Mar 15, 2011

Nak amik cek kat umah , saya tak kasi lepas tu kol bos saya!

Seperti tajuk kat atas tu , supplier tu bengang kot aku tak layan
lepas tu kol bos aku ..

Ada aku kesah ..sikit aku tak kesah ..lantak kau lah ..
orang ada timetable kau sukati je , buat time table kau sendiri apa jadah nya

Tak sampai berapa second aku letak ganggang telefon
My big bos kol..

Tak marah pun sebab dia tau ..kalau aku tunggu apa yang aku dapat..
Gaji aku bukan banyak mana pun sampai aku
kena susah payah nak menunggu orang datang nak
collect cek yang amount nya tak sampai pun rm1k..
Big Bos pun sedar diri ..dia ..berapa sen sangat gaji dia kasi aku ..
Kang aku demand kang..padan muka..kalau bos leh kasi i rm5k pun sebulan ..okeh ler, i sanggup tunggu ..

Tapi my bis bos adalah seorang yang lemah lembut , cakap pun lembut.
aku je yang kadang garang nya lebih ..

Elok je dia kol ..lepas tu dia kata
aty ,xyz company come to take the cheque, you just need to put in a po box,

hah kan senang..aku kalau tak dpt izin tak berani lah buat ..kot ilang ke kang tak pasal je..walupun cek tu dah berpalang pun..

hahahhahahhahahahha..malang sungguh bos dapat pekerja yang tade tolenrasi mcm aku ..


Tang benda lain aku boleh tolenrasi..tapi kalau time balik aku diganggu mmg aku tak suka..
dah ler bengang nie ..nak cuti ke taknak ?..nak cuti ke taknak? ..
mcm bosan je kerja minggu ni sbb anak2 cuti.

.


.

20 comments:

Izzatul Azma said...

baca blog pun dh taw kakty ni garang orgnya :P

SyuQ said...

waah wah. siap call bos lg tu. klu sy mmg da berapi le. hahaha

Queen said...

hahaha...kalau nik mesti dah takut nak collect cek tu..garang betol ka ty..tp betul gak..time kita nak balik kot

Zura Tahir said...

hahaha...sy phm sgt situasi kty...sbb sy pun cmtue jugak..kekdg bengang je org dtg collect cek time nk balik atau waktu rehat..berbulu je..

Puan Ninie said...

pergh bajet call boss nanto boss marah akak laa ye?
cettt..siot je ke..:)

Suziey Ahmad said...

xpe berani kerna benar :) baik bos kakty tu yek..

☆ lieya latif ☆ said...

eiii gediks org tu nak ngadu ngan bos ngan ko kak kan....tampa kang!!~

ieda said...

adehh memang x syok kan kalau org suh kita buat kerja lebih dari masa kita kerja .. nak2 bila time balik .. akak pun kalau ada kerja urgent jer akak leh toleransi .. tapi kalau x urgent , sorry huhuh

tu lah sib baik bos atty jenis x kesah kan ... :)

Dee said...

kty..yelah kan..nak amik cek..amiklah time opis hour..lebih2 sendiri mau ingatlah..

ardinihumaira said...

kalo dni pon risau nak main letak lam peti surat tu sebab cek kan.. :)

dhiera said...

saya pun xsuke bila kena balik lmbt lagi2 hari sabtu~

ZanaNordin said...

wah...siap called boss kak ty tu
adehhh
ha ha ha ha ha..ingat dia berjaya membuat kak ty stay back sampai dia datang ler kot...
tp..tidak...
bravo kak ty

mummysyafie said...

sib baik dapat boss baik. hahaha..pasni kena demand gaji naik la kak..

Mak Su said...

sy mmg bengang kalu time kita nak balik, time tu lah bos buat2 kelam kabut..... akai tara ka..... ek

FadhDeela said...

ermm..garangnyer akak hihi :P ajar sikit org2 mcm tu hihi :P

Meh singgah: Aku Masih Dara!!!

rasp said...

sib baik bos understanding kan sis..

Kaseh said...

mmmg ramai supplier yg tak reti bahasa camtuh kak..malas layan kadang2..

Pepel BoNda AmaNi said...

yeah me too sangat xsuka di ganggu time nak balik..eeeeeeeeee tension..

CuTeMiUt78 said...

hik..hik.. kty lebih garang dari bos ya..

sW33tdARLiNG said...

skang atitut keje saya pun macam ni.. malas nak bersungguh2.. lebih2 lagi kalau staff sendiri yg lelebih.. time cuti, cukup berangin kalau ada call masuk dr opis.. bingitttt jer rasa.