Oct 6, 2010

Tulisan Cakar Ayam

Kejadian berlaku semalam 5 October 
masa aku ke Tnb Bayar bil letrik utk bos aku .
aku dah jangka perkara ni akan berlaku .
dah selalu sangat .

Budak counter tu taknak accept..cek yang bos aku tulis tu .
sebabnya dia confuse ngn tulisan bos aku ..
yang susah nak paham .
wahahahha..aku kan kontrol ayu je.
sebab adik kat kaunter tu 
sangat lah sopan santun ..hensem mcm anuar zain ..
ensem ke anuar zain tuh ..??????? bluweek..


jadiknya sambil kelip2 mata ..
aku cakap ngn budak yg ensem lagi berbudibahasa..tuh 
ko terima je lah dik cek tu ..
rata2..mmg orang confuse..
tapi .dah banyak kali .no hal punye .bank accept je..

Pada awalnya budak tu mcm susah nak terima.
aku cakap ..ler..dan terumpat bos sendiri .
akak dulu pun ..cam ko jugak .takleh nak baca..
tulisanya ngalahkan doctor..
akak yg pernah keje ngn doctor pun leh baca lagi tulisan doctor..
tapi masa akak keje ngn dia..mmg takleh nak baca..
tapi lelama..akak dah teror..

lepas tu dengan berat hati .
budak tu terima jugaklah cek tu .
dia cakap ngn aku .
akak tak tegur ke tulisan dia..
eh ko ni .nak mampus kalau akak tegur..
lantak lah ..dia nak tulis camne..wahahaha..
sebab tengok bank leh je accept..

ye lah selama aku keje ngn bos aku .
aku memang tak penah tegur cara bos aku tulis..
sebabnya ..aku sendiri pun dah teror baca..jadik nya pada aku okeh je lah ..

lagi pun gila kau ..aku nak tegur..
kang tak pasal je..
dia potong lak gaji aku yang ciput nie.

14 comments:

Queen said...

ahahah..kelakor....tuela..nak buat cane kan..tulisan bos gitu..kat opis ni pun sama kak ty...saya dgn sekretari die je boleh baca..org lain kalau kene draft surat die..mesti terkial2 cari nik..agaggaga....nik pun kadang tak boleh baca gak..ahaha

Ilyani said...

ha3..cmni pn ade eh...kire k.ty hebat lh bley bce...sy tgk pn x paham...uhu

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

hahaha...cm tulisan doktor...naseb baik budak tu mkn pujuk kak atty...hehe..

rasp said...

dulu i ada sorang bos, tulisan memang mengalahkan doktor...
so kalo cheque2 nie, wajib dia soh i tulis...
sbb tulisan i baik skit lah dari doktor hehehehehehe

Hezesuze said...

uiks itu tulisan bos kty ke?? huhu tapi ze bleh baca jek...hehe

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

adoyai...tulisan doktor ni susah nak baca...

Syima Syaz said...

hahahaha mmg kelakar
tapi kak...kesangsian budak 'anuar zain' tu mmg ada btl nya.sbb kan sekarang cheq punye procedure takleh alter any error.mungkin dia takut bank return sbb salah paham kata ada alter.tp kalau bank return in term or alteration,takpe...tak effect.jgn return pasal insufficient amount...3x kot kena block segala mak nenek saving.

pRincESs_N said...

gak laa...yg bawah tu N x dpt bace sgtt..

☆ lieya latif ☆ said...

kak, betul2 ensem cam anuar zain ke kak...alah kak, awat tak snap gambar hahahahhaha....mau kene halo dari situ kan kak hahahaahah

tol tu kak...gilo nak tegur...mau kene cut! cut! heheheh

Dee said...

kty..dee pun penah experience gini..tulisan bos yg susah nau nk baca..tp bila dh lama2..kita terrerlah..hahaha..

Cheritera Kami said...

janji cek tu leh clear kan kak..hahhahaha

fazid said...

kty..saya pun tak bleh baca, kena pakai kanta pembesar baru nampak kot

Liza said...

liza tak suka menulis, slalu suruh husband jer sbb tulisan liza buruk, lagik buruk dari boss atty

Unknown said...

hehehe.. kakty, saya dulu tegur jer.. yer lah bila ade banker komplen then kena lah beritahu bos... hohhooo, saya ni memang direct jer..

pastu bos suruh print semua check.. tak leh tulis tangan dah... tp tu le kalo check personal dia.. kan kena tulis tgn jugak...