Apr 14, 2009

Ayam Tension

kejadian berlaku petang semalam..
dah ler ari ujan..lebat..bagai..

aku gi ler umah mertua aku..
nak amik firdaus..dah dia tido lak..yer ler sejukkan sedap ar tido..
aku cakap..kalo camtu nanti2 aku amik..lepas aku masak bagai..
dia nak ikut jugak balik..dalam keadaaan yang mamai..tu..

lepas tu aku gi kedai beli ayam..beli ikan sayur bagai..
settle bayar...aku g sek 3..nak g kedai apek..beli beras..lak.situ murah..
sampai traffic light..baru tingat alamak..ayam..lupa nak amik lor.
adeh..lotih ar..dah ler ujan lebat..kena patah balik...kedai tadik..amik ayam..

sampai umah masak prangprung..prangprung masak..
tengah goreng ayam..tetiba api padam..aik..
dalam ati bukan ke..aku baru je beli gas..(nampak sgtkan aku rajin masak..cepat gas abish..)
tp mmg gas abis ler kot..kol orang gas suh anto...nasib cepat tak sampai 10 minit..

jadiknya petang semalam..bukan ayam yg tension..
aku yang tension..bila tension..aku makan banyak..
tak jadik ar diet semalam....postponed lak ari nie..boleh..???

dapat award dari sis adura..
thanks ingat kan kty..yer..

kty nak kasi award nie pada 5 pengomen terawal..layak amik..
kenapa 5 jer..sbb suka angka 5..

31 comments:

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. tajuk ingatkan ayam yg tensen..

wah.. ni kira first komen ni.. blh ambil ya.. mekacih kty..

De' Sal said...

Ini kes harulah ni,nasiblah ya...kak sal pun pernah alami macam tu....

Akak ambil ya...timekasih atty.

ArPeGGiOS said...

wah...kty kena jadikan idola nih...rajin masak..

saya gas satu tong tahan 6 bulan. kadang setahun pun boleh.

Ciklinn said...

linnnak amik... hehheeheh

akak tunjuk ayam tensen tu...

syanis said...

alahai.... ingt kan ayam apo yg tension

syanis said...

eh... ain yg ke 5.... ye ye... ain amik yer

Puan Ninie said...

hehehhe
ayam tension kak?
hahaha...apa laa...

boleh plak arini sambung diet ye?
boleh la kak...;)

rasp said...

diet tu bila2 pun leh sambung sis, esok lusa pun leh ... heheheheheh

~finee~ said...

alamak tak acila x dapat award ni ceh lenkali kena cecepat ar... kty huhu jgn sebut diet ar kty

leadleedeea said...

tajuk entry yg lawok..heheheee

zh-ena said...

laaaa ingatkan ayam tension aper rupanya tuan blog yg tension heheheheh

mslvoe said...

mati2 sha igt ayam yg tensen hehehe.. sis, rajin tul masak yea. meh la anto sket

attyfir said...

ciklinn,ain,ninie,ena,lvoe ..ayam tensi..senarnya tuannya blog yg tensi..huhuhuhh..

rasp..tu ler.postponed nak diet..
finee jom ar diet sesama..

ღ lienurulz ღ said...

hehe..ayam tension!!?..kelako la kak atty nih..

owh..!!kak atty on diet ye..
chaiyokk..chaiyokk..;D

attyfir said...

nurulz..ari2 ondiet.tp lom stat2 lagik dietnya..

Neeza.Areef said...

tu la kty..kalo termakan sdp msti ckp x pe sok aku diet..

attyfir said...

za ~ tu ler..sedap ooo..semlm masak ayam masak kicap..

pRincESs_N said...

hakhak..same cam eja..asik postpone diett jerkk....sedapnyerr ayam k.ty..

attyfir said...

N ~ ekeekekke..leh geng ar eja ngn kty..

Unknown said...

adehhh taks empat aku nak amik..
takpe, aku sempat amik dr blog cute ihiks...

attyfir said...

ena..kalo nak amik..amik je..tak pe.kty ijin kan..

fazid said...

kakty tgh fikir apa tu sampai terlupa ayam..hehehehhe

Nurmala Mazlan said...

Wakkakakaa….biasa la tu kalau postponed diet.. saya pon selalu jer postpone kan diet

attyfir said...

cici..tu ler..apa tah yg dipk..

mala..huhuhuuh.sedih ar diet2 nie..bila nak stat

NONIE AZIZ said...

perghhh...postponed diet yang mahal tu..kekeke

Dee said...

mana gambar ayam tensen tu? xde ke? jgn tensen2 kty..

attyfir said...

dee..ekekeke..ayam dah masuk peyut..dee..

Anonymous said...

hehehehe...same kes dgn kite. semangat nak masak sekali gas abis...mg tension. uwaaaa!

attyfir said...

erda ~ tu ler...ngn kejar masa anak2 nak balik sekolah nak makan..

Unknown said...

wakakaka
poyo la ko atty...
konon kalo tensen makan byk.. nak diet postponed..
ckp je la ko mmg takle nak diet ekekeke

attyfir said...

ena ~ tau tak pe..wahahhahaha ..sambil gelak gulin2..