Oct 14, 2010

Beli barang kecik je..tapi pilih.. ya rabbi berjam2..

Ekceli kejadian berlaku masa aku nak suvery ladtop ngn mesin basuh .
ingat nak beli ladtop baru ..ye lah kat umah .skrg..mana2 pun benda tu pentingkan .
Jadik pergi ler satu kedai ni .ate aku pergi pun mmg dah malam .ler..dalam pukul 8.10pm..
sebelum tu aku dah penah datang .dah tanya dah pasal ladtop ..sekian2..tapi tade stok ler pulak .

yelah kalau nak beli ladtop .aku nak gak tau spec nya bagai kan ..takan nak beli gitu je.
pasal mesin basuh tu aku tak kisah..aku dah aim dari awal lagi .
tapi ade ler satu perempuan nie .ngn laki dia lah.
dari mula aku sampai sampai ler setgh jam aku ade kat situ .terkial2 nak pilih barang apa yg dia nak beli

aku bukan nak cakap apa..dia nak beli mesin basuh.tapi .
susah betui nak buat pilihan..
udahnya aku tengok dia dok ler berdiri kat tepi
mesin basuh yg bagi aku kiranya murah,Ok dah ..
alor mesin basuh yang lepas basuh .kena letak lak kat satu lagi lubang tu lepas tu baru spin..
aku mmg tak suka mesin basuh gitu ..leceh..menyusahkan je

berpusing2 dalam kedai tu nak decide mana satu nak amik ..udahnya pegi balik kat mesin basuh yg tadi tu .
akhirnya dia decide ler kot amik yang tu .lepas mesin basuh ..
dia nak beli ricecooker lak .ni satu hal lagi .jenuh ...makan masa dalam 15min..nak pilih ..ricecookerlak
.
Aku nak kata marah .tu idak ler..tp bohong ler tak marah kan .tapi menci..ngn orang camtu .
yang selfish .tak ingat orang belakang...kalau aku kat tmpt dia..tgk orang lain tunggu turn ..
hati aku tak senang duduk .risau .kang buat orang tunggu lama..
tapi itu kalau aku..perempuan tu ada kesah ke.perasaan orang..dia dulik apa ., duit dia kan ..dia nak beli barang .murah ke mahal .janji dia puas ati..
tapi kalau tengok muka perempuan tu selamber je..
tak kisah pun kat kitaorang yang tunggu dia dah dkt 1 jam nie..



.

10 comments:

iena hamdi said...

ish klu iena sound je kak... beli la 1 kedai ni tak der org marah... haha

pRincESs_N said...

depa duk kire2 bajet kot k.ty...

Syima Syaz said...

btl..tgh kira budget..pastu math pulak agak D masa sekolah dulu.tuh yang lama nak kira,tambah,tolak,bahagi tu...hehe

Unknown said...

kalau kes mcm ni mesti mau hangen ajer huhu

Puan Ninie said...

hehehehe
orang cam tu kak..silap2 kang dia duk dlm mesin basuh tue
hehehehe..

sabar ye kak
biasa laa manusia nie kan..;)

CuTeMiUt78 said...

ish.. tu dah tahap melampau la kan.. memang la nak kan kepuasan.. tapi berpada2 la.. tgk la jam dah kul berapa kan

attyfir said...

@iena hamdibetui tu iena..kita tak kesah..tp bertimbang rasa le kan ..org len ade tunggu turn

attyfir said...

@POSH76tu lah posh..sbbnya .dia cam tak endah je kita yg tgh tunggu turn.

attyfir said...

@mEiZ SHAmmg sabar je ngn kerenah dia tu ninie..tu yg luahkan dlm blog tu ..kalo tak sabar ..sound direct je.

attyfir said...

@CuTeMiUt78itu ler rina..kena pk gak ..turn org lain..ni sampai time dah , turn org..dia buat derk je.