Jul 10, 2009

Duit koyak


aku ade banyak..tak banyak ar ..ade lor 5 keping camtu .duit koyak nie.

kadang masa beli belah..atau suh akak ke beli apa2..dia tak cek..duit tu koyak..

apa nak buat ngn duit koyak nie..leh tuko ke..kat bank...rugi lak rasanya .leh makan nasi ayam nie..

kadang bila kita nak beli apa2..peniaga taknak duit koyak ..duit kena conteng-conteng no hp pakwe ke..no hp makwe ke..tapi dalam kes aku ni ..mana lak aku dpt duit koyak ni kalo tak dr peniaga..kan..

peniaga yg tak bertanggungjawab lor...kan semua peniaga tau..ade peniaga yang tak cenggitu..kalo duit koyak dia tak kasi ar tau ..

ade dalam 25 hengget kot aku ade..semalam g bank .nak tanya ..orang ramai..
harap dpt le tuko..leh makan nasi ayam ngn anak2..ekekeke...sodapnya lahai nasi ayam ..tmpt feveret aku..bukan nasi ayam hailam ..bukan nasi ayam linda oon..nie lagi shedap dr semua kedai tu ..bagi aku lah..orang lain mana ler aku tau kan ..

kedai mana nak tau..? kedai lengkuas sek 7 BBB..walupun staff kat kedai ngn bos kedai tu macam hampeh..je muka nya semua..tapi kedai itu ler jadik pujaan aku..maybe diaorg semua dilahirkan..lahir2 je semua muka memang kelat kot..cenggitu....susah sangat nak senyum..

45 comments:

aRe_uDear said...

hehee... duit ayu x koyak nak?? heheee

Ms.Lilies said...

hehehe.....saya pernah buat...bayo tol!!tol yg murahla...diorg tak check duit...ngeee....kadang tu saya pulang balik kat peniaga yg main ambik duit tapi x check...

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

mak aii..bleh guna lagi tak kak?

Ciklinn said...

hishh byk gak tu kak duit koyak.... tapi 5 hengget ni mmg cepat koyakk kan..

sblm ni linn pun ada dapat gak..

kak linn pernah mkn gak kat lengkuas tu... sedapp..

zh-ena said...

blh tukar kat bank k.atty..mak ena selalu tukar sbb ader kedai kan

syanis said...

kak ty rsnyer tukar kat bnak boleh

~finee~ said...

kak, tampal je ngan salotep habih citer huhu

Nurmala Mazlan said...

ooo...
kita suka nasi ayam hailam..
sedap ooo..

agaknyer diorg ni hari2 tgk ayam muka pon dah jadi cam ayam
astagfirullah mulut aku ni pagi jumaat ni

Eta LaZiM said...

cuba la tukar kat bank tengok.. boleh kot...

ninie said...

la byk nye duit koyak yg kty kumpol.. tu kalo dapat tuko tu sonok tu gi makan nasik ayammmm..yummmyyy

Deqna said...

kak duit rosak biasanya hanya boleh ditukar di kaunter Bank Negara.

♥cybermummy♥ said...

kty agak nya staff tu semua hari2 sakit perut tak sbb tak leh buang air besar wakakaka..:P

sueanne said...

a'ah kty..soletap jer..sng sikit..heheh

Softtouch [Hanim] said...

byk tu kak tie. Kalu selotape ok x?
Kalu takut jgk, terpaksalah g bank tuko

Anonymous said...

mmg bole g tukar kt bank.dlu slalu gak dpt wet koyak ni

aliaaroslan said...

diorang banyak sangat buat kerje kot tu yang tak sempat nak senyum tu.. tapi boleh aje sound direk kat diorang : senyum tu kan sedekat, senyum tu pembukan rejeki.. hehe

ibu_umairah said...

cam ner kalau dah koyak?simpan ye kak,buat muzium.....hee.heee

Neeza.Areef said...

btl arr kdai kdg dia x mau duit koyak dr kita tp dia bg balance kt kita duit koyak x pe..huh unfair

farish izaryl @izreez said...

dwet 5engget sng koyak kannn

Hasnah said...

buat la komplen kak~

CuTeMiUt78 said...

eemmmm blh tukar kat bank kak.. byk tu.. blh buat belanja kita.. nasi ayam.. :D

Unknown said...

mak aii..ko kumpul wit koyak? kalo aku, aku seletip then p kedai yg bz yg masa kita bayo dia tak pasan wit tu koyak.. slalu camtu la aku wat.. kedai runcit r, bukan emporium tau...

KutukBina said...

duit yg koyak boleh dijadikan hiasan yang catik di dalam frame...

-Pabila KutukBina mengutuk

fazemy said...

Saya klw duit koyak solotip elok2..pastu time bayar byk2..elok je selitkan duit tu skali. haha. Sama tak bertanggungkwb yer.

fazemy said...

Rasa bank tak trima la kak atty. Duit dh koyak takde nilai dah. Umpama gadis yg tak de maruah. ada kena mengena tak? hehe

fazemy said...

Rasa bank tak trima la kak atty. Duit dh koyak takde nilai dah. Umpama gadis yg tak de maruah. ada kena mengena tak? hehe

fazemy said...

Rasa bank tak trima la kak atty. Duit dh koyak takde nilai dah. Umpama gadis yg tak de maruah. ada kena mengena tak? hehe

fazemy said...

Sori giler kuasa komen byk2..slalu jd camni..gegege

sweetfiza said...

boleh tampal & pulang balik kat peniaga je k.ty....
sonang citer...

Unknown said...

Fiza rasa bank terima..xsilap mak sedara yg keja kt bank dulu pnh bgtau..

ct rahani said...

k.thy.. penah gak la dpt duit koyak camtuh.. klu kiter duit koyak camtu kita tape cantik2.. seb baik bila bayar org amik je.. byk tu k.thy..
nak mintak k.ty banjer nasi ayam gak ah..

sonata anak kancil said...

ambik selotep , gam elok2 - pas tu bila bayar kat supermarket hah tindih2 dengan yang tak koyak...Cakap kat bebudak cashier tu - awak kan keje je - duit tokeh besor kira - mana tau beribu2 orang bayar!!!( kalau cashier tu banyak no cekadaknya )

mslvoe said...

camner leh koyak?

ain azahar said...

salam ziarah kak attys...

Pojiepooh Abdullah said...

duit RM5 mmg kureng sket mutu dia..
betetr duit kertas dulu much more better
klo sy yg koyak² tuh selotep sudah..
time2 bayor letak le nyorok2
heeh..

♥cybermummy♥ said...

Kty saya ada Award tuk kty .
Ambik ye kat blog saya .Time kasih

Syima Syaz said...

blh tuka ek?
keje bank pun tak tau..hehe
(nampak sgt takde feel kat office)

Emi Farez said...

alamak sayang nye duit koyak!

Emi Farez said...

alamak lupalak alamat

Emilia Farahezwani Rahmat
no.03 peket 60 sawah
45300 sg besar
Selangor Daru Ehsan

Terima kasih kak ty.

I-sya said...

ble tuko kat bank tau kty. tp org kata nak kene ada siri no. tuh but i'm not sure.

gi ler try weh... byk tuh..

ratna said...

sis, kalau saya dpt duit koyak dari mana2 kedai ker, restoran ker, pasar malam ker..cecepat saya bg balik kat org tu. saya kata saya tak nak duit tu. kena berani ckp sbb duit tu dari dia.. nanti kalau kita nak guna duit tu kat tempat lain takut org tu tak nak lak.. baik kita siap2 cek tiap kali dpt duit dari mana2 org.

Unknown said...

kakty,
suami kakyong niaga.. memang selalu lah d[t duit kena conteng & yg koyak..

naper yer, beriya2 jer dulu ckp duit 5 ringgit tu bagus, thn lama.. tp cepat koyak...

watie wyyn said...

k.ty mmg boleh tukar kat bank syaratnye dua2 belah yg terkoyak tu ada..jangan cebisan yg koyak hilang lak..

Kimi Rekonen said...

duit koyak ni payahnya
kalau saya gi bank, tukar duit baru

afro said...

benci betul kalo dapat duit bersalotep ni, tapi saya sendiri pernah conteng2 duit ni, hehe bosan sangat, tapi rm1 jela..

paanthology:
>> sape cakap driver teksi tak cool?.
>> api, air, elektrik mana lagi penting?.
>> cerita lepas spm aku.