Apr 10, 2009

MeMaafkannYa



Pagi nie..masa dalam perjalanan ke tempat kerja...
ade kesesakan di depan sekolah..
dan tertiba aku toleh kiri..wajah seorang yg sangat aku kenali..
aku bencikah..aku sukakah..
aku sendiri susah nak tafsir..perasaan aku

orang itu tersenyum..dan lambai tangan..kat aku..
saat itu...kadang aku rasa..mcm nak langgar orang tu pun ade..hehehhe..
tapi mengucap panjang aku..ngn akal pendek..itu..

walupun orang itu..pernah menyakiti hati aku ini..
walaupun hati ini berkata ..sudah memaafkan..
tapi entah lah..
sedangkan Nabi pun maafkan umatnya..tp aku bukan nabi..
lagipun aku kena terima qada & qadar

tapi biarkan jer masa yang menentukan..
Aku hanya insan biasa..
hari nie hari jumaat..besh..
bos pun tarak..leh..nular..

************************************************
dapat award dari Cik YumiCi..
thanks ieyna kasi award..thanks a lot..

kty nak kasi..award nie..pada semua my followers..
tanpa kamu semua..siapa lah attyfir..

31 comments:

Unknown said...

heheh sabo atty..
aku pun alami nasib yg srupa dimana org tu punyela fitnah aku kat bos aku hingga membuatkan aku gado besar ngn bos aku, alik2 bile bos aku kena tuko, dia bermanis muka dgn aku.. tak pandai aku nak membenci org, nak taknak terpaksa gak layan walaupun acuh tak acuh huhuhu

Neeza.Areef said...

kdg2 kan kty kalo pg2 npk muke org yg kita mencik mcm suweyy je hr tu rasa kan..tp x pe lah kty..ade hikmah tuh..sabo je larr..

yeyeyyhh..ade award lg...kutippp..tampal..gantunggg..lawo2

~finee~ said...

kty kena banyak sabo pagi pagi ni occayy! finee nak amik la award ni, tq kty yeeee

attyfir said...

ena..tu ler..
za ~ betui tu..
finee ~ tu ler..sabar nie..

Aspalela said...

Sapo tu kak atty???

Jgn langgor dia...langgor somut takpo la....keh3

IEYNA said...

sape tu kak aty...emmmmm

sabar k...anggap sume tu dugaan dlm kehidupan...

org sakitkan ati kite, pasti ada balasan kan...

(^_^)

NizA said...

kty..x baik tau langgar2 org...tp klu kty nak langgar gak...gi langgar bayang2 dia...heheheh...

fuyohhh!!!dpt hadiah!!!best2..maceh...

Hasnah said...

Berkat jumaat.. Mgkin Allah nak menguji sajauh mne tahap kesabaran sis atty kot.. tu y bertemu ngan org tutttt :)

Wah wah nak nular ker?? nak itutttt~ ehehhe

ains said...

kak ty... biasa la... memaaf kn mmg mudah,,,,, tp utk melupakan,..... susah

Y u Z z 9071 said...

sapa la orgnya tu agaknya kak ty..

semoga dengan memaafkan.....lebih lapang rasa dada...

rasp said...

tul sis, kita ni wanita..kalo hati terluka agak sukar utk melupakan & memaafkan.. biarlah masa menentukan segalanya...take care!

☆ lieya latif ☆ said...

kakty kire baik sebab masih ade rase nak memaafkan, lieya pulaklain kakty, kalo sorang tu dah buat taik ngan lieya mmg lieya akan benci die selame2nye....ntah le kak, lieya ni hati keras sikit....sebab lieya mmg ade benci ngan seseorg, dan sampai skrang benci tu meluap2lagi.....dasat betul setan mempengaruhi lieya kan kak

attyfir said...

lela&ieyna&yuzz ~ biar lah rahsia..

asna ~ tu ler berkat jumaatkan..

rasp ~ mungkin betui cakap rasp tu kan..hati seorg wanita..

lieya ~ mmg pun kdg kty pun rasa gtu..

Puan Ninie said...

hehehhe
nak langgar sis??
kite pun ada perasaan tu..

tapi kesian DIA TU SAKIT JIWA DA PARAH GILER...

bertaubat la ye orang tu...;)
kesian je

attyfir said...

ARANDA..SAMA LAH PULAK NIAT KITA.tapi jgn ar buat..masuk jail kang.sia2..

Anonymous said...

k.ty, sabar ye? kite pun ade gak perasaan yg same mcm tu. dah memaafkan (ye ke? mcm x kuase je nak memaafkan) tp hati nie sakit lagi. sampai dah robek2 ha...ishh!

zh-ena said...

hari nie ari jumaat jd kena sentiasa bersabar..elok gak kita memaafkan org lain jd jiwa kita tenang jea

attyfir said...

erda..tu ler..kdg tertanya-tanyakan..setan hasut tu

ena ` tu ler..kena byk sabar..nie..

Nurmala Mazlan said...

memaafkan tu mmg boleh.. tapi nak melupakannya tu susah dan mungkin amik masa.. apapun, sabar yg paling penting. saya juga pernah kena macam ni

kuIna said...

memaafkn memang mudah.. melupakan susah... apapun cool....

pRincESs_N said...

sape k.ty..?? jiran itukah...??

attyfir said...

mala & jentayu..betui kty korang..

N ~ Bukan jiran ituh..

Ciklinn said...

kak yatt ampunlah org tu dihari jumaat mulia ini..hehehhe

attyfir said...

ciklinn ~ aku ikut cakap ko linn

Precious said...

Sabo sabo ... ambik berkat ari Jumaat eh!

Anonymous said...

lunch time hr ni ada extra time..so dpt la ke keramat mkn ikan terubuk bakar..hehehe..

attyfir said...

honeylanz..ooh ko saje je..nak citer kt kty ye ko makan ikan bakar..jaga ko..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

sometimes kak ty...kita pujuk camne pun hati kita utk memaafkan kesalahan org tersebut...tetap hati kita xleh terima....

attyfir said...

zanna..sungguh indah kata2mu dik..sama ngn apa yg tersirat dihatiku ini..

Unknown said...

mmg susah untuk memaafkan seseorg yg pada kita telah meninggalkan parut di hati kita.. saya pon pernah menghadapi situasi mcm akak.. tapi apa bleh buat.. sedangkan nabi ampunkan umatnya..

siapalah kita kak

CuTeMiUt78 said...

uish.. sabo ya kty.. memang kan kekadang tu klu kita ikutkan hati.. rasa cam nak diturutkan je akal pendek tu.. tapi bila memikirkan masa panjang.. terus hilang akal yg pendek tu kan.. wah ada award ke.. best ni.. kita ambil ya kty.. mekacih kty