Jun 22, 2010

Nak Cepat udahnya jadi lambat

Tengahari tadi ..masa lepas aku antar firdaus.
masa kat simpang ..ada satu kereta wira , pemandunya lelaki india
aku tengok dia buat u-turn di tempat yang tak sepatut..
dalam hati aku masa tu nak g mana lah tergesa-gesa sangat

sampai kat roundabout..tertiba kereta wira tu .
terpaksa memperlahankan kereta..sebab ada motosikal depan dia ..ditunggang oleh seorang pakcik
dari air muka lelaki india tu aku tau .dia tak puas hati dengan pakcik tu .sebab kalau boleh dia nak terus je jalan ..
tertiba jer..masa aku nak jalan .
kereta wira yang dipandu lelaki india tu .
terus menghentam pakcik yang di depannya .

lelaki india tu hanya mengangkat tangan je.
tak keluar pun .nak settle ke ..apa ..
aku terpaksa meneruskan perjalanan..
cuma dalam hati aku .tu lah....nak cepat ..udahnya jadik lambat..
 bila aku berhenti kat traffic light , kereta wira tu takde pun .
mungkin diaorang berhenti tepi nak settlekan masalah .nasib pakcik tu tak jatuh
cuma belakang moto dia pecah ..

tu ler bergunanya pepatah ..BIAR LAMBAT ASAL SELAMAT.

3 comments:

Anonymous said...

kalau dh dasar KEL tu ... mmg gitu le sifat nye .. cm ampeh

a-as said...

kesian pakcik tu...

pRincESs_N said...

adoi laa..moto tu pon..awat laa slow bebnor..bikin org stress jekk..