Nov 18, 2010

Beraya Sampai Kampung Orang Asli

Semalam aku dengan anak2 beraya ke rumah Norish
Maksud aku ke rumah mak Norish di Langat
Yang Sebenarnya aku tak tau pun rumahnya 
tade alamat pun..

Aku pernah pergi sekali je 
itu pun along yang bawak
jadiknya oleh sebab semalam along kerja 
hanya aku dan anak2 je yang pergi 

Punyalah sombong
tade kol mintak alamat ke apa ke..penunjuk arah ke 
melulu je masuk kampung orang
sudahnya sampai kawasan kampung orang asli
itu pun aku rasa mcm pelik je..awatnya ..dah nak sampai ke Sungai Congkak
Nasib time tu fir tido..jadiknya dia tak perasan ada sungai 

Kalau tak mau kitaorang kena stop
temankan dia mandi sungai
akhirnya terpaksa jugak kol Norish, tanya tang mana rumah kau 
udahnya anak Norish , Si Amar tunggu kat tepi jalan ..

Itupun Norish kata ,Amar pakai baju kaler silver 
puas ler cari orang berbaju kaler silver 
rupanya kaler gold, dah ler kulit amar pun gold, pokok pun gold..dah tak kenal mana satu orangnya 
Apapun selamat beraya umah norish..dia masih lagi dalam pantang 

Dari rumah Norish
aku ke rumah Kak Asmah kat Jalan Peel
Keadaan KakAsmah masih macamtu jugak..entahlah .aku pun tak tau nak cakap apa..
doakan yang terbaik utk dia

last gambar firdaus pergi beraya..budak ni makin hari berlagak mcm orang dewasa 
sokmo hilang je dari rumah , asyik merayau ngn basikal hijau dia .

oh yer semalam tema kami hijau
masa nak naik lif ke rumah kakasmah 
leh lak semua orang dalam lif tu pun pakai baju ijau ..



10 comments:

Suziey Ahmad said...

slmt hari raya kty..waa tema ijo yek..

MOMMY CGG said...

kak atty:)
mesti sonok kan??
anem pernah g perkampungan org asli kat janda baik n pd..

dapat pengalaman menyumpit:)

heheheh.sg congkak jauhnye da berjalan

attyfir said...

suziey@ aah semalam tema ijau

cgg@ kty lom lagi penah beraya ngn org asli..lalu2 kg je adalah , hanim

Anonymous said...

wah jauh nye akk beraya
saya smlm mmg dok umah je xkemana2

Softtouch [Hanim] said...

wa..beraya sakan yer kak zie...smalam sy xde pun beraya mana2...saya p umah mak sy jer..org dtg umah mak adalah...kami smeua duk umah jer

Dee said...

bestnya beraya sakan..dgn baju ijo2 sumanya..

LayarLara said...

uihhh sampai ke sungai congkak ko jalan...

attyfir said...

nana@takde ler jauh sangat ..hehehehe

hanim@semua rumah yg kty g raya tu benornya melawat orang sakit

dee@ akak yg pilih..dia siap iron kan semua ..kaler ijo

layarlara@ tu ler t..sampai ke sg kitaorg beraya

mummysyafie said...

fir cayang..naper jelir lidah..tapi siyes nampak seksi dari kakak..

Unknown said...

bagus lah kakty, melawat & ziarah kawan2 yg memerlukan sokongan moral...