Mar 1, 2011

PuKuL Satu Pagi Kol Maxis Center

Pagi tadi seawal pukul 12.30 malam
sedang aku sedap tidur, along kejut
Ajak g teman dia g klinik .dia demam

Apalak kaitan along demam ngn Maxis Center
Ceritanya macamnie..Hari Jumaat hari tu Line Hp Maxis aku kena bar
Biasa lah Maxis ..belum cukup due date aku yang sepatutnya 28hb..
Tapi diaorg ni pikir aku ni keje gomen gaji 24hb kot..jadik sukati jer lah bar hp orang kan
Okeh lah tak kisah lah kat situ ..

Nasib aku ada Line lagi satu.Opis punya .jadik tak heran sangat pun kalau kena bar
Jadiknya semalam aku pergi ler bayar , lepas antar firdaus pergi tuisyen
Masa bayar aku tanya , line ni dah kena bar ..bila nak ada line balik
Diaorang cakap after 1 hour ..

Okeh..aku terima walaupun 2 jam pun ..
Lepas pukul 10 jemput firdaus balik tuisyen.
Aku tidur..

Along balik kerja..tu yang ajak teman dia g klinik sekitar pukul 12.30 pagi tadi
Jadik kami ke Pusrawi Kajang
Sampai sana dah pukul 1..lepas tu teragak nak sms si akak ..nak kasi tau kitaorang keluar
Tapi smsnya tak lepas2...

Hampeh betul.
Jadiknya terus kol 123 ..maxis center
aku cakaplah aku dah bayar pukul 8.30mlm.kata atleast 1 hour -2 hour line akan ada balik
Tapi ini sudah berhour-hour ni apa cer..cecite -cecite..nak kena hempuk ke
Time nak membar hp orang cepat je kau kan..tp bila orang dah bayar..kau kasi badservice..memang hampeh

Budak yang jawab panggilan tu cakap .
Owh Puan dah bayar di Maxis ...blablabla
Line kami tak aktifkan lagi..
kenapa kau tak aktifkan lagi.kau tido ke apa
lepas tu okeh kami akan aktif kan sekarang..after 15minutes nanti akan ada line balik
Memang ..haktuihhh..rasa nak maki2 je .tapi leh control lagi..kalau ikutkan memang hakkktuuiiihkan je..

Siap aku cakap .okeh lah ..terimakasih..selamat malam..eh dah pagi pun selamat pagi..
Tapi lepas tu .tak sampai pun 15 minit..ada je dah line..

Jadik kesimpulannya ..
Korang ni tak alert , sepatutnya bila customer dah bayar..ikut lah sistem yang sepatutnya
kalau nak membar line hp orang .dandan ..sekelip mata..

Memang hampeh..nanti lah kau ..aku bertukar balik ke Celcom baru tau.
Padahal aku dengan maxis ni dari zaman datuk kaduk..
Patutlah kaya raya ..!

Okeh..itu kisah malam membawa ke pagi..
Nanti kalau rajin aku citer progress diet aku ..cabaran , godaan nya..
itu pun kot rajin..

.

18 comments:

pRincESs_N said...

mmg maxis ni kdg2 mengong..da byr pon lmbt nk unbarred..klo nk bar tu pantass jekk..

Pepel BoNda AmaNi said...

hahahahaha tapi kan kak..memang kebanyakkan syarikat service nie..klu bab2 nak potong ken men laju lagi kan...tapi bab2 nak aktifkan balik..cam siput vavi punya lembsssssssssss

Eye_nee said...

Saja nak tunggu kene maki baru depa nak buat....

Zura said...

huhu~~ mesti sakit hati...

fazemy said...

Huwahhhh..saya baru je convert ke maxis bill...tak trpikir plak kes camni akn trjadi. sob sob...

CuTeMiUt78 said...

biasa la kan kty.. bila dah nak kema maki baru terkedek nak mengaktifkan..klu tak.. skit pun tak ambik kisah..

rasp said...

tul tu sis...
dorang nie bila bab2 nak bar laju je...
tapi bila kita dah byr...
uishhh mcm2 citer dorang bagi kitakan...

mummysyafie said...

sebenarnya kak..diaorg tak alert. nak kena kita remind kan jugak

Softtouch [Hanim] said...

dorang ni bab kalu nk potong skjp jer..sy pun pernah kena mcm tu kty..sabaor jelah

attyfir said...

@pRincESs_N

itulah N..kalau bab nak bar tu cepat je

attyfir said...

@PuRpLeLiCiOUs LoVe

memang siput vavi ..segala vavi diaorg nie

attyfir said...

@Eye_nee

ituler pasalnya ..

attyfir said...

@Zura

bukan sakit ati ..naik menyampah zura..sbbnya lembabs

attyfir said...

@fazemy

kty ni pelanggan maxis dah berpuluh2 tahun..lepas tu tahun lepas kty pakai celcom..lor ni tukar balik maxis..tp maxis so bad service ler emy

attyfir said...

@CuTeMiUt78

itu ler na..agaknya kalu tak kol..jgn harap ler..diorg nak aktifkan kot

attyfir said...

@rasp

sis dalam erti kata lain ..diaorg ni lemah lembab

attyfir said...

@mummysyafie

itu ler nor..maknanya ..kita kena kol je..

attyfir said...

@Softtouch [Hanim]

itulah hanim..belum sampai due date dah ptg ..