Nov 10, 2010

Aku panjat Bukit Broga

Kejadian berlaku ..hari jumaat.
tertiba je terniat nak panjat bukit Broga,
buat tabiat kot aritu

puas aku ajak si akak., yang demam (budak ni asyik demam je..alasan dia sakit tu menghapuskan dosa, tau ler dia byk dosaa ngn aku) makanya kami set jam kol 4.30 pagi.

tapi aku tengok si akak still tak bangun .udahnya kol 5.++ lebih baru  gerak dari umah .kol 6 am sampai kat sana
mak aiii..banyaknya kete dalam kebun kelapa sawit tu
pukul berapa lak diaorg ni semua datang., parking punya lah jenuh , udahnya dapat parking kat puncak skit
sebelum nak naik tu, kiranya tak jalan jauh sangat nak mendaki Bukit Broga tuh

Tapi, aku tak sampai atas pun , hanya sampai stage 2 je tu pun aku rasa mcm nak pengsan
sampaikan bila aku berenti berehat
dah le gelap tak nampak apa, aku rasa mcm badan aku nak melayang je masuk gaung
bila aku minum je, aku rasa mcm nak muntah , asal berenti berehat je aku rasa nak muntah.

takde gambar pun ate kami sampai kat stage ke 2 pukul 6.30 camtu gelap
kamera aku tak nampak apa pun , ada snap masa nak turun ,  ..lagi pun tak banyak pun 


masa turun sekitar kol 7am , boleh pulak aku terserempak kawan aku
kak Bun..punyalah lama giler tak jumpa dah 6 tahun rasanya 

bila aku tanya dia , yg ke brp kali naik nie..dia kata dah lebih 10x
mak aiii camne tu, aku yg baru naik sekali pun aku rasa mcm nak pengsan bagai , tu pun taknaik sampai atas tu, kalau naik sampai atas..tak tau le..ade rupa orang ke tidak dah aku nie 

tapi ade hikmahnya aku tak naik sampai atas
sebabnya kereta aku park kt tmpt yang mencabar sikit
kiranya kalau aku nak balik , belum tentu aku berjaya keluar kan kereta aku ..susah aku nak terangkan 
masa aku berhempas pulas nak keluar kan kereta

ada ler mamat tu , dari tadi ushar je kitaorang
gayanya risau tgk pemandu wanita sepeerti aku nie
udahnya aku cakap dengan mamat tu 
dik kau boleh tak tolong akak keluarkan kereta akak nie 

adik tu , agak keberatan jugak
dia pun tak yakin dia boleh keluarkan kereta aku ke tidak
tapi lepas tu dia terai gak .alhamdulillah dia berjaya 

udahnya dia bawak kereta aku turun dari bukit tu sampai dia rasa aku boleh drive dengan selamatnya 
kesian pulak tengok., kena lah adik tu daki balik lepas tu , udah le kena tinggal geng sebab nak tolong aku.

Bagus betul mamat si pemuda yang baik hati lagi bersopan santun tuh.
tapi aku lupa nak minta no tel ke..fb ke..email ke kat dia..kalau tak boleh di eratkan lagi silaturahim..mana tau leh buat menantu ke..wahahahha..orang baru tolong sekali , dan terus2 nak buat menantu 

itu sebab ari jumaat tu ..balik dari sana aku terus bawak kereta pergi carwash
kasi cuci bawah2 semua ..sebab kena tanah merah bagai..

lepas2 nie aku rasa mau makan 5-6 taun lagi kot.
kalau aku nak jejak balik Bukit Broga tu , acik capek..stamina takde nak daki2 bukit
aku ni layak ukur soping kompleks je..
pasrah kat situ..
jangan sesekali ko nak terai panjat2 bukit lagi ..huhuhuuuhuh..
pengsan kang tade sapa nak tolong ko..

42 comments:

juelee said...

wah rajennye akak naik.. saya ritu nak naik, ngah peknen.. ni dah ada anak kecik.. hurmmm tunggu dulu la kot

Masviona said...

kty gi broga hill xajak...huhuhu. mas dh lama dh ajak ps dia xmo bawak2 pun...huhuhu

attyfir said...

@juelee tu lah ..tertiba je buang tebiat.

attyfir said...

@masvionamas..kty capek mas..tak larat..

Anonymous said...

pergh tabik la akk dah sampai sana
saya dok usha dari bawah je xnaik2

attyfir said...

@Nana
nana itu pun kty sampai stage 2 je..capek.rasa cam tobat je nak naik.

Blog Eazy Izzuddin said...

wah ramai yg panjat bukit tu dengar kata

nak panjat gak lah...

attyfir said...

@Eazy Izzuddinpergilah eazy..kty surrender..tak larat ar..

Cheritera Kami said...

wah kak..gigih memanjat gunung...wa xpernah smpai lg kat broga ni

Pepel BoNda AmaNi said...

xpenah lagi panjat bukit broga tue..tapi tengok dari pica kengkawan cam cantik jerk...teringin nak pegi..

ada jugak pemuda yang baik hati nak tolong kan...

Zura said...

huhu~~ agaknya kalo saya ni yang naik, sure turun2 terus bersalin.. ehehe..bukit tu kat mana kak aty? saya x penah dengar...tinggi ek? mcm batu cave ke?

ALoNa CintamaniszLite said...

erm..tu ler bezanya mendaki bukit ngan mendaki soping komplex, kty...ngee

Nurhayati said...

nasib baik kakty tak ape2 kan.. yati agaknya kalau mendaki pun camtu kot.. dah lama tak berkecimpung dunia ni, last zaman universiti. skang badan semua dah berat dan malas hihi

attyfir said...

@Zura
kat semennyih zura..dkt je.

attyfir said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVe tu lah nasib ade org tolong kuarkan kete..

attyfir said...

@Nurhayati tu le yati..nampak benor .kty ni udah tua..tak larat mcm zaman mudamudi dulu

Suziey Ahmad said...

waaa bestnye shooting2 kt broga..tp nk mendaki tu la..adeiii..semput gk yek:p

kty slalu je terserempak ngn kwn lama yg xjmpa bertahun2 ek..jodoh kuat :)

hamzah ian said...

lama dah tak bersukan macam ni.. argh.

makin tua gua makin malas

Queen said...

nik penah jumpe orang pakai selipar tumit naik broga kak ty..dengan handbag nye..hihihhihiihihi...

teringin nak naik lagi...tapi kene tunggu baby strong sikit..bolehtry naik lagi.. =)

Gina said...

wah, nampak gayanya Bukit Broga dah menjadi ikutan ramai nie

Sidratul Muntaha said...

uihh
cayalah kak..
naik borga even ade pancit - pancit...
ayu tingin nak pergi tapi tunggu budak2 ni tak byk songeh ler kot?

cikbedahlaser said...

tp berbaloi kan?? cantikkan broga..owhhh rindu broga... mau poie laie.. tp kena bina stamina 2 mgu sblm g..klu x pancit mcm aritu..akakakka

mummysyafie said...

akak, saya tak pernah lagi naik bukit Broga tu..tapi kekawan byk yang kater kat atas cantik..bila la ada peluang naik atas tu..

nasib baik adik tu leh kuarkan keta akan kan..

iena hamdi said...

la patut pun entry kin pun teringin nak panjat gak

Umi_Aliesha said...

hahahaha..sempat jumpa bakal menantu tu....umi pun x pernah pi..takat lalu tepi simpang ja...mcm best ja...

Pojiepooh Abdullah said...

Ya ampunn gigihnya ko Kty.. Saya pun xsampai lagi kat atas tuh ;p

Love,
PojiePooh Abdullah

attyfir said...

@[-suziey-] tu ler suziey..dulu kty keje tmpt ramai org..skrg keje sorg2..duk ulu lak tu..

attyfir said...

@hamzah ian lor hamzah..bukan ke muda je lagi

attyfir said...

@Queen tu ler pasal nik..aritu kty pegi pun ade yg mcm nak g jalan2..g sopink..bagai

attyfir said...

@Ginaramai skrg gina yg panjat bukit tuh

attyfir said...

@Sidratul Muntaha semput ayu ..kty panjat bukit broga

attyfir said...

@cikbedahlaserkty tak tau ler bila nak pegi lagi pidah..rasa mcm teruk giler aritu

attyfir said...

@mummysyafiekty pun tak sampai atas nor..pancit..

tu ler nasib ade adik tu tlg kuarkan kete..

attyfir said...

@iena hamdiiena..tu kebtlan je.lebihkrg entry nya ..

attyfir said...

@Umi_Alieshammg besh umi ..tp ya allah pancit..kty

attyfir said...

@||| PöJìé PööH |||kty pun x sampai atas pojie..takyah lah ko naik pojie..

danishahumaira said...

bestnya, dah lama tinggal kan aktiviti mencabar ni, tak de tangga ke kak ty hehehehe

Softtouch [Hanim] said...

smpai cmm tu skali...agaknya kalu sy nk naik pun kene pk 1000 x kot..yelah sy ni bdn besar lagilah stamina xkuat kak ty....

Unknown said...

kat mana bukit broga ni kak?

attyfir said...

@danishahumairatakde..dia mcm bertakok2 je gtu..

attyfir said...

@Softtouch [Hanim]mmg surrendur ler hanim..tak cukup stamina.

attyfir said...

@kakyongkt semenyih