Jan 4, 2011

Jadual Waktu

Semalam sebab jalan jem giler
Aku dan firdaus agak terlambat sikit sampai ke sekolah ate parking dekat umah lepas tu jalan kaki lak ke sekolah , yang memakan masa dalam 10 minit berjalan laju 

Sampai2 terus ke kantin sekolah , 
sebab selalu apa2 berhimpun di kantin sekolah 
sekali tengok sana semua budak tahun 1
Terus kelam kabut jalan tanpa arah tujuan mana nak pergi

Sekali nampak ke Bangunan baru , ada tempat perhimpunan baru 
owh situ rupanya budak tahun 2 dan tahun 3 berkumpul
Lepas tu dengar cikgu aturkan budak2 dari kelas ke kelas
Sekali aku nampak kat dinding tertampal nama2 budak untuk tahun 2
terus cek nama 
Firdaus Fairus, 
owh..rupanya fir ditempatkan di kelas 2 Mulia
Bukan seperti yang aku dan fir jangka 2 Pintar , 
sebab sebelum ni fir 1 Pintar
Ada perubahan yang buat mood Firdaus terjunam

Terpinga2 cari geng

Sekali tu aku tanya lah ibu bapa yang ada disitu
2 Mulia dah masuk kelas ke ?
Orang yang aku tanya tu cakap sudah.
Kelam Kabut ler aku ngn fir jalan lagi.nasib sebelum tu dah tengok pelan kat mana kelas 2 Mulia
Jadik senang je jumpa, Kelas 2 Mulia dekat Bangunan baru , kiranya fir dapat kelas baru ,kerusi baru , meja baru , cikgu baru dan kawan2 baru 

Sampai je Kelas 2 Mulia
Tengok Sunyi sepi..lor..mana ada lagi muridnya 
tapi guru kelas dah ada
kitaorang pulak sampai dulu kemudian
diikuti beberapa ibubapa dan murid yg lain 
Taklama lepas tu baru ler sebarisan murid 2 Mulia sampai

Masuk2 je kelas ,murid2 diminta salin sendiri jadual waktu 
seperti yang cikgu telah tulis di Papan Hijau
Fir memula tade mood dia buat derk je

Udahnya oleh sebab aku tak percaya 
dibuatnya tah apa2 yang dia salin 
Aku suruh kakak tolong salin jugak

Settle urusan , Firdaus aku tinggalkan 
sebab aku ada banyak lagi urusan lain >> Entry nie Penatnya

Malam tu ,sambil aku periksa buku fir 
terus aku periksa apa yang dia salin masa kat sekolah tadi 
Alhamdulillah sama dengan apa yang akak salin 

Dan paling aku bangga 
Firdaus salin dengan begitu kemas dan cantik sekali..
Bangga nya mama ..

dan firdaus pun bangga 
sebab dia dah budak tahun 2
dah besar katanya !

p/s: sangat bz skrg, nanti free kty terjah blog uols.



16 comments:

Suziey Ahmad said...

baik dan tekun je fir yek..hiks

Puan Ninie said...

yeahaa selamat sekolah sayng...moga rajin2 jgn bg mama risau ok..fir kan da besar...

kelas lain xpe..janji blajar rajin2 ok..:)

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

alahai...sure mood dia down gk le...sbb tukar class len...

apa2 pon semoga firdaus btmbh smngt ye..

pRincESs_N said...

seronoknyerr k.ty g skola..penat tp seronok tgk gelagat..

Softtouch [Hanim] said...

skjp je dah darjah 2 ye kty..rasenya br je bc n3 pasal dia darjah 1...besar dah fir..blaja elok2 yer...

wahida said...

seronok tgk ragam anak2 masuk sekolah...
belajar rajin2 ye fir!!

Nurhayati said...

good boy la Fir ni!

Hezesuze said...

harinie masuk hari kedua tuk si kakak skol...alhamdulillah dia bleh berdikari sendiri...sampai suh Ze xyah dtg time rehat dia hehe

Cik Ina Do Do Cheng said...

salam ziarah.


nama anak akak sama ngan anak ko.mesti budak pintar, masuk 2 pintar.

wantie said...

Dah abis cuti sekolah. pas ni sibuk lah kita yer, nak melayan karenah anak sekolah plus kerja sekolah dorang.

time exam lagi lah yer. semoga kita sama sama harungi suasana ni dengan penuh rasa nikmat sebagai seorang ibu.

Faizaharis2 said...

waahh terujaa nya g anta ank sekolah kan kak ty.... rasa cam saya plak nk g sekolah blk.... hahaha

Queen said...

nik pernah terlambat...masuk form one pulak tu... firs time masuk sekolah menengah...lewat..dan kene cari kelas sendirik...hahhaha

ayah tak teman pun..berdikari katanya

Zura Tahir said...

mesti seronok tgk gelagat budak2 masuk sekolah...

Sidratul Muntaha said...

fir mooody kot?1
pindah kela baru.
maybe kawan dia ramai yg takde..

tigrismalaya said...

owh..tak sabarnyer nak antar irfan p sekolah...lagi 3 tahun..hehehe

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah.. kira ok gak fir ya kty.. esok2 mirul ntah camne plak