Jan 21, 2011

Khurafat Tak Seram


Aku tengok citer ni pada hari rabu malam 19 January
Aku bersyukur sangat-sangat sebab
aku tengok dah nak seminggu citer tu di pawagam
sebabnya kalau aku tengok awal-awal 
kang tak pasal ramai lak yang tak g tengok
pasal apa yang akan aku review pasal cerita nie 

Sebagai peminat cerita seram yang tegar 
aku rasa cerita nie biasa-biasa je 
sikit pun aku takde nak terperanjat ke apa 
Ye lah mungkin sebab dah terlalu banyak menonton cerita seram 
jadik cerita ini sangat biasa je pada aku 

Sapa yang baru2 ini ada tengok cerita 4Bia kat astro 
aku rasa cerita tu lagi seram , lagi part hantu pocong dalam kapal terbang 
dan bagi aku cerita ni
bukan lah cerita seram untuk abad ini 

Maaflah ini lah pendapat peribadi aku 
yang sememangnya pengemar cerita seram
cerita ini bagi aku tade kepuasan pun
'keluar panggung dalam hati kosong der!'

Tapi yang menyeramkan aku 
Adalah penonton2 nya 
yang membuatkan aku gelihati dan agak terhibur sikit dgn gelagat para penonton
dengan jalan cerita tu yang agak bosan bagi aku 

sebelah aku ada pakwe makwe
aweknya ketakutan 
dan pakwenya cakap 
jangan takut sayang , abg din ada je kat sebelah 
hihihihiihih.nasib ada cik abang..kan 

orang belakang aku pulak 
sikit-sikit 
oh my god..jap kang oh my god

ini adalah pendapat peribadi aku 
dari seorang pencinta cerita seram 

aku kasi 
2 bintang je dari 5 bintang .

Andai Shamsul ada terbaca ke review aku 
kalau nak tau pendapat lebih2 aku 
leh tanya aku sendiri kenapa aku cakap cerita ni tak seram 
apapun cubaan yang baik .

p/s : bukan berlagak kasi pendapat ..tp jujur dari hati saya 

.

64 comments:

Kaseh said...

perghhhhh akhirrnyaaa baru 1st time kaseh jmpa org review citer tu tak besh n kaseh trust org tuh..hahaa cayala akak..

p/s: sebb kaseh takkan pegi tgk...penakuttt punya pasall.. so rasa syok bila kakty ckp citer tu tak besh so takkan terkilan tak pi tgk pun..

☆ lieya latif ☆ said...

wah.....dasat kak ty...tak takut pun...kelas ar...lieya ni dgr org2 dok cite mmg nak pegi tgk...pakkal jek lieya ni membuyong...so tepakse lupe kan niat tu heheheh.....

pRincESs_N said...

hoho..bole laa ibu mengndung ni g tgk...x seram sgt kan...hihihi

r33n adnan said...

tak serammmmmmmmm ek kty...siap hot topic hotfm pagi ni..berdegar2 kate seram sgt...huhuhu...

Deqna said...

wah kiranya kty ni berani lah yer.. sbb so far saya dengar feedback org tgk citer ni sumer kata seram..sampai tgk kat hujung2 jari.... kalau saya mesti dok pejam jer mata dari mula sampai abis..

bintangku said...

Promote giler2, rupanya kureng serem erk? Ai pun peminat tegar citer2 seram. Tp kalo org dah bagi 2 bintang.... hurrmmm..... tak tgk pun tak per ler kot. :P

daela said...

tqvm kak tie...lepas kawen ni dila mmg x berani nak ajak amy tgk movie cerita seram...sbb dia selalu x ada kat rumah..dila penakut..dulu2 belom kawen dok umah mak...x takut..ahahahaha...

Ms.Lilies said...

ini review lain dr yg lain ni...
:)

saya xdptla nengk buat masa ni kak...laki den outstesen

mama wanie said...

mama memang penakut....
seram ke tak seram ke..sure tak gi tgk...hehhehe

salam singgah

Softtouch [Hanim] said...

xsedap ye kak cite tu...ramai yg ckp best cite tu..sy ni mmg xleh lah tgk wayang sbb ada baby..tgk dvd jelah kak...

Zue AnnaLeeya said...

cayalah kakty... tp apepon tu pendapat kakty kan???

seram ker tak seram, saya mmg jarang tgk kt pawagam kak.... klu anak2 nak tgk saya beli cd jerk...

rasp said...

tak seram ek sis...
seram tak seram i tetap tak gi tengok hehehehehe
ratu penakut :D

Zura Tahir said...

beraninye kty...kalau pd sy cite nie seram tp pd kty xseram...shoot yg terperanjat2 tue yg buat sy xsenang duduk walaupun sy dh lali ngan shoot² cm tue...

Unknown said...

Lucky sis u kasi pengakuan sebenar....i baca rata blogger kata takut sampai ada yang hampir2 nak heart attack...dlm ati cam tak caya jer...sebab so far tngk citer seram local konpom tak takut..siap leh gelak2 tengok antunya...baru je plan nak p tengok cancellll hehe

Ana Lyana said...

hahaha.. kty, ana tgk jugak malam rabu tu.. yang buat terkejut tu sebab musicnya.. haha.. tak seram sebab tak tgk pun hantunye sebab tutup mata..kahkahkah..

Queen said...

uissh.....berani kak ty..

nik skang jadik penakut..tgk ngangkung pun terjerit2 takut..ngangkung tu padahal..hahaahahahha

hati kecut sungguh la ni...

padahal dulu layan smeua citer nak seram je kan

LayarLara said...

baru nak pegi tengok...

Blog Eazy Izzuddin said...

x tengok lagi..
huk3

azalia hjsalleh said...

1st jumpa org ckp cite nie tak seram

Ahkak Geli said...

akak review ckp tak seram pun, aku tetap takmo caya...

takkkan aku pegi jugak..hahhahha...

Anonymous said...

haih tak seram ke kak
sebab sebelum2 ni ramai review
kata seram gile
tu sy nk gtgk semalam tu
sekali amrul la xnak tgk
xseram pon katanya

R.R.Z said...

hehehe..sy suke de dukung jenazah tu. walawehh..


*seram tak seram, belakang cite. Yg tak seronok masuk dlm mimpi..pueh lari sampi poluh*

wantie said...

tak seram ker? hampeh ler kalau gitu. Kalau hantu lawak cam Hantu kak Limah balik rumah tu ok la.Sebab memang dah tau gambar tu tak seram.

hehehe..

Mak Su said...

tapi kat teaser tu, dia tunjuk gambar penonton terjerit2....

Dee said...

x seram eh kty..aku rasa saka jentayu tu lg seram kot..hehehe..

KAK RAINBOW said...

laa tak seram ke kak tak tgk lagi ni

wahida said...

kak, saya pun penggemar filem seram...kalau x seram, x nak tgk la citer ni...

attyfir said...

@Kaseh

bagi kty mcm tu lah kaseh.tade leh besh sgt pun.dan tak seram.tp pendpt kty ni lain dr org lain.

masing2 ada pendpt sendiri kan

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆

takpe ..lieya nanti beli cd je .

attyfir said...

@p R i n c E S s _ N
bagi kty biasa2 je..kalo n pernah tgk citer seram kt tb..rasanya mcm tu je citer dia .

attyfir said...

@r33n adnan
kty ade dgr gak pagi tadi ..tp ada gak yg ckp tak seram cam kty

attyfir said...

@Deqna
kty mmg suka citer2 seram ni deqna..sbb tu rasa biasa je citer khurafat ni .. nak kata berani tu idak.

attyfir said...

@bintangku

rasanya kalau peminat seram tegar..citer ni mmg tak seram ,seram lagi citer komkom kot ..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis said...

o ye ker kak, kita selalu dengar kat Hot FM kata citer ni seram giler lain dari yang lain ye ke?kita memang tak pernah pi tengok wayang sejak kahwin ni

attyfir said...

@daela

welcome daela..

attyfir said...

@Ms.Lilies
nanti beli cd mimi

attyfir said...

@mama wanie

tq sudi singgah..kalo mmg takut tgk citer seram..rasanya citer ni mmg seram kot bagi yg tak berani .

attyfir said...

@Softtouch [Hanim]

aah anim..nanti tgk dvd je .

attyfir said...

@Zue AnnaLeeya

nanti zue tgk kat cd ye..lepas tu tgk ..seram tak ?

attyfir said...

@rasp
bagi saya tak seram.kalo sis penakut ..mmg seram lah kot..

attyfir said...

@Zura

aah zura..tak besh ..tak seram..pun .biasa2 je.byk lagi citer seram kt tv yg lagi besh dr citer nie

attyfir said...

@POSH76

alor posh .g je lah tgk.nak baca review dr posh lak

attyfir said...

@Honeysour

cet ana awat tutup mata ..tp antu pun kan banyak pun kuar..hehehehehe

attyfir said...

@Queen
pembawakan orang mengandung kot ..nik .

attyfir said...

@LayarLara
gi lah tgk isni baru puasati ..lain org lain kan pendapatnya

attyfir said...

@azalia hjsalleh

bagi kty tak seram.tp org lain kty tak tau .pendapat memasingkan

attyfir said...

@*Miss Geli^

cis .ni memang penakut sesangat nie .elok lah tu takyah gie.membazir duit je kalo g

attyfir said...

@Nana

pendapat kty tak seram nana..tp org lain tak tau ler

tahap keberanian memasing kot atau kty ni dah imun tgk citer seram

attyfir said...

@R.R.Z
part tu sgt tak logik walupun johan hanya bermimpi je konon .kawan dia,dia tak angkat.mayat tu lak dia jaga lebih ..kelakar tau part tu ..so stupid .

attyfir said...

@wantie
bagi kty tak seram.wantie g lah tgk .

attyfir said...

@Mak Su

rasanya takde ler ramai sgt pun yg menjerit dlm panggung tu maksu ..maksu lm tgk lagi eh..pergi lah tgk

nak baca review dr maksu

attyfir said...

@Dee

dee..sangat lah betui ckp kau,
mimi kan suka tgk citer seram.mesti mimi sependapat dgn aku ..

attyfir said...

@NURUL
bagi kty tak seram nurul.nurul pergi lah tgk .nak baca gak review lepas nurul tgk

attyfir said...

@♥ Anje a.k.a Mama_Balqis

nanti terai ler anje g tgk

Yan said...

tak seram? wakakakaa.. takpe.. yan cadang cari cd jek... yan ni klu dah bc byk sgt review.. dah takde feel nk tgk..ilang saspen ilang thrill..

org kata ngangkung besh. kelakar.. nape yan tak gelakpun tah.. punca?? expectation tinggi kot..

klu nk tgk satu2 cite.. biar 2-3 hari tayangan awal.. so kite datang mmg nk tgk bukan pada cerita2 org yg da tgk

attyfir said...

@Yan

ngangkung boleh tahan gak ..tp maybe sbb kty tgk awal jugak

tp citer khurafat ni nasib kty tgk lambat..kalo tak mau tak laku ..

nabilah_2908 said...

dlm bnyk2 review yg sy baca...ini la satu2nya review yg lain dr yg lain.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KERETA MERAH KU

Suziey Ahmad said...

kira kty jenis yg berani la yek..rata2 sy baca org komen kata seram giler..hehe sy xtgk lagi :D

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

wahh beraninyer kak ty.. mimi ni tengok pada citer. kalau betul2 seram, mmg tak pi la tengok wayang.. tp ni kak ty kata tak seram, nak gak la pi tengok..

sW33tdARLiNG said...

erkk tak seram ker.... aritu baca blogger lelaki cakap tak seram, so rasa mcm tak heran sangat...

ini ko plak cakap tak seram.. aiseh mmg btl tak seram laa kot sbg peminat cerita seram yg tegar... hehehe

k, laa kalau camtu tggu astrofirst dah laaa
sw33tdarling.com

Unknown said...

saya memang penakut tgk citer antu... kalo zombie kg pisang tu buleh la layan...

Izzatul Azma said...

sy ada hati nak g tgk cite ni. tp tataw la tercapai ke tidak. hehe

mummysyafie said...

kak, baru tengok tgh tadi. hihihi...tak tahu la bagus ke idak sebab saya pejam mata part malam2 tu. tengok part siang je

Unknown said...

perghhh gile ko ty, ko kata tak seram? tp yg pasti aku cuma ase cite tak logik tang kat spital.. cam spital takde org, hanya dia sorang je keje pastu cam tak byr bil elektrik, gelappp memanjang kat spital tu tp bab seram tu, mmg seram gileeeeee..mesti ko tak takut antu kat ty ihiks...