Jul 3, 2009

MENYAMPAH

aku sangat menyampah ngn bos aku..

sebabnya ..dah le aku keje kerani je..

tapi keje aku merangkap semua..aku ler despatch....

aku ler lukis pelan..

aku ler kira gaji ..

aku ler buat quotation..
aku ler hantar barang ke hulu ke hilir..

semua keje peribadi bos aku gak yang buat..

kalo keje2 perkeranian..aku tak kesah sangat ..
nie sampai aku kena ganti dia bila meeting..
kena buat account..kalo deal ngn bank pasal loan ke aku jugak

kalo aku dah ade kat umah
orang deliver barang..aku jugak yang tunggu..

tapi..palin benci kalo kena buat account..sebab memang lari bidang langsung..
aku kat opis nie kira accoutant tempelan (leh gitu)
kami ade upah accountant bertauliah..nanti dia akan cek semua keje aku balik.
aku sudah kol dia..yang aku tak reti ler nak buat camner dia buat..
kalo nak jugak kena kasi gaji sama ngn dia..
lepas tu kena antar le aku course..sebab aku sifar langsung pasal benda2 nie semua

aku yang tak tau apa..kena buat gak...Bhusan..

bos tau ngarah jer..macam bagi aku gaji banyak sangat..dah ler gaji aku tak berbaloi..ngn kerja ...takpe ...bos..kalo aku benti tau ler ko..nak dpt orang yang setia macam aku..

walupun aku jarang ade keje..tapi bila sekali ade keje..
aku rasa tak berbaloi ngn gaji..
tapi dalam ekonomi sekarang aku patut bersyukur..
kerana aku masih ade keje..
cuma kadang .rasa cam bos aku melampau je
guna tenaga aku ..jadiknya .terkeluar jugak rasa tak puas ati ..

22 comments:

Masviona said...

huhhh kty sama ler mcm saya....giler apa saya kena handle account ler masa opismate cuti salin..dah tuh sah2 saya nih bukan bidang tuh kan mana ler nak tau sgt....sakitnye hatiku...pastu kita dah tolong wat tuh ada ke dia komplen benda2 yg bodoh yg steatemnt account yg susah yg kita tolong dia wat tuh bukannya dia trima kasih dia leh lak komplen kat benda lain...padahal bkn salah kita pun

Na Shari said...

Takpe kak Atty,

Maknanya bos akak percayakan akak...Anyway, pandang dari sudut positif : Akak hebat tau..boleh buat semua kerja...Benda tu boleh jadi pengalaman.Mana la tau satu hari nanti akak nak buat bisnes....dah boleh gunapakai pengalaman yang akak alami skrg.

Pandang dari sudut negatif: Apa punya bos daaa...kasi naik gaji la...Kalau kak Atty boikot gi kerja kang....naya ko bos!

sweetfiza said...

biasa ler k.ty...nama pun boss, mmg kerjanya mengarah je ...
rasanya jarang jumpa pekerja yg suka kat bos memasing ....
termasuk ler fiza ni ...
tp kena sabar je la ...nak wat camno ...

aliaaroslan said...

takpe, just fokus time nak balik dari kerje.. balik bleh jumpa suami n anak2.. tu yang menggembirakan hidup..

Fauzieah @ Chome said...

kak ty sama la ngan laki ku..sumer keje dia la yg buat sendiri..walau bkn keje dia..tp dia ckp nak harapkan sape lagi yg buat..dah mmg tak cukup staff..nak tak nak kena buat sendiri gak..

mmg kalo ikutkan tak padan la kan ngan gaji kita..dah sumer menda nak buat sendiri..blk lewat lak tuh..tp nama pun mkn gaji kan..kena pk positif laa..bagus gak utk kita..leh improvekan diri kita kan..mana tau sok2 nak tukar keje senang..sumer dah pandai..leh demand skek..hihi..

IamALin said...

Hmm sama la cam lynn masa keje dulu, semua keje lynn buat dr yg opis sampai la yg ke personal...tp pas2 kita lak ops xnak igt dah la...hehehe
apa pun sabar ye kty..insyaAllah berkat doa & usaha ada rezeki kt tmpt lain ye..

cikbedahlaser said...

hehehhe
kak ty...
rule no 1...boss always right..
rule no 2.. if wrong.. please refer to rule no 1...

hahahahha
camni la keje...
masa keje tpt lama pon gitu..sy xde sgt la..tp kerani kami... die la driver die la dsptch..die la akautan..die la org gaji..die la pelukis pelan..die la itu die la ini... depan bos..redha je..blkg bos..berbakul2...

kami satu opis jd driver..selalu ny sy la..sy la driver ke site..amik ank bos..antar mak bos...

klu d opis skrg...ketua dah warn awal2...jgn tunjuk pandai...nti smua keje kamu kena buat...jadi..sy jd buat-buat tak taw je la....

Ieda Zakaria said...

berbaloi tak ngan Gaji yg dia bag tu akak?? tp kalau byk pon ngan penat... x dapet jgk kan kak???

I-sya said...

sabau yer. rezeki memasing.

fazemy said...

Sabar jelah kak atty. Biasalah diorg bos..klw tak puas hati jd lah bos sndiri. haha. suami saya slalu ckp cenggitu stiap kali saya stress kat tmpt kerja n nak benti keje. kejelah kat mana2 tetap tak blh lari dari mslh..yg penting time keje leh main internet itu dah kira tersangatlah mulianya hati bos kita. haha

attyfir said...

mas ~ tu ler pasal..

deqna~ bos mmg percaya..tp kadang over

sweetfiza ~ kty suka je bos kty..tp bigbos ar..bos kecik kty tak suka..

julie beth ~ mmg betui apa julie ckp tu

zie ~ tu ar bak suami zia ckp mmg takde dah orang lain

attyfir said...

lyn ~ tq tau doakan kty

pidah ~ mmg ar kalo bigbos..nie org bawah bos.tp dia okeh ..cuma kadang dtg sengal.mula ar..

dan kty tade nak umpat pun bos sbb aku je sorang kat opis nak citer ngn sapa..ngn bigbos..naya..wahahha..dah dia ngn boskecil sharepartner..

takde makna nak berlagak pandai..sbb kalo pandai tak keje tmpt dia..hehehhee..dah keje tmpt lain dah ..


ieda ~ kalo gaji besh ...okeh ar..

camar ~ tu ler harap ade rejeki lain

fazemy ~ tp tu ar nasib dia pasang internet..sbb tau..kalo takde tenet..aku lama dah blah..sbb bhusan..ari2 pandang dinding.pandang dia..eheheheh.

ibu_umairah said...

sabar...sabar kak..kerenah boss memang mcm tu.....

kiter doakan gaji akak naik tahun depan.....

z o u l said...

x suker gak dgn account..
wpon blja lama2 psl acount x pndai2..
hahahhaa..mcm ne tu..
n then tukar trus cos..
multimedia is the best..
sekian

Neeza.Areef said...

kty kena ckp ngn bos suh tambah staf..so kty ade kwn..leh ganti2 ..

ini klu sorang wat semer keja mmg payah la kan..gitu la jdnye

ninie said...

saya sokong pendapat neezareef patutnya ada staf lain yang buat tugas masing-masing... kalo kty sume yg buat.. leh pengsann gaji pulak dapat tak berbaloiii... harap-harap permohonan jawatan kty tu berjaya ya...

Unknown said...

kalo cmtu, aku anggarkan gaji ko dalam RM5k sbulan atty.. tp kalo ko dpt sket dr tu MEMANG TAK PATUT!!! HARUSSSS tuko keje atty!!!

NizA said...

sabor kak sabor...suh la bos tu hire staff lg...fengsan la klu sume kty kena buat....

ct rahani said...

sabo byk2 ye kak.. mmg x puas ati klu gaji x setimpal ngan ape yg kiter buat..

Syima Syaz said...

kak.....
saya pun dah tak tahan dgn perangai kaki kipas kat office nih...teruk saya kena hentam tadi kak.bengkak mata saya,bengkak lagi hati saya..
sib baik superman syazwan dtg membantu.

Suziey Ahmad said...

besela..bos..iye kan aje ler

Unknown said...

kakty,
bos2 memang mcm tu, kdg2 sengaja dia perah tenanga kita, pastu dia yg dpt nama... hahahahaa..
kakyong plak dulu, masa jd 2nd bos, suka kredit staff atas kerja yg dia buat.. tp naik tocang lah pulak staff... hmmm,...