Apr 21, 2010

Penyata Gaji Pekerja Swasta EA

Semalam aku dah kasi semua Penyata EA
kat budak-budak bawah ..

Sudahnya hari nie diaorg semua naik dok tanya
diaorang kena cukai ke apa..

Aku tau ..diaorang tak faham sebenarnya
apa kegunaan Penyata tu ..
cuma yang aku boleh cakap u simpan je lah
sebab kadang kalau u nak beli rumah ke.
nak buat loan ke..mesti nak kena ada Penyata tu
Jadi simpan je lah elok-elok
(tu je lah leh aku terangkan , lebih2 aku sendiri pun tak tau )

Bila dapat je..memasing risau kot kena cukai ..ekekekeke..
tapi aku rasa memang kenalah ..sebab gaji memasing..ribu -riban
lain ler aku yang kuli nie..memang lah tak kena..
gaji aku ciput je..
aku suh diaorg cek ar ngn bos..itu dah luar bidang kuasa aku ..

7 comments:

Anonymous said...

hehehe dulu2 kan time wat HR pas je bg ea form tu kat staff bdyun2 staff call opis tanya eh nk wat apa ea ni?nak kena bayar ke?hehe mmg ramai yg xtau psl ea form ni nak2 general workers la kan..puas la dok xplain

attyfir said...

nana ~ itu ler..semua blur bila dpt.

Sharinginfoz said...

nak tahu kena cukai ke tak jom.....

Buffered RM13.06

Gaji Berapa Kena Income Tax???

NzA said...

sesekali depa blurrrr gak tu...hi.hi.hi....

Dee said...

lambatnya ko kasi kty..bukan 28 feb dh kena edar kt staf ke? hehehe..

attyfir said...

dee ~ kitaorg baru je dpt dee..dari accountant,..

Hernee Nazir said...

klau lbh 2k gaji cnfirm kna la tu kty..tu yg dorg rsau tu duit trbang mlyg hehehe