Jan 6, 2011

Sunway Lagoon@Malaysia Theme Park

Jumaat 31 December 2010
Aku dan anak2 serta adik aku , kami ke Sunway Lagoon

Kitaorang ambil package 
3 Parks - Water Park, Amusement Park & Wildlife Park
Apa yang aku nak cakap pasal Sunway Lagoon
Harga Tiket yang sememangnya agak mahal
Dan harga makanan yang dijual di dalam 
Theme Park pun adalah sangat mahal
Makanan dari luar memang tidak dibenarkan langsung
Diaorang akan buat spotcheck
Mineral water dari luar pun , memang tade can nak bawak masuk dalam
Kat dalam mineral water dia harganya rm3
air berkabonat yang dijual dalam bekas mcm kat pasar malam  = rm4
kadang ada yang sampai rm5

Makanan , seingat aku burger rm 7
nasi lemak ke nasi goreng yang dah siap pack2 rm 13

Locker ada disediakan , kalau nak simpan barang2 berharga
Jadiknya kita tak risau nak mandi manda ke 
nak main game ke 

Locker = RM5
Lepas kau dah simpan barang 
barang dah takleh kuar2 kan , andai kau buka kunci tu
nanti nak simpan lagi , kau bayar lah lagi rm5

Aku ada main 3 permainan 
 permainan ke 2 ,aku naik kapal yang tunggang terbalik 
aku pernah naik maybe masa umur aku 18 thn dulu
dah lupa naiknya camne, sekali naik 
tunggang terlanggang rupanya , macam menyesal pulak naik..wahahahaha
lepas tu aku naik rollercoster, rasanya itu kali terakhir lah naik
dah taknak naik lagi.

Firdaus pucat lesi tengok kitaorang naik permainan yg tunggangterlanggang tu
dia risau kot2 jadik apa2 , dia sorang2 je kat Sunway tuh..sian fir

layan gambar,gambar aku tak letak semua
nak tengok g fb, tp baik takyah kot!














Thanks adik @ ucu bawak kitaorang gi Sunway!
Semoga ucu dimurah rezeki selalu .amin.


13 comments:

KAK RAINBOW said...

wah pi sunway bestnya

Suziey Ahmad said...

mmg giler mahal rege mknanan..haih burger mcD murah lagi..

Lina said...

bestnya main air...bile lar nak sampai kat sunway lagoon ni padahal dah lama dah wujud tp x penah berpeluang nak pegi huhu

Hezesuze said...

teringin nak pergi sunway lagoon lagik tapi kan kalo dikira2 bajetnye baik overnite kt PD hehehehe

pRincESs_N said...

seronoknyaaa g sunway lagoon..N ni nmpk gaya..tggu stawon lg laa..br syiokk..

malinasiam said...

aku alergic ngn sunway
sbb umh jantan keparat tu kat kws tu
benci giler

suzieapai said...

masuk situ mmg mahal..klu masuk tak nk main sgt rugi...

sy dulu pegi ms opis buat famili day...hehe..save

Queen said...

tuela..mahalkan..tgk pada harga kak ty ni..memang jawabnye kitorangtak gi kot..hahahha.....

kalah harga bukit tinggi (tetiba)..eceeccece

Zura Tahir said...

lama giler dh xpegi sunway...tp makanan dia mahal2 belaka..

Yan said...

kty cukup ke masa satu hari masuk seme park???

klu camnila regenyer... yg tak mmpu tu mmg tak merasela nak masuk huhu..
mahal sangat...

terpaksala pegi wet world btu pahat jek hehhehe

PurPlè said...

u r welkam!
nanti bulan 6, kita brcuti dlm hutan plak...

Pepel BoNda AmaNi said...

dah lama xpegi sunway..brapa harga tiket skrang kak???

mama tisya said...

cekik darah tul sunway lagoon...mmg mhl...tp dlu2 pernh gk la pegi time tu tkla mhl mcm skarng ni...aritu yg tgk peterpan tu nasibaik kami bw air tp air tu dlm botol tisya so die tk check sgt...