Apr 29, 2010

Aku terkunci di dalam ofis ku sendiri

Lepas Balik meeting  dalam pukul 11 pagi tadi..
baru lah aku nak bergossip ngn cousin aku
tertiba bos suh cari operation manual utk Samsung Thailand
di Factory No 32 yakni opis aku lagi satu yang selang 3 biji je dr opis yang selalu aku duduk tu..

Setiap kali kalau masuk opis nie
aku mesti kunci balik pintu ..takut apa2 jadik kang bila aku kat atas..(opis ni pintu pakai solex je )
jadi lepas dapat apa yang aku cari .aku pun turun ..

Sekali nak bukak kunci solex tu tak boleh ..
padahal itu lah kunci yang sama masa aku nak bukak pintu tu
aku tengok anjing kat luar macam tersengih2 kan aku .(dalam ati jaga kau nanti anjing aku baling kasut)
oh yer..anjing2 kat sinikan, aku dah tak takut..walupun ade sedozen...diaorg yang kalau nampak aku ..bertaburan lari.tah-tah dalam hati anjing..lari.perempuan gemuk lalu ..ekekeke

setelah ku cuba berkali2 bukak solex tu tapi tak berhasil.
aku terai kol bos aku ..(nasib bawa hp ko..selalu tak), tapi tak berjaya takde signal .udah.
dalam ati aku .aku tak bayau bil ko apa ..nie ..aku bukak bateri hp .lepas tu pasang balik .yeah ade signal
terus kol bos aku ..bila aku cerita..yang aku terkunci ..bos aku bantai gelak tak hengat..

Anjing2 kat luar pun menyalak kuat ..tanda gelak kan aku ..
lepas 1/2 jam ..bos aku pun datang..nasib bos aku ada kat serdang je time tu .huhuhuh
lepas aku dapat keluar..semua anjing2 tu kerumun aku ..agaknya diaorg padankan muka aku lah tu ..
macam ade hantu je kat opis tu pelik aku ..kunci yang sama aku guna ..bila nak buka balik tak boleh
takut mak nie..!! mystery nusantara sungguh ..udahler aku ari-ari keseorangan ..

14 comments:

Hernee Nazir said...

hahahaha..siannye k.ty.. tp nk gelak gak..hehehe

Ahmad Fetri said...

Tak sepak plak hanjeng2 tu time kuar.. Nak kena diorang tu.. haha.. Hmm.. rasanya mesti ada apa2 kat tempat tu.. wuuu~ siang2 pon bole wooo~~ ;b

♥ciK-t0ge ♥ said...

aLahai siaN die..
taPi xPe..
Bt ni sBg satu pengaJaran..
ahakS

nabilah_2908 said...

hehehe...kurang ajr tul anjing2 tu kn...;)

slm kenal dari nabilah.. :)

Nurhayati said...

heheh bos siap gelak dulu tu
nasib kakty bawak henpon kan.. kalau tak naya gak huhuhu.. alhamdulillah kakty selamat sudah :)

Queen said...

solex selalu je gitu...
kat rumah haritu pun terkena..tapi dah terbuka...pastu dia stuck....tak boleh kunci..selagi tak boleh kunci selagi tu tak boleh keluar sebab rumah tak berkunci....hubby la godek2..sekali boleh..naseb baiikk...


anjing2 tu menakutkan (kalau nik la..)
ehehhehe

myQza said...

anjing klu dah selalu nampak kit abau badan kita dia dah tak eran dah.

masa aku keje opis lama dulu.. turun bas jek 6-7 ekro anjing dah tunggu.. aku selamba jek.

org atas bas yg tak biasa tu heran.. esok derang tanya.. x takut anjing ek?

'anjing yg takut sy'.

ekekekekeke

SyuQ said...

pernah gak terkunci dalam umah sendiri

sungguh haru biru...

anjing tu tembak jer pki pistol air campur ngn lada sulah+cuka+limau+cabai... baru padan muka dia...

Suziey Ahmad said...

lor awat lagu tu..haaha lawak la kty

ct rahani said...

lor sian akak.. klu sy pun macam2 dh bermain kt fikran tuh.. hehe..

rasp said...

hehehehe lawak la u nie sis..
tapi tu lah kan, sungguh misteri!

Dee said...

kesian pun ye kty..gelak pun ye..yelah..ko siap buat dialog utk anjing2 tu..ni bukan kali ke dua ke kty? ke..pestime? solex mmg mcm tu..dlm tu dh berkarat kot..

ismimaizura said...

solex tu karat dh kot..bese klu pkai solex gitu r..

Liza said...

liza baca fb status atty tadik tegelak liza...kesian atty terkunci