Mar 23, 2011

Sapa Makan cili dia lah terasa pedasnya

Petang tadi aku masak untuk lunch 
Masak ayam berlada utk anak2 dan along
Untuk aku , aku ada menu sendiri..
Kalau nak tau menu aku apa.. leh pergi blog diet aku ..

Masa aku makan menu aku pun 
podeh yang amat ..walupun aku ni kuat pedas.
.tp kali ni pedas membunuh betul, 
lepas tu akak lak makan ..
dia pun menggelupur kepedasan..
Tapi si firdaus rileks je..aku siap pesan kat dia..
suh minum air banyak2..
Adik pun rileks je , tak podeh ke..
along aku tak kasi makan..suh dia g makan luar lah.
.sebab along perut nya agak sensitif..sikit..

Cili yang aku beli kali ni ..yang amat podeh..
ni perut bahang rasanya nie.
nie baru betul .
sapa makan cili dia lah terasa podehnya..
Okeh .nak g minum air banyak2 sat.

.

23 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

Atty , cili ni memang makcik tak tertahan sangat. tadi baru kawan masak sardin pakai cili ni, sampai nak nanges makcik maka.berasap telinga.kalau firdaus tu rilek, tak tahulah makcik nak cakap memang terror.

attyfir said...

@Cik Ina minat Do do Cheng

itulah kak,saya tgk dia steady je,risau saya

attyfir said...

@Cik Ina minat Do do Cheng

itulah kak,saya tgk dia steady je,risau saya

Izzatul Azma said...

sy pun tak thn pedass melampau ni. bikin sakit perutt

Sidratul Muntaha said...

cili merah kecik ni mmg pedas..
aku boleh tahan lagi mkn cili api or cili padai yg ijo tu.
hak yg merah2 ni..
aku berani makan hak yg beso takpun yg cili benggala bulat tu..

mummysyafie said...

kak, kalau pedas sangat nor pun tak tahan..hihihi...sebab tu kat rumah prefer sup je.

Hezesuze said...

usia camgini mmg peyut xleh tahan pedas ahaksss.....

Kaseh said...

haha kaseh tak kuat pedas...mengelupur kalau mkn pedas...

Fazleyatul Aini said...

boleh cirit birit kalo makan pedas sgt
banyak2 minum air suam

hOtMaMa said...

biar betul kak ty.. berapa banyak cili akak letak tu? hehehe.. klu saya sure dh meleleh air mata!

ita cutevirus said...

eeeerrrkkk!!!
tak leh makan bebanyak....
takuuuuuttttt...

Unknown said...

adehhh!! kita kuat pedas jugak! tapi kalo smpi thp membunuh mmg tk than!

sW33tdARLiNG said...

gila seram gambar cili.. terasa nak cili mulut orang jer... wakakakaka

Ati Masrif said...

mesti cili padi atau
cili api kampung...

oleh jadi ceri beri tau...huhu

Unknown said...

uish mmg podeh tue kak,
kalau perut wanie,
maunya berdarah blk,
hihihihihihi.....

sahromnasrudin said...

WOW...mesti pedas kalau letak cili merah menyala tue..tp laghi pedas kalau cili api kan..sy suke nasi goreng cili api

TiNiE said...

saya boleh makan pedas,
tapi bila pedas melampau mula la tersedut sedat..hiks

Queen said...

cili kampung ke kak?

aiyo..kalau nik ... yabang jela makan sorang...nik rela goreng telor je..hukhukhuk

rasp said...

mmg tabik spring kat fir & adik le...
kalo i, dah pengsan kot hehehehe..

Puan Ninie said...

hehehehe..:)

Eye_nee said...

kalau akk podeh ni T..terus bukak balang gula...ambik sesudu..telan..legaaaa...kalau minum air lambat ilang pedas tu..

Pepel BoNda AmaNi said...

pehhhhhhhhhhh podeh nie..walaupun hari nie xmakan cili lagi..hehehhe....

CuTeMiUt78 said...

ohhh ingat kan ada story mory panas n pedas.. rupanya memang citer pasal lada yg amat podeh ya kty