Oct 7, 2010

Lemang oh lemang.

Rasa nya dua tahun lepas raya aku stop makan lemang
sebab aku ni kalau makan je pulut kepala aku ada sikit bengong.
tapi taun ni aku dah tak tahan nak gak rasa..jadiknya aku beli ar lemang.
sekali aku beli masa last pose..
sebatang rm12..sekali makan sepotong je..dah taknak .sebabnya tak berapa masak ..dan tak berapa lemak.

Lepas tu raya ke 3 aku ke Tanjong Malim .
pergi rumah maklong aku .
sampai2 je aku terus ke dapur ..bukak tudung saji..
tengok ada lemang .
aku amik 2 ptg .abis aku makan .mmg sedap ..
lemak semua cukup .tapi masa tu .kenapalah aku makan 2 potong je.makan lah berpotong2..
budus kat situ ..mana nak cari dah .

lepas tu untuk kali ke 2 ..
masa pergi rumah Pak Anjang..
mak aku cakap dia ada buat rendang ayam..wallla..baik punyer.
jadiknya balik dari rumah anjang..
aku singgah beli lemang..
mak aku ada sekali ikut..dia cakap ngn abang jual lemang tu .kasi potong nak tengok betul ke tak masak nya
kasi yang besar..yang panas 

sekali abang lemang tu elok je dok ulang apa yang mak aku cakap.
bila ada je customer .dok ulang .nak yang besar ke ..panas ke.
macam perli mak aku jer..
nasib ler proses pembelian lemang tu cepat..settle.
rasanya kalau lagi lama..aku kat situ .
mau abang yang jual lemang tu dapat pelempang ..dok gedik2..je.ulang cam perli2.
cara dia memang gedik.
hasilnya lemang yang beli kat abang gedik tu pun tak sedap ..

9 comments:

Softtouch [Hanim] said...

sy pun sama xpuas mkn lemang raya ari tu..takut nk mkn byk2 sbb takut angin..yelah sy ni masih bf anak takut anak plak kene angin..

xpatut abg lemmang tu buat mcm tu..kalu sy, mau kene sound atau sy bakar dia mcm dia bakar lemang tu..he he he

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

kita lemang kureng sket...tp kalu ketupat palas tu mmg suka arr....kdg2 kalu mkn pulut byk mmg cm pening2 sket..hikss

Suziey Ahmad said...

ek ele kerek btl bro tu..msti la nk yg besar n panas..mmg kena belah klu beli lemang..slalu klu xbuat cenggitu mentah kt dlm kita xtau

mummysyafie said...

kak ty, lemang ni fav nor taw. suka sangat..toksah cecah apa² pun nor layan..

Dee said...

sian ko kty..teringin benor ye..kalo aku tau..aku bg kt ko kty masa balik dr n9..terbuang tau lemang MIL bagi..dia buat sendiri..bukan beli..next time kalo ada aku roger ko eh..

hamzah ian said...

nyam2...

Hezesuze said...

owh entah mengapa Ze mmg tak suke makan lemang...huhu

Cheritera Kami said...

sib baik kak yatt kata nak lempang..lau akak salai dia jadikan lemang lg best kak..kijam..kijam..hahhahaha

CuTeMiUt78 said...

aahhaakkss... abg gedik yg jual lemang.. eksen eerkkk... akak ckp je kat dia.. customer selalu betul ya.. so sila followw.. aahhaakkss