Mar 25, 2011

No handphone di Kongsi pakai bersama orang yang aku tak kenal!!!

Nak buat tajuk pun blur
Sebenarnya bulan lepas adalah aku beli satu no , untuk satu lagi telephone
Yang sebenarnya untuk firdaus..tapi takleh kasi dia pegang , sebab fir dah ilangkan 3 hp setakat ni
Rasanya macam fir saja je ilangkan sebab dia tak suka mama dia asyik koling2 dia rasanya ..

Aku pun beli ler no maxis , sekali baru je masukkan simcard kat dalam hp
bertubi-tubi aku dapat kol,
Tanya macam2 lah , macam aku ni customer service kat maxis pun ye
apa taknya sampai kan ada satu kaler tu , kol tanya kenapa aku curi credit mak dia ..aikk..pelik haku ..malas aku nak layan ..aku letak je lah

kira banyak kali lah orang kol tanya itu ini macam seolah2 hp aku ni customer service..sbb ramai yg kol nak tanya itu ini pasal maxis
Yang paling  tak tahan .ada sorang lelaki ni kol ..asyik kol ..tapi aku malas nak layan

Siap ada sms , cakap macam2 , nak bawa g polis ler sebab mcm kononnya owner no tu menipu
yang paling besh ada dapat sms dari cimb kata kereta tak bayar 3 bulan , padahal mana ada aku pinjam loan ngn cimb!

Dan pada satu hari , tertiba dapat lagi panggilan dari no yang tak dikenali , dan tertiba tergerak hati aku pulak nak jawab , orang tu bunyi nya mcm dekat sabah je
orang tu pun ceritalah ..dia kata , no yang aku pakai ni ,sama ngn no tel dia , owh jadik itu ler kes dia sekarang , orang tu tanya aku camne nak buat sekarang ?

Aku cakap dengan orang tu , awak pergi je maxis center , awak kasi tau , dan kalau awak nak amik no nie , ambik lah ..saya taknak!
orang tu pun kata okeh ,
Tapi okeh masih tetap pelik , camne no yang dijual leh dipakai oleh 2 orang , kiranya satu no tu ada 2 penama,
Pada siapa kita nak letakkan kesalahan nie..? Maxis ke..sebab jual no yang sama pada berlainan customer..!

Jadiknya aku malas nak pikio2..aku beli no lain ..ler nanti..kiranya macam berhantu je no tu ..asyik ler dpt sms atau kol dari tah mana2 orang..lepas tu dapat sms yang pelik2..

.

25 comments:

SyuQ said...

bagus... tukar je no lain kak ty. setakat ni belum pernah terkene lagi la. klu org menyamar bg no sy pernah la. hangin jer...

nabilah_2908 said...

uish...kalau jadi kat sy pun..sy seram...tk pasal2 lak..ramai yg cari... :)

maxis la yg salah...report je kt maxis center... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
RAISYA IMAAN TIHANEE

Zura Tahir said...

ish takut plak..kalau sy pun better beli nbor lain...nti xpsl2 hidup kite xtenang dek gangguan dr luar..

bintangku said...

Uik? Peliknyer? Ada jgk kes mcm nie erk?

ZanaNordin said...

adeh...menyampah nyer kalau jadi camnie kak ty..tak pasal2 kita plak terbabit sama..

bukan ke setiap nombor tu di daftarkan detail owner dia kak ty..tak paham betul ler..

tak yah pakai ler kak no tu
tukar no lain jerr

atie said...

Haih macam tu pun ada yer ty, hurm

Unknown said...

alahai..ada jugak yg mcm tu ek~ haish~

Unknown said...

lor gitu plk..ntah2 kesilapan teknikal dr pihak maxis la ni kot.

Anonymous said...

la...
mcm mana bole jadi mcm ni
mesti ada silap mana2 tu kan
sy dlu no opis
xberenti bdering
org ingatkan perkeso
asal angkt tipon
hello ni perkeso ke saya nak tanya bla..blaa

Izzatul Azma said...

menakutkan je kak ty.

Dee said...

beli jelah simcard lain kty..lebih selamat..kang x pasal2 jadi kes lain..huhu..

eLLy said...

memang rimas klu dapat call yg bukan untuk kita..

Jasfyra said...

saya pun ada nasib yg sama cam k.ty. no saya skg ni org lain pakai.maxis sukati bg saya no yang org dah pakai.bkn no baru.selalu gak org sms n call.astro call,bank call.nama org tu idrus.memula saya ckp leklok la..tlg update kt system awak, idrus xpakai dah no ni.skg ini no saya.saya xsuka awak call lg.hutang dia, awak p cari sendiri..

kadang tu, ada yg xpaham bahasa...saya bahasakan dia balik..kih3

Queen said...

fuiyo..ngeri... kalau nik gi tukar je kat maxis..xpun beli baru je..sekarang simcard dah murah

Yatie said...

SAYA SAYA KAN BETUL LA KAK SBB SAYA CALL ADIK SAYA PKI MAXIS, CINO ANGKAT. PADAHAL NO NYE DAH SAVE DALAM CONTACT. KALAI KE- 4 CALL BARU BLH CAKAP DGN TUAN DIA AKA ADIK SAYA

mama tisya said...

bahaya...kita pernh kena gk line maxis gk..padahal kata line br tp mcm dh ada org pernh guna so ada yg cal mcm bkn2 so kita tukar line lain

wantie said...

ni le jadinya kalau no tu di recycle leh syarikat telekomunikasi. Boleh complaint kak.

kalau saman pun boleh gak, sebab dah kira menggangu ketenteraman & dan emosi akak. chewah... cadang jer. hehehe...

Saya pun pernah kena gak cam ni. Tapi semua org yg call saya tu, ckp india. saya terus complaint kat Maxis..

rasp said...

lebih baik tukar no je sis..
dari dok penin2 kepala & dari jadik customer servis tak berbayor...

Yan said...

ermm kakty bli no tu prepaid ke?

pelik jugak yer..
no yg same semua sekali ke...
atau juz no. belakang.
cth no dia 012 7777333 dan no kak ty 017 7777333.. ke?

Yan said...

biasenye no. telepon skang mmg diorang recycle balik.. lepas sebulan tak topup.. dah kene blok.. tp leh terima call lg.. after 3 bln klu tak renew kt maxis.. no trus expired.
klu ikutkan skang ni no. maxis 010/014.. tp skang dah kuar balik yg 012/017 sbb no yg dah expired tu dia kuarkan blk.. ini termasukla jugak no2 yg hpnye kena curi, ilang.. klu tak renew.. dia kuarkn balik n jual.
next... no.nye akan jadi 11 starting ngan 01112XXXXXX

Unknown said...

uish 1st time dgr kes mcm tue,
hurm,
better beli lain lah kak,
bahaya gak kalau mcm nie,
hurm

attyfir said...

@Yan

thanks yan for info

azlina said...

atty tukar je no lain maxis memang macam kalau kad prepaid tu tak top up samapai tamat tarikh no tu akan di jual pd orng lain...biras ina dah kena...lastnya dia beli no lain...no tu la ni india yang angkat

fazid said...

kty, tukar kty... bunyi macam owner lame tu bny masalah

Softtouch [Hanim] said...

haah baik tukar no kty..rasenya kan no ni kalu mcm 3 bulan kita xpakai no tu, no tu akan dijual balik..sy pernah tanya service center maxis...xpakai maksudnya mcm kita xtop up n xaktip lah...