Jan 18, 2011

Accident

Accident 1
Tadi lunch hour aku ke sekolah akak untuk jemput akak 
dan pergi lunch sesama
masa nak jemput akak nie 
tertiba je ada seorang budak perempuan sekolah menengah terjatuh 
dan menangis.

aku tak perasan kenapa budak tu leh jatuh,
sebab masa tu aku tengah cari nama akak kt hp
kakak kata budak tu kena langgar motor, motor tu pulak tak berhenti untuk tanya kabar budak tu
Budah perempuan yang kena langgar tu pun agak bergegas nak ke kereta ayah dia 
jadiknya tak pandang kiri kanan.

Accident 2

Accident ni memang tragis 
sebabnya waktu orang nak lunch , time tu lah kau nak bercanda
makan suap2 , terpegang2 sana sini 
macam dalam dunia ni kau je yang ada 
time tu akak ler jadik mangsa aku, kena bebel
ko ye pun ko couple ,, jagalah perilaku 
jangan lah nak tunjuk satu dunia kau je yang bercinta
Puas ler akak dapat nasihat berbakul2
aku cakap kalau aku nampak akak macam tu
time bercinta kan main lagi suap2
kau dah kawin nanti ko tak bersuap laki bini jaga ler kau

Accident 3
Kereta dengan kereta ngn kereta 
dekat simpang 3 sek 3 bangi
ini aku tak tau sangat 
sebab masa aku lalu orang bertimbun2

Accident 4
Masa nak bayar tol
aku dah terlambat nak masuk opis 
oleh sebab semua hal kat atas 
jadiknya aku lalu tol Sg ramal 
masa nak bayar ,boleh pulak budak tu susah nak amik duit 
rm1 yang aku pegang , 
udahnya terjadik adegan tarik2 duit 
ekekekekke..rupanya aku terpegang duit tu 
sekuat ati aku mcm tak mau lepas
Udahnya masing2 senyum
dah ler budak tol tu budak lelaki 
tapi aku tak berkenan pun nak buat menantu ..

.moral of the story 
apa pun kita buat , kita kena pikir perasaan orang lain 


33 comments:

Gieyana said...

skrg nie mlg mmg x berbau kan..kdg2 dr kecuaian owg yg mengakibatkan kita kemalangan..huhu

sW33tdARLiNG said...

hehehee... accident yg last tu yg syiok tu....
sw33tdarling.com

wahida said...

kak, klaka la yg part akhir sekali tu...hahaha...saya baca gelak guling2 ni...

Unknown said...

ish mcm2 hal kan yg berlaku,
tapi accident yg last tue x tahan nak tergelak,
hihihi:)

Suziey Ahmad said...

erkkkk ade jenis eksiden yg sy xpaham mane eksiden nya..hehe..agk blur:D

mummysyafie said...

ya ampun kak..seriau saya kalau dgr pasal accident ni

Kaseh said...

waakakak kak..eksiden no4 tu sweet lar..hehe

Unknown said...

alamak kty eksiden ke2 n ke 4 tu kategori eksiden ape ek??ekekeke leh plk main tarik2 duit

atie said...

Accident ni kalau nak jadi beberapa saat jer pun, tapi kesan nya , haih....dijauhkanlah yer

Sib baik bukan ko ty.....

LayarLara said...

ktys,
singgit pun ko nak main terik2 ngan budak tol tu ye..

xcident di mana saja.. kalau bukan salah kita.. salah orang.. berhati2lah

Zura Tahir said...

hehe...mcm2 excident...

Yatie said...

accident no.2 best
yatie, sawanila.com

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

kak ty, eksiden yang no 2, saya kurang faham..hehehe

Redbloodsnow said...

HEHEHE...YG TANG ECCIDENT NO.2 TUH..ZIE BACE SAMBIL SENGGIH² KAN...PASALNYA, AI ADE GAK WAT GITU..MIAHAHAHAHAHA

LARIKSSS :P

attyfir said...

@Gieyana
betul kan gie..kadang kita dah berhati2 org lak tak berhati2

attyfir said...

@sW33tdARLiNG
yang last tu tak sengaja

attyfir said...

@wahida
kty sendiri tadi pun tergelak

attyfir said...

@Cik Wanie
kty pun tergelak tadi wanie..tak pasan pun

attyfir said...

@[-suziey-]
buat2 paham je ziey

attyfir said...

@mummysyafie
kty tgk budak perempuan yg kena langgar tadi rasa nak nangis

attyfir said...

@Kaseh

:)

attyfir said...

@MrS. F!zA

tu accident tak sengaja tu

attyfir said...

@atie

jauhkan lah dr kita ye tie

attyfir said...

@LayarLara

isni u takecare too

attyfir said...

@Zura
tulah macam2 ari ni kty tgk

attyfir said...

@Yatie
accident tu paling tak suka ..geli..over couple tu bergesel2 bagai

attyfir said...

@˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙

kena faham kan mimi

attyfir said...

@Redbloodsnow

zie tapi couple ni dasyat , duk dekat2 , sampai mcm nak bercium , lepas tu bergesel2 , lepas tu pakwe tu suap2 kan pakai tangan ..sambil muka tu dkt sgt satu sama lain .semua org pandang..uwekk.tak suka..over sgt .

rasp said...

accident pertama, kesian kat gegirl tu...
accident last, kelakar tul 'gegirl' tu :D

Nurhayati said...

macam2 accident!!

ALoNa CintamaniszLite said...

owh..citer kty ni ada accident dan insiden..hehe..

erienz said...

wah bnyk tul xcident kak..mana yg paling syok dan trajis kak...hehehe...

Unknown said...

byknye eksiden ko alami atty wehh hehehehe