Jul 22, 2009

Amanah Saham Wawasan

Semalam masa lunch aku ke Maybank Serdang
ada urusan..yang aku nak buat ..
time aku masuk ..kol 1.15...aiseh ..lupas budak sekolah tengah kuar..
tersadai dalam jem..lebih kurang 20 minit jugak ..

lepas tu bila sampai je kat bank ..
ujan lebat lak..tersangat lebat ..stay dalam kete ..dlm 15 minit ..
lepas tu berlari-lari anak ke bank..takleh berlari-lari mak ke bapak ke..ate ujan ..
takut kang ..jatuh tergolek..malu lak..ekekekeke..takleh nak control ayu..

sampai je amik no .lepas tu naik tingkat 2..mak aii..
awat ramai sangat orang cina..nie..

tetiba aku ternampak pegawai bank yg selalu aku berurusan ..
terus ler aku panggil dia..lepas tu dia settlekan urusan aku..

terus..gi mcd ok..semlm..
lapo sangat tak tahan.lepas makan mcd ..gi pos kecil kt sg chua..
sekali system down..kena pusing balik B.B.Bangi..gi Pejabat pos sana..

penyudahnya aku sampai opis balik kol 3.50 pm..
tp bos aku tak kesah ..dia cakap ..ramai org cina ke..ka t Maybank beli Amanah saham wawasan..aku yg blur ni ckp ..mmg ramai.ar org cina, tp tak tau ..apa urusan depa..batur panjang2..rupanya setelah bos aku kasi tau..baru ler aku tau..depa berurusniaga..pasal ASW2020...rupanya orang cina leh ek beli..langsung ler aku idak tau menahu ..pasal benda nie..

aku rasa mesti bos aku pun ade beli nie..

info terkini dari dee..ASM(Amanah Sahan Malaysia)

baca komen dee :-
ASM lah kty..bukan ASW...Amanah Saham Malaysia..ada balance 1.6 billion unit tambahan..dari 3.3 billion unit saham..kuota bumiputera 50%, cina 30%, india 15% dll 5%..masa offer dorang buka 20,000 je limit


26 comments:

oli said...

huhuhuhu...tak ada duit nak beli!!!!

syanis said...

huhuhuhu... ain pun x tau

Eta LaZiM said...

bonus tinggi kot ASW ni? tu sbb ramai Cina nak beli...

Unknown said...

memula ASW ni wujud, aku siap bratur panjang nak masuk tp skang tak aktif langsung.. kerap btol ko ni makan McD, tak elok tau...

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nuar kalu amanah saham2 cengginih, ZERO...kikiki :D

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe~

ku tak pandai main amanah2 nih saham2 nih~

attyfir said...

oli ~ beli ar skit ..rugis tau

ain ` kty pun tak tau ..

ena ~ hehehe..takde le selalu sebuln 3-4 kali ..ekeke

nuar ~ sama ar ..

eta ~ ye kot..

farish izaryl @izreez said...

adoi nk gak bli sahamm

Dee said...

ASM lah kty..bukan ASW...Amanah Saham Malaysia..ada balance 1.6 billion unit tambahan..dari 3.3 billion unit saham..kuota bumiputera 50%, cina 30%, india 15% dll 5%..masa offer dorang buka 20,000 je limit..kalo tidak..ada yg beli lg byk...nmpk nau cina je byk duit eh kty..kehkehkeh...

sueanne said...

yg sue tau ASB je le..
ASW pernah dgr..
ASM tue lak langsung xpnah dgar..
ni la first time dgr dr k.dee..
hihih..:p

queline said...

kty. daku pun sibuk2 gak bukak amanah saham malaysia tu...kunun2 dividen baik punyer...
alih2, qq dh ada lak akaun ni..dh bukak masa 2001..pegawai bank tu kata amanah saham baru..tu yg gigih nk pi.......aisehhhhhhh..bazir masa qq berjam2...amanah saham wawasan pun dgr nyer cam bagus skrg..dividen leh capai 10%

attyfir said...

dee ~ owh ye dee..tu ler ..nampak cina kayo..

sue ~ tu lah 1st time nieh..dgr

qq ~ better beli..rebut peluang..

Nurhayati said...

menda2 camni orang cina laju je.. dorang mmg pandai rebut peluang.

attyfir said...

yatie ` tu lah..ate org melayu nan ado duit..hehehhe

zh-ena said...

tau psl ASB jea

CuTeMiUt78 said...

eemmm... dulu tau gak pasal ASW ni.. tapi tak tau la plak blh utk org cina gak ya..

Neeza.Areef said...

sbenonye aku x paham sgt menda2 nih
tp sbb laki aku ni sebok no kan ckp pasal nih...jd tau arr skit2..

Puan Ninie said...

yup laa kak...:)
x silap starting nak beli kena 1K
;)

NAK BERRAMANAH SAHAM juga ke kakakku?

rasp said...

bangsa cina nie mmg suka bab2 camnie plus dorang pun ongkosnya byk utk melabur bagai...

Dee said...

hahaha..den dpt info dari The Star..ko tgk front page kty..berderet cino beratur..kehkehkeh..

Faizah_Haris said...

erkk apa kelebehannn saham nie? blurr seketika...cam ASB ka? ahakss konter pertanyaan ka neh....:P

Nurmala Mazlan said...

jgn kata kty..
kita pon x tau
ahahahaha

lily lotus said...

cina mmg kejar jer benda2 gini..kul 3am dh berumahtangga dpn bank

watie wyyn said...

ooo ada quota utk bkn bumiputera ek.. najib nak amik ati non bumi la tu!politik!percaya ke??ahaks

Unknown said...

cina x penah lepaskan peluang.. kalo bab melabur ni...

ct rahani said...

baru tau gak nih.. huhuhu..