Oct 1, 2010

Susah Nak Cari Butang Baju Melayu

Kejadian kalau tak silap minggu lepas ..hari jumaat..malam..
aku baru balik dari keje..sekali fir ingat kan aku .
tentang baju melayu dia..yang takde butang..

Ye..aku memang betul-betul terlupa pasal ..butang baju melayu nie.
ye lah sebelum ni baju melayu fir aku tempah ..dan buat baju melayu johor..takyah nak pakai butang yang berderet2 tuh..

kalau tak silap masa bulan puasa aritu ..kan main berlambak jual.
sekali dah masuk 2 minggu raya .nie.punya lah jenuh aku cari.
kat pasar malam tade..kat mydin tade..sekali budak mydin tu kasi tau aku cuba cari kat CK RAHIM..
nasib ada..kalau tak ..puas kena bebel ngn fir..

Esoknya ..aku ke Sekolah Agama fir.ada jamuan hari raya .


nyanyian nasyid dari sekolah Maahat..Kajang..rasanyalah.. ..

Pengajaran..masa tengah banyak taknak beli..
dah pupus kat mukabumi baru terhegeh2 nak cari.

10 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

kak atty dari sipi dah terserlah keenceman anak bujang akak ni...kalo kita beli sedozen butang baju...

pRincESs_N said...

oloh2...ensem laa fir...N suke carik brooch kt CK rahim tu..

Queen said...

ayat kak ty yang last tu best..hehehhehehe...

lebihkurang dgn kes saya masa cari tudungraya...

Softtouch [Hanim] said...

bestnya ada jamuan raya...tadika anak sy belum ade lagi...ssh plak yer nk cr butang bj melayu..agaknya dah abis musim kan, tu mcm ssh nk cr tu

rasp said...

encem tul dak fir nie :)
ooo susah ek sis nak cari...
dolu2 i beli 5 set terus sis...
sampai lani SH & Aqua dok guna yg tu...
lama dah tak beli butang baju melayu nie :D

fazid said...

bermusim pulak butang baju melayu skrang ekkk kty... banyak baju melayu dah siap berbutang macam baju biasa tu agaknye

Z.u.r.a and I.w.a.n said...

tima raya byk le jual btg bj melayu tu...hehe...

Unknown said...

Ini mmg bese kekadang bila ada takmo beli tetiba nak beli boleh takde hehe

CuTeMiUt78 said...

hik..hik.. betul tu kak.. time melambak.. tak hingat nak beli.. dah takde.. baru nak belikan

Yan said...

butang baju aku mane pahhhh...


huhu yanpun raya aritu.. butang baju asben yan tak pasangkan... tp asben tak bising plak..
tak pasang tu bukannye ape.. butang tu berantai2 dah tercabut2 hehehee..
takpela next year buat baju melayu johor je.. asben pn cakap dia lebey suke johor punye tak sangkak leher