Nov 16, 2010

Bila Adik speaking dengan jiran International

Semalam rumah ku banjir lagi ..
banjir bukan dek kerana ujan lebat..rumah ku terletak ditingkat 3..
kalau banjir pun , aku masih lagi selamat
Tapi banjir disebabkan kecuaian jiran atas rumah ku , oleh sebab rumah aku terletak ditingkat 3 
kecuaian mungkin berpunca dari jiran tingkat 4 atau tingkat 5
Banjir sejak pukul 2 petang , 15 November

Banjir ni pelik sikit, sebab air turun dari dinding ye.
sikit2 melimpah kat lantai 
oleh sebab akak je ada kat rumah , dia lah tukang mengelap banjir tu 

sampai pukul 8 malam jugak lah air baru reda 
itupun pukul 5 , aku balik kerja , aku tutup pipe orang tingkat 4 

rupanya adik (anak no 2 aku yer )balik kerja malam tu (adik kerja parttime)
sekitar pukul 10.00 malam , dia terserempak dengan jiran arab kami 
terus dia tanya kat jiran tu , pasal air melimpah ke pasal banjir ke
aku dah tido time tu 

tetiba aku dengar orang ketuk pintu 
adik ler yang buka ,terus aku dengar Pak arab tu speaking london dengan adik 
adik pun speaking london ngn PakArab tu
kiranya okeh jugaklah adik speaking , sebab Pak Arab tu boleh faham
Tapi kalau sesiapa yang dengar , memang tergelak guling2 ler dengar adik speaking

Adik dengan Pak Arab tu siap lepak2 ..
lama jugak lah , aku dengan akak 
dah bantai gelak guling2
1st time aku dengar adik speaking london
dan tak sangka lak , adik pergi tegur Pak Arab tu 
adik ni jarang skit tegur orang 

Sakit perut aku dengan akak , dok gelak kan adik 
lepas tu aku cakap ngn adik
hah ..dah tau jiran kita ni international 
ko bawak2 lah belajar cakap omputeh dik..

Alhamdulillah sekitar pukul 11..baru banjir reda.



 

16 comments:

daela said...

aduh....sudah penat dulu masa duduk rumah setinggan asyik banjir sajork..

honey amour said...

ermm..jenuh jugak nak mengelap tu ye dok...

Puan Ninie said...

hehehhe
waaa terror laa abang..;)
practice make perfect kak...

satu pendedahan baru tuk dia tu..:)

cikbedahlaser said...

semalam umah sy pon banjir...
sebab kecuaian sendiri..
lupe tutup tingkap..
ujan kan lebat teruk....
habis bergenang air umah sy smlm... bersih lantai kena mop.

pRincESs_N said...

hohoho...ok laa tu..yg pntg confident k.ty..N ni pon kdg2 x cnfident nk speaking2 ni...senyumm jekk bole...hihihi

Softtouch [Hanim] said...

okalh tu kak ty adik pndai speaking..at least dia mncuba n org arab tu faham...bagus adik...

ietams said...

air kuar dari dinding tu tak kacau letrik ke kak ty?
mcm bahyer je kalu macam tu..
tp udara rumah leh jadi sejuk la kan kalu macam tu,

rasp said...

adik dah leh diharapkan & pandai bersosialize ek sis :)
umah pak arab tu ke yg sebabkan banjir?

Pepel BoNda AmaNi said...

heheh dia skeping apa kak..habaq la skit.. :P

mummysyafie said...

diaorg borak apa kak? hihih..mesti nampak lucu sampai akak gelak guling² erk

Unknown said...

aduii kena lagi ke sis...siannya...mesti kiut jer cara dia speaking arab hehe

Zura Tahir said...

xpe dia dh rase tanggungjawab membela nasib keluarga tue k.ty...

ct rahani said...

x pe.. pasni mesti adik rajin berlatih speaking london.. dh ader kawan leh msti lg semangat nk speaking london.. hehe..

sW33tdARLiNG said...

aduiiih banjir...? tak tahan... erkkk, air banjir tu air bersih ke air kotor? :)

www.sw33tdarling.com

☆ lieya latif ☆ said...

terru tu kak ty, kalo lieya sure dah gelabah tu, tapi kalo setakat broken english tu okey la kot...lagi satu jgn laa ade slang...mmg sepatah haram laa susah nak paham hahahaahah

Unknown said...

satu motivasi yg bagus utk speaking london...