaroslan said...

orang lelaki kadang-kadang lebih memilih dari perempuan. hehe

Liza said...

atty blog pasal songkok, trus tringat songkok ilham pun tak beli lagik nie

pRincESs_N said...

N pon g bazar jln reko tu aritu...teman cik abg cari bj mlayu...sesak ohh..tp gempak gak..