Mar 15, 2011

Pantang betul bila aku nak balik time tu lah

Semalam..sekitar pukul 4.40 pm
Tertiba ada Supplier dari company xyz kol
Datang nak amik cek..

Co xyz : Hello Yati
aku : ye..kenapa , boleh saya tolong
co xyz : uols tutup pukul berapa ye opis
aku : pukul 5
co xyz : owh pukul 5 ye..takleh tutup lambat sikit ke saya dtg nak collect cek
aku : tak boleh tepat pukul 5 saya tutup , balik rumah
co xyz : takde orang lain ke ?
aku : tade, saya je kat opis..kenapa ?
co xyz : kat mana ye tempat tu ?
aku : (dalam hati ko ada hati lagi nak tanya tmpt ..pagi tadi ada 8 -9 jam ..tade lak kau nak dtg ), tp aku kasi ler sikit2 direction
co xyz : rumah yati kat mana ye ?
aku : kenapa lak tanya rumah saya?
co xyz : kita amik kat rumah yati je
aku : owh sorry , saya tak suka campur aduk kan time waktu keje ngn bukan ..sorry lah time saya kat rumah , saya tak nak buat kerja..
co xyz : alor boleh ler..
aku : datang esok je lah , esokkan masih ada..ok bye ! terus aku letak ganggang telephone ..terus aku balik..

Benci betul orang cenggini!!!!!!!!!

.

22 comments:

SyuQ said...

pernah alami mcm kak ty. tp masa tu sy mula-mula keje. still rasa takut2 nak melawan. terpaksa turutkan. la ni cubalah klu nak rasa kasut sy perisa apa...

betul juga, kadang-kadang pengalaman mematangkan kita...

::Kak Sambal:: said...

kak ty, saya penah kena lebih kurang cam akak tp pasal popia...nak beli crabstick popia tp nak masuk dalam rumah saya, nak tengok2...

ZanaNordin said...

bagus kak atty
kena tegas bab2 mcm nie...
yelah...dah di beri masa dari pukul 8 - 5 pm tu untuk urusan kerja...settlekan ler time waktu tu kan...
bukan apa...bila sekali kita bagi peluang kat org2 mcm nie...nanti2 dia buat lagi....so...biar ler urusan kerja.....buat di office saja...

zana pun boring bila mcm nie..
bukan ler nak strict sangat ke apa
tp
kita pun ada life kita sendiri kan...

Puan Ninie said...

perghhhhh
ninie pon pantang orang cenggini gak kak...

dulu keje retail memang ramai laa kompeni cenggini..ni laa attitude prang suke wat keje last minit dan menyusahkan orang len kan...

cayok kak atty..idop kena tegas baru x di tindas kak..:)

☆ lieya latif ☆ said...

erm betul tu kak ty...tak suke gak org yg mcm ni...dah tau nak bende tu cepat, ko usaha laa keluar awal ke tempt kite....paling tak suke nak dtg umah kerana hal keje....isshhh...bagus pun kak ty tegas mcm tu!

Unknown said...

la dorg ni x paham ye time keje pkol brapa..isk2~

Yaya said...

mmg pantang ai gak hehehehe

Redbloodsnow said...

BAGUS TINDAKAN AKAK! biar dia rasa. bodoh okeh. boleh dia nk pi collect kat umah. cam tak tahu adat plak between opis hour n after opis.

kalau zie pun, zie akan wat cam akak. THUMBS UP!

Suziey Ahmad said...

erkkkk len mcm jek nk amik kt umah..bahaya tu..

wantie said...

hahaha.. naper la sengal sangat. ambik besok pagi jer la. Dah namapun cheque kan. kalau bank in malam pun dia kira besok jugak.

Ambik besok, terus jer gi bank in. Kalau T pun tak mo ar... hal office kat office dah ler. tak yah nak bawak balik umah.

Azueriena said...

aper barang nak amek sampai kat umah cek tu kann...tapi..kalau rapat2 bleh ler tolong...kalau jarang2 jumper x payah nak susah2kan diri baik x payah kann kakk....

sW33tdARLiNG said...

tak reti bahasa kan...???

CS @ Mama AA's said...

hahahaha padan muka org tu... bagus2 kak

Unknown said...

sabar jelah kak ty usah dilayan org cenggitu.. nak tutup opis baru hegeh2 nak datang kan

Nurhayati said...

bengong tul supplier tu. huh

Ms.Lilies said...

Ada ke siap nak dtg ghumah skali...suh along terajang dia sket kak

nabilah_2908 said...

boos sy suka buat mcm tu...terutama hari sabtu..

hari sabtu half day....dekat2 time nk balik..time tu la dia bagi kerja...ish..sabo jer la....

jom ke APA KATA HATI pulak,
DARI KERANA MATA

Unknown said...

memang kena tegas kalo hal mcm ni.. dia ingat kita jer ade masa nak entertain dia...





n3 terkini kakyong.com
Makan kenduri dengan YB Manjoi
Makan-makan di rumah baru MakNora
Segmen review no 5 : transformed housewife @ nur adyani

eMMe said...

kak atty's~ haaaa...centu la, kene tegas, caya la sis...

Unknown said...

sure bengang gilaaer

Unknown said...

sure bengang gilaaer

mummysyafie said...

kak, kat opis saya biasa macam ni kak. kalau balik kol 5 ptg..dalam kol 4.30 start meeting. ada gak yang kol 5 minta kiter stand by kat opis sampai malam..