Mar 2, 2011

Dari diari diet

Hari nie 28 February
Aku berazam dan kuat kan semangat untuk berdiet

Aku bermula dengan berat 80kg (benornya tak timbang pun )
rasa nya lebih kurang tu lah

Aku target nak turun sekitar 55 kg -50 kg

Jadi menu aku untuk 1st day

 Sarapan : Telur dadar / air masak 5 cawan
lunch : Ayam goreng dua ketul / air 5 cawan
dinner : Tomyam 2 mangkuk,ikan goreng 2 ekor /air 5 cawan



Untuk hari pertama , siang hari aku rasa okeh je
tapi lepas ku dinner ..malam tu sakit kepala sangat-sangat tp aku boleh control lagi.
mungkin bukan kerana sebab aku diet..sebabnya aku kalau nak datang bulan mmg akan kena migrain

Apapun untuk hari pertama
Alhamdulillah aku berjaya ! tak amik nasi..dan tak amik gula ,
dan berjaya minum air masak sebanyak 15 cawan sehari

Caiyork ..Atty

owh ye aku ada buka blogdiet
utk listkan apa progress dan apa aku makan

sapa nak terjah >>> attydiet

38 comments:

wahida said...

fuiyooo...gila la kak...x mkn nasik...kalau saya, x leh...huhu..

caiyok kak, saya sokong akak!!

joegrimjow said...

joegrimjow kan ada personal wellness coach
=)

azzey said...

Teruskan diet kak.....chaiyok2....:)

azzey said...

HB utk akak..

Dee said...

cayalah kty..aku support ko..chaiyok..chaiyok..

rasp said...

go sis go...ramai supporters u nie!

eLLy said...

caya lah.. eLLy nak join kak atty diet sekali lah.. jomm diet beramai2

catz said...

good luck.
teruskan...seminggu sure ada effect, sure turun berat. bila nampak kilo turun walau sekilo dua akan tambah bersemangat!
better timbang betul-betul utk monitor progress.
if berat 80, target nak turun 70 dulu. so if turun 2-3 kilo akan rasa bersemangat sebab lagi 7 kilo nak achieve target.
moga azam berterusan.
hoiyeeehhh

attyfir said...

@wahida

alhamdulillah dah 2 ari ni okeh dah da..tak rasa apa pun

attyfir said...

@joegrimjow

mahal le joe..tak mampu kty

attyfir said...

@azzey

terimakasih azzey 4 ur support & hb

attyfir said...

@Dee

thanks dee..

attyfir said...

@rasp

terimakasih sis..

attyfir said...

@eLLy

jom elly ..kita sama2 selim melim

attyfir said...

@catz

thanks catz...akan ku usahakan

Nazz@Purple said...

wau...kalau kak atty boleh..nazz pun boleh gak ar..nak diet jgk ar..

attyfir said...

@Nazz@Purple

nazz mesti boleh punyerrr

Yatie said...

caiyokkkk kak...konpem byk kali pi toilet kan?

Zura Tahir said...

siap ada diari kty..

Unknown said...

chaiyok kaktie..
boleh buat rujukan ni...

tp kan saya ni kalo tak makan nasi, mau fenin... hehhe.. ;)

attyfir said...

@Yatie

hari ni je dah 6x

attyfir said...

@Zura

untuk rujukan zura..and senang utk masa hadapan kot ada yg tanya ke apa..

attyfir said...

@kakyong

sama lah kakyong..ngn kty pun ..tp dah 3 hari ni alhamdulillah tade pening dah

kakyong nak diet buek po..slim dah

sW33tdARLiNG said...

ayam kenapa nak 2 ketul gak..? seketul jer tak boleh ker...? hahahaha

Fiza Rahman said...

Selamat mengkuruskan badan kty & good luck ^_^

Izzatul Azma said...

nak join dietttt!! tapi bab nk skip nasik tu kak. adoi. menangis

attyfir said...

@sW33tdARLiNG

ayam kalo nk makan sekor pun boleh..hihihi

mummysyafie said...

kak, saya nak diet gak. selalu nya hari pertama n kedua je berjaya. bila hari ketiga..iman tak kuat kak..pandang nasi putih pun dah boleh buat meleleh

Unknown said...

go kak ty go kak ty go,
wanie sokong akak:)

Kaseh said...

ahkakk..gudluck tauuu...

adenium said...

cayorkk cayorkk kakty... hmm ai pong tak turun2 berat nih... hmmmm

AnaLyana said...

wah kakty, chaiyok chaiyok...

attyfir said...

@mummysyafie

kty dah masuk hari ke 4 dah ni nor..rasa mcm okeh je nie.

attyfir said...

@Cik Wanie Ghani

tq dear..

attyfir said...

@adenium

jom diet sama2 sid

attyfir said...

@Kaseh

terimakasih kaseh .

pRincESs_N said...

go k.ty go!!! N support k.ty...

pRincESs_N said...

go k.ty go!!! N support k.ty...