Sep 20, 2010

Kedai Pakaian Hari-hari @ nyaris nak pelempang salesgirl kurang ajar

Sebelum aku citer pasal raya aku ..
aku nak cerita pasal peristiwa semalam ..
aku ke kedai pakaian hari-hari area Bintang kat Sg Chua ..kajang. .ke ..Seksyen 7 Bangi ..sapa yang tau..tau lah kat mana ..
Aku nak beli baju melayu fir..
esok nak sekolah ..baru ..nak cari baju sekolah ..ate dah cuti lama..sekali tgk .baju melayu ..lututnya koyak ..ganas betui fir..nie.

size yang aku nak ..size 30 ..yang ada size 26..nampak cam muat..tapi tak muat..
salesgirl tu kata .amik je dulu .kalo tak muat nanti leh tuka..

jadiknya ..aku pun balik ..terai kat fir..sekali ngam2..
kalau ngam2..kejap je lah pakainya ..jadi aku rasa baik aku pulang kan ..amik size besar skit..

pergi balik kedai ..tu nak minta tukar..salesgirl yang kat kaunter tu kata ..tade size.
okeh ..kalau takde size..aku nak duit balik lah kan .
budak tu kata tade size yg aku nak ..takleh dpt duit..kena amik barang lain ..salesgirl kat kaunter ni okeh lah ..
aku cakap ..barang apa aku nak amik .aku nak beli baju melayu ..takan aku nak amik barang lain pulak .

lepas tu aku suh dia panggil supervisor..atau sapa yg incharge..
adalah pulak ..satu salesgirl sebelah akak nie ..dok ngomel2..
takleh ..amik duit balik .kena tukar barang lain ..
aku dengar apa dia cakap .kenapa lak aku kena tukar barang lain .kalo dah takde kasi je duit balik.
aku cakap ngn budak tu ..kalau u pun .beli brg..brg u  nak tukar takde..u nak ke amik barang lain .
u rasa rugi tak..padahal nanti u kena beli lagi barang yang sama 

budak tu siap jawab 
alor tak rugi nya .tukar je.lah ..
time ni aku rasa dah berasap..
aku cakap ngn dia..sedap mulut kau je cakap kan ..
lepas tu dia jawab lagi ..
aku cakap ..ko boleh diam tak ..
tak berenti lagi budak tu cakap ..membebel2..mengalahkan supervisor dia..
aku terus cakap .kalau ..kau tak berhenti .lagi ..aku lempang muka kau ..
memang time tu aku rasa nak lempang je dah ..tapi aku masih boleh berpikir lagi ..waras lagi 

supervisor dia datang .terus je pulang kan balik duit..
tak de bunyi langsung..jadiknya ..apa masalah salesgirl .yang busybody tu ..ada syer ke apa ngn kedai .tu 
ye ye mempertahankan ..kedai tu .mcm kedai tu bapak dia punya ..tak pasal je ..kalo aku ilang sabar..pelempang aku yang budak tu  dapat..

salesgirl yang lain pun ..tade bunyi..senyap je..tunggu je..supervisor.diaorg datang..budak sekor .ni lak bunyi lebih ..
apapun ..aku ucapkan terimakasih lah pada ketua/supervisor yang incharge..
apa pun ..customer is always right..camne pun kerenah customer.uols kena layan ngn senyuman ..dan pertimbangan .jangan banyak bunyi macam budak salesgirl yang ..potpetpotpet..tu ..

27 comments:

marinahunny said...

wah garangnye kty, tapi betul lah kan. mmg ada sesetengah pembantu kedai ni lagaknya mengalahkan tokey kedai..

Eye_nee said...

Bukan saja2 kita nak marah..tp kekadg bende2 cam ni lah buat kita naik hangin..lebih sudu dari kuah pulak dia..sib baik tak kene pelempang Ko T...

pRincESs_N said...

agk kuang ajaq laa bdk tu...lenkali klo jmpe..die kuang ajaq lg..kasi lempang jekk kak...

Ciklinn said...

mmg kak ty... saya pun pernah kena.. siap menjuih2 muka bagai... tapii itulah incik laki yg tlg sabo kan...

bagus tindakan akak.. kita mmg kena pertahankan hak kita kan..

Nazz@Purple said...

dulu nazz penah gak kerja kat pasaraya ni..tp bkn hari2 la..erm..memang ade peraturan kate..takleh pulangkan balik duit..tp tukar dengan barang lain..tp atas budi bicara memang boleh je..sebab customer always right..
tp kes k.ty..sales girl tu..memang lebih2 la..dia piot kot..

Softtouch [Hanim] said...

krg ajar lah sales girl tu.,.blum jd supervisor tu..sibuk nk pot pet pot pet..ckp elok2 xleh ker...bengong tul dia..

☆ lieya latif ☆ said...

hek eleh...tgk!!! supervisor tu okey jek leh jek bagi balik duit....die punye kuli plak lebih2...nak membebel2....padan muke dia kan kak..di saat supervisor tu pulangkan duit akak tu, itu dikire kemenangan akak tau....

Suziey Ahmad said...

fuiyooo btl2 berapi kakty ni..heheeh..klu sy dh lempang jek..ekekek:D

~Eila Nur Kaseh~ said...

bagusla kakty leh tahan sabar.. kalo eila pun kite tgh berangin ade org cucuk2 mau tak berasap kan....

nasib baik supervisor ok.. kalo eila, confirm eila suh budak tu diberi warning letter...

Alimaz-Kembara Terasing said...

Kalau saya kak ty... mmg dah makan penampaq dah budak sekor tu.... kepala hangguk dia nak suruh hambik barang lain... silap2 brenti la dia hari tu jugak...

ღKekunangpelangiღ said...

Wah, dahsyat juga kakak ni.
Tabik spring toink-toink! ^^

missrivebell mumun said...

salesgirl tu pun bikin panas lak kak..
sebbaik akak xlempang..

Unknown said...

sis u pengguna yang bijak mmg jgn bagi muka depa ni kekadang mmg lebih sudu dari kuah hehe

Queen said...

sabar jela kak ty....tapi kalau nik nik lempang je budak tu..agaggaga

Zura Tahir said...

rase2nye bdk tue kena fired x kak ty..

Zue AnnaLeeya said...

garangnyer kakty.... takoooootttt.... hehehe!!!

tapi betul tuh kak... bdk camtuh, kita kene ajaq sket... mcmla hari2 tuh bapak dia punya...

Dee said...

mesti masa kena ni..mood kty x brp baik kan..silap hb lah salesgirl tu..sib baik..kalo x org mkn lemang..ko mkn pelempang..hehehe..

Diarihatiku1976 said...

angin..angin ...

Sham Ummi Echa said...

kurang ajar betul salesgirl tu. sib baik la x kena pelempang kan

fazid said...

adeh...sib baik dah abis puasa... tak bising tu satu, tang bebel tu yg panas hati kan kty...lepas nie kty gi lagi tak kedai tu...kalau ye mesti muka tebal aje minah tu

Hamizah said...

salam kenal..
budak xlepas spm mmg pendek akal..hehehe

sweetie2010.blogspot said...

Salam Atty,

Kadnag-kadang memang jumpa salesgirl yang lebih cakap dari supervisornya. Sabor eh lah

Syima Syaz said...

ape lagi kak...lempang je.sbnrnye benda senang je,kalau ckp elok2 kita sbg customer pun blh consider tp bab lebih2 ni yang cam hampeh skit

CuTeMiUt78 said...

eemmmm bagusnya kena pelempang je budak salesgirl tu... kurang ajorr... klu tak tau camne perkhidmatan customer servis... jgn keja bhgn tu

omega9 said...

Lempang je terus..
Nk tggu apa.. Krna mulut muka binasa! Hahha

omega9 said...

Lempang je terus..
Nk tggu apa.. Krna mulut muka binasa! Hahha

Unknown said...

đồng tâm
game mu
cho thuê nhà trọ
cho thuê phòng trọ
nhac san cuc manh
số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
văn phòng luật
tổng đài tư vấn pháp luật
dịch vụ thành lập công ty trọn gói
http://we-cooking.com/
chém gió
- Đại trùng, không có việc gì chứ?

Tử Điện Mãng cao hứng nói, nó cảm thấy khí tức liên tục kéo lên thì cũng thở ra một hơi.

- Gào hú.

Một thanh âm đinh tai nhức óc vang lên, lập tức thân thể của Khiếu Thiên Hổ xoay tròn trên không trung.

- Khí tức rất mạnh, thực lực của đại trùng không biết hiện tại đã tăng vọt tới mức độ nào rồi.

Thông Thiên Thử rung động mà nói.

- Cái này cũng không biết, khí tức hiện tại đã vượt xa chúng ta, phỏng chừng Đại trùng hiện tại cũng có thể chống lại tam tinh nhị tinh Đấu Tôn.

- Xem ra chúng ta phải cố gắng lên, đến lúc gặp chủ nhân mà chủ nhân chỉ thấy Khiếu Thiên Hổ đột phá thì chúng ta thật mất mặt.
Thông Thiên Thử cất tiếng nói.

- Gào, hú.

Khiếu Thiên Hổ lại gào thét ở trên không trung, khí tức kéo lên, thân thể cuối cùng cũng