May 18, 2010

Akhirnya dia ku Tegur..setelah berbulan-bulan berselisih bahu

Sebenarnya ..dari january ..hingga May nie
berulangkali ..kadang aku berselisih bahu dengan seorang kakak nie
kakak yang aku panggil Kak Endang.
Kami pernah bekerja bersama-sama..semasa kami remaja..lepas abis sekolah

Bila jumpa masa tu aku tak sehat
jadi mood aku nak menegur tu kurang sikit..
dia pulak maybe memang tak kenal aku ..kerana badan aku yang semakin mengembang
dan pagi tadi aku terjumpa lagi kak endang..dan akhirnya dia ku tegur..baru lah dia cam ..

Aku bukan apa..sebenarnya .
Definasi seorang kawan bagi aku susah aku gambar kan
kadang-kadang rasa fobia untuk berkawan ..just tegur kalau jumpa..tak jumpa ..kalau rindu sms .
teringat sms ..tak dpt acik nak kol ari-ari , sms ari-ari ..sebab tu erti seorang sahabat bagi aku ..hanya sahabat
Andai orang itu baik pada aku ..dia lah sahabat aku
tapi andai orang tu tak baik pada aku ..aku hanya mendiamkan diri , lantak kau lah ..

Ada seorang sahabat bertanya
kenapa sejak akhir-akhir nie kau sepi
memang benar..sejak awal jan ..2010 banyak hal ..yang terjadi ..aku tak sehat bagai
dan macam2 terjadi..membuat aku ..tegar dah untuk berkawan dan bersahabat
bukan nak menyombong..cuma .kita jumpa tegur..aku rasa itu lebih baik..tak perlu..jadi mesra alam.


Panjang lak .aku melalut.
ari nie aku akan bz skit lepas lunch ..ada urusan aku harus settle kan di JPJ ..untuk bos aku
tak tau lah pukul berapa urusan nak settle..harap semuanya berjalan lancar.

16 comments:

watie said...

salam..

x sihat yer kak.. semoga cepat sembuh.. betul juga kata akak x perlu jadi mesra alam.. bila jumpa tegur..

☆ lieya latif ☆ said...

kdg2 nak mesra alam ni kene tgk orang dan situasi kan.....yg penting kite tak hipokrit kan....

Alimaz-Kembara Terasing said...

Salam kakty....harap kakty sihat2 hari nih...

Yaya said...

namanya Endang..sedap nama tu nya..klasik

attyfir said...

@watietq watie

attyfir said...

@☆ lieya latif ☆ itulah kan lieya..tak perlu nak hipokrit.

attyfir said...

@Alimaz-Kembara Terasing alhamdulillah ari ni sehat .

attyfir said...

@Aleeya itulah kan ..sedap je nama.

Queen said...

setuju...kawan tak semestinya mesti ber sms sentiasa....

asalkan sentiasa dekat di hati...dah cukup

El-Zaffril said...

Kak Ty Ku sayang... buang yang keruh ambil yang jernih ye... lama tak jumpa kak ty... hehehhe

rasp said...

susah nak dapat sahabat yg jujur & iklas skarang nie...
takpe lah...asalkan niat kita sendiri jujur, dah le...
take care sis & slamat bertugas!

♥cybermummy♥ said...

kty , ikeen pun mcm tu jugak .Kalau jumpa tegur kalau rindu sms atau send email .. tu saje . Ye lah kalau kita terlampau rapat sangat nanti org cepat bosan . Bak kata pepatah jauh bau bunga dekat bau mucuk .. hehhee

Unknown said...

sekarang ni kawan senang ramai..kawan masa susah ..susah nak cari..

dah operate ker belum?

Amiha Ayu said...

sangat subjective kak ty..
sebb, lain org lain caranya..
ayu macam kak ty la.. tak yah mesra alam sangat..
but ada org yang style dia mcm tu.. but i dont mind sbb itu cara dia..
:)
ada hari boleh jawab..jawab.. kalau idakkk...diam je. hehhehe

lama x tinggal jejak.. but x penah miss baca.. rindu lak menaip.
:)

FIESYAH said...

betu tu kak kite x perlu nak mesra alam....kalo telampau mesra takut org yampah plak....asal kite tahu sape diri kite cukup...

ok, slmt betugas :)

pRincESs_N said...

YG PENTING KITE BKAWAN TU IKHLAS KAN K.TY..