Oct 22, 2010

catatan Sehari attyfir di Waktu Kerja

Catatan diari peribadi tarikh 21 October 2010
masuk opis sekitar pukul 8.30 ..
tertiba lak pulak teringat nak beli sesuatu...dan2 buka cimb click , hampeh ..Sorry..we're currentyly Unvailable ler pulak.

Pergi Opis lagi satu yang jaraknya 2-3 bangunan je.
Arrange bebudak tu kerja.
Bagi tau uncle ari ni dia kena pergi mana..antar barang kat mana

Bos Masuk Opis sekitar pukul 11.00am..suruh kiralak claim dia yang dah 3-4 bulan tak kira.ate dia outstation..amik ..sebukit..claim aku nak kira..kena susun elok2..kemas2..
lepas tu kena kira 55kali..pastikan betui..


Kol 1.30 baru kuar lunch..settlekan claim..tu dulu .lepas tu bos suh amikkan lappy baru untuk dia
semalam dia dah booking, belikan sesuatu utk customer ,
kalau selama ni dia pakai Dell..kali ni beralih arah ke Toshiba ..

lantak ko lah bos.janji ko puashati. Aku gi soping barang2 ni semua bawak akak..lepas tu g lunch sekali ..pakai duit bos lah..kiranya upahlahkan..ate aku penat dah amikkan lappy dia.
bos aku pulak keluar..settlekan lappy lama dia yang dah ngok ngek.segala data selama 4 tahun 
dalam lappy yang lama tu takleh dapat balik .  puas dah calling2 kot ada  orang yang leh dapat kan balik..
dah hantar kat dell pun takleh buek..camno..!

Untuk customer tu aku belikan RiceCooker, 
kira okeh lah kan..kalau untuk aku 
baik aku beli lappy satu untuk aku ..tapi .nan ado,takde nya bos nak kasi.


lappy baru bos..aku siap testing .
 Aku pun ada gak lappy baru, tp beli untuk akak
ada masa aku pun nak show off..tapi murah je.

Pukul 3 masuk Opis..
Kalau ada quotation ke Po atau Invoice yang nak kena buat..buat sambil
continue Blogreading..ada yang aku tinggal komen..ada yang aku baca je..
sambil nak layan episode last Siti Kelembai..selalu aku layan kat umah jer.

Siti Kelembai tak sempat habis, sekitar pukul 4.45 pm.aku dah cabut balik..
itulah sehari aku di Opis semalam.
.bekerja sebagai kuli di Kilang Kicap xyz.


..

6 comments:

Puan Ninie said...

amboiii bznyer dia..:)
kerja kuli pon xpe kak atty..
yang penting HALAL..:)

mummysyafie said...

kak, claim saya sendiri pun malas nak buat..apatah lagi claim yang berbukit camtu kak. naik juling mata dibuat nya

Pepel BoNda AmaNi said...

wah bestnya..leh kuar soping..walaupun tuk cust..hehhehe...

attyfir said...

mEiZ SHA@ tu lah kan ..janji ade keroje

nor@tulah bos suka kumpul2..mata kty lah yg naik juling jadiknya

PuRpLeLiCiOUs LoVe@tu lah terapi minda gak ..walupun bukan beli utk diri sendiri.

pRincESs_N said...

ok..dlm bz2 tu smpat layan siti kelembai k.ty...tbaekk wokk..

Softtouch [Hanim] said...

byknya claim bos kak ty tu..membukut haaa.....mmg lah kene kira byk kali kang ade yg tak terclaim oata teroover claim plak..mcm tu lah kak ty keje kuli nie..mcm sy..apa yg bos suruh buat, kita buat jelah...