Jun 3, 2010

Perkeso

Semalam Aku ke Perkeso 
nie semua gara-gara staff Public Bank kol 
kata Perkeso Account Baru belum boleh dibayar kat bank 
Bulan lepas aku ada buka akaun baru untuk company baru .
staffnya pun bini bos je..

Bulan lepas aku bayar kat Perkeso ..
tapi untuk bulan ni ..aku ingat macam biasa aku bayar lah ..sekali kat Public Bank 
rupanya tak boleh ..
jadik kena ler ke Public Bank .lepas tu ke Perkeso ..
aku  tanya ..staff Perkeso cakap .akaun baru memang belum boleh .bayar kat mana-mana bank sehingga diberitahu kelak .
Pengurusan nya agak selow..
setiap pelanggan berurusan mengambil masa lebih kurang 15 minit ..gitu ..
selesai urusan di Perkeso sekitar pukul 2.45 petang ..
baru lah aku ngn akak pegi lunch .

sebelum ke Perkeso .dan amik akak kat rumah 
aku singgah ke tnb ..sebelum tu ke Post Office..
dok menunggu ..giliran baru lah aku perasan ..
yang   bos aku salah tulis cek rupanya ..aiseh ..
buang masa acik je..
sebab nie bil personel bos.jadi dia sendiri yang prepare
tapi takpe..bos pun leh salah lagikan staffnya kan ..
Itu maknanya setiap orang melakukan kesilapan
tak kira..sapa pun ..

jadiknya semalam satu hari aku di luar..menguruskan hal kwsp..perkeso ..
bil-bil opis..termasuk bil peribadi

23 comments:

joegrimjow said...

manusia = buat silap
;)

jap ag nak exam ni
huhu

rasp said...

mesti penat tu kan...
ya manusia pasti ada buat silap...
no one's perfect!

Dee said...

samalah ngan aku kty..kdg2 buat silap gak..biasa ar tu..bos aku pun..hehehe..

Kie-yu said...

hee
td bos baru tego aku
lupe nk tutup suis air cond
pastu bos ckp
never mind i pun kdg2 lupe

☆ lieya latif ☆ said...

ooo ni laa yg akak gi sampai lewat amik lunch tu ye kak...

takpelaaa kak..demi kerja ...dok opis jek boring gak...dpt jalan2 okey gak huhuhu

ALoNa CintamaniszLite said...

slm kty..
masuk sini..membaca n3 kty yg best dibaca. Byk n3..byk citer..kan..

Suziey Ahmad said...

hmmm sy xpnh buat urusan kat perkeso..hehe

ct_nurmarlissaa said...

seann nyerrr..but jengjalan time opis bestt gakkkk...huhuhuhu

ct_nurmarlissaa said...

seann nyerrr..but jengjalan time opis bestt gakkkk...huhuhuhu

Mak Su said...

ooo, payah gaks ek....

El-Zaffril said...

Hua hua hua...

Unknown said...

sabar menantilah nie kan,
hurm...

attyfir said...

@joegrimjow
betui kan joe..setiap manusia ade lakukan kesilapan ..gudluck for ur exam..

attyfir said...

@rasp
betuikan sis no one perfect..

attyfir said...

@Dee
itulah dee..kty pun selalu buat silap .lagikan bos..

attyfir said...

@Kie-yu
nasib bos pun sedar diri ..

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆
ye lieya..selalu kty lebih suka settlekan kerja..lepas tu leh makan ngn senang ati

attyfir said...

@ALoNa Cintamaniszlite
entry yg tah apa2 nya alona..hehehhe

attyfir said...

@[-suziey-]
beshkan ..kalo co besar..hr uruskan .
kty ni co kecik sendiri kena buat ..

attyfir said...

@ct_nurmarlissaa
tu lah tak busan sgt..kty pun mmg suka keje kat luar..leh cuci mata

attyfir said...

@Mak Su
dah biasa maksu ..

attyfir said...

@El-Zaffril
huahuahua...

attyfir said...

@Cik Wanie
aah wanie..kena ler..sabar je.hehehe..