Jan 28, 2011

Air Tembikai minyak tanah

Semalam petang lepas ambil firdaus dari sekolah 
Along ajak makan luar dia nak belanja
Selalu kalau along nak belanja ..aku suruh dia pilih sendiri kedai mana yang dia nak pergi
Tapi aku kasi jugak lah idea
taknak ikut ..konon bosan sudah.!

Yang along nie pulak orangnya jenis susah skit nak buat keputusan
Beriyer-iyer pusing satu Bangi cari kedai makan 

Padahal bertimbun2 kedai makan yang ado 
Boleh lak dia pilih satu kedai makan nie (Nama ku panggil saje ler Restoran Buluh Kasap, bukan nama sebenar)
Dia kata dia memang teringin lama dah makan kedai tu , sebab chefnya kawan dia
Tapi masa memula sampai kedai tade orang..lepas tu kedai tak berapa bersih
Macam dah bukan kedai dulu tapi masih menggunakan nama yang sama 

Aku terus tanya kakak kat situ 
Memang betul lah seperti apa yang aku jangka ..berlainan owner

Bila order sampai ..tak seperti apa yang aku fikirkan 
dan tak sepadan dengan harga..memang aku tak puasati
Tapi lantak lah situ (seperti moto hidup aku ) bukan pakai duit aku ..along yang nak belanja
makan je lah ..diam-diam sudah ..

Aku order air tembikai 
Tapi sekali hirup memang macam air tembikai 
tapi lepas hirup lagi ..mak aiii..ni air tembikai ke air minyak tanah
fuh ..dalam hati aku .kalo aku minum sampai abis air nie ..mau mati dalam iman.


Jadiknya dalam hati aku , apa kata suruh along rasa..
kot aku yang berimaginasi air tembikai bertukar jadik air minyak tanah 
Sekali along rasa..dia macam nak termuntah 
Jadiknya betul lah apa yang aku rasa

Tapi pelik ..aku yang selalunya akan bising kalau kedai tu tak sedap 
atau tak memuaskan hati aku 
tapi petang semalam aku hanya mendiamkan diri tanpa panggil pun owner tu kasi tau air dia rasa minyak tanah
Agaknya  mood aku baik semalam ..sebab bukan aku yang belanja

Dan dari rentetan kejadian minum air tembikai rasa minyak tanah tu 
Along sakit perut...tapi aku takde pun sakit perut..fir pun ada rasa air tu pun tak sakit perut
Along perutnya memang sensitif , udahnya malam tu terpaksa lah aku bawak dia g spital 

.
Pengajarannya lenkali ikut je idea orang yang mula2 kasi pendapat

Nama kedai takleh nak kasi tau.
sekarang orang kan suka saman2 nie

11 comments:

Hezesuze said...

ishh patutnye kty kene bagitau tokey restoran tu....yelaaa kot2 terkena pda pelanggan yang lain...

camne rasenye air tembikai minyak tanah tu kan hehehe

lalink7 said...

kak atty nak tau..sebab sy pun slalu makan idea bangi..meh bisik2 meh...aiyak..bahaya la kalau beniaga tp cengginie rupenye..isk..

Fiza Rahman said...

Macam manalah bley ada rasa minyak tanah yer.

Btul tu kty, bahaya skang ni, silap sket saman jer.

Kaseh said...

patut akak kena complain gak kak, food tuh..kalau apa2 hal jadik kat akak or along or fir tak ke haru..

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

gulp..huhuhu..ke tembikai tu dah masam kut..

sW33tdARLiNG said...

dan pengajaran lagi speak loud for right! kekekeke sw33tdarling.comke

Anonymous said...

astaga...camne tu
air tembikai rasa minyak panas?
terumpah ke hapa
bengong sungguh la

☆ lieya latif ☆ said...

lieya rase die pakai tembikai yg dah tak fresh la kak...dah benyek2 tu...tu yg rase cam tu....issshh buat org cirit birit jek.....

tu la kan kak, nak meniaga ni buat laa care betol...jgn laa wat camtu....tak baik....

wahida said...

ala kak, cakap je lah nama restoran tu, berkobar nak tau ni....

Izzatul Azma said...

mmg tah pape ok owner kedai nak saman2 pulak sbb org ckp kedai dia x sedap. kalau mcm tu ramai gila kot blogger yg kena saman dok kutuk restoran la artis la apa la kannn

Softtouch [Hanim] said...

apelah org tu...xbasuh bersih ke cwn tu...xelok berniaga mcm tu