May 17, 2010

Kelam Kabut tapi berakhir dengan tenang bila lihat senyuman shahir..

Hari sabtu aku ..seawal pagi sudah bangun ...
along tak sehat batuk-batuk ..dia ajak teman g klinik pusrawi kat kajang.
lepas ke klinik kami sarapan ..di kedai mamak area Metro Point.


Selepas aku dan along sarapan ..antar along kat rumah suh dia berehat 
 ..,,kami memulakan misi hanya aku dan anak-anak
pada awalnya aku bercadang nak ke Jom Heboh 
lepas tu bila aku roung kawasan sekeliling..
 matahari ..memancarkan sinaran yang amat panas..kensel terus.
terus kitaorg ke Alamanda..cuci mata..

terjatuh cinta lak kat beg nie..bukan brand yang ribu riban ya,,

lepas tu aku dan anak-anak lepak lak kt MPH..
situ je dekat 2 jam layan si akak.memilih buku latihan


bila masuk MPH nie ..tak sedar masa berlalu ..
anak-anak..memang suka betul lepak sini lelagi si akak ..
kalo leh sampai kering poket mama dia ..yang sememangnya kering

kami lepak MPH sampai tak sedar  time tu pukul 2.20 
alamak ..baru ingat nak makan mcd..kang pukul 3 dah mahal kan .
terus ke mcd..
tapi semua tempat duduk di penuhi orang..takde can nak dpt tempat duduk ..
nak tapau malas..sebab ingat nak makan sambil lepak2


no choice terus ke A & W,,
lepak sini ..tak lama pun ..lepas tu kami balik ..
sebelom tu sempat kitaorang mencari hadiah untuk kawan akak punya besday ..


dari Alamanda kami balik ke rumah mak aku 
sebab petangnya nanti maklong nak datang ..dan mesti maklong bawa 
baju-baju kami yang dah siap untuk kenduri nanti ..
semua kain baju adalah berwarna Oren/Jingga
aku punya baju pun siap sudah ..memang cantik..
tapi aku macam kena selim kan sikit ar badan ..tapi kain untuk aku match ngn baju tu macam tak okeh lak ..
kena cari kain baru ..(dapat dah sebab semalam aku dah cari kat nilai 3)
tak sabar nak pakai ..nanti ..beramai-ramai oren kaler..


malam dalam pukul 8 malam ..aku balik dari umah mak ..nak balik umah aku 
aku rasa macam ada tak kena je ngn kereta..
jadi singgah di Petronas.tengok tayar ..macam kurang angin 
isi-isi tak mau gak naik ..lepas tu terus kol along ..sebabnya aku dah cuak .
aku takut nak bawa kereta dengan keadaaan tayar yang tak stabil..
dan yang palin tak tahan..dah pukul 8+ nanti kol 9 ..nak tengok konsert AF..
nasib along datang cepat..dia isi angin ..tak perlu tukor tayar spare..
nasib masalah settle..dapat tengok AF..dapat tengok shahir perform..kelakar lak bila shahir menari ..

esoknya ahad .pergi service kereta,..
tayar tu memang ade paku .mana lah dtg paku ..aritu pun dah kena..ni kena lagi 
lepas tu masa service..orang tu kata dia dah tampal .
tapi mak tak yakin nak bawak tayar gitu ke kedah mak suh tuko tayar baru ..
jadinya ..tukar lah tayar baru ..yer lah jumaat nie kami semua akan jalan jauh ..
semoga semua nya berjalan lancar..

9 comments:

sweetie2010.blogspot said...

Salam Atty,

Mubarak, Hari ni gi kerja pakai beg baru yer. Sweetie selalu juga singgah kat Metro Point tu n kedai mamak kat sana.

Sriyana said...

atty, mami pun igt nak gi jomheboh putrajaya tu tp tk sangka pulak kena campak cam ni. tetiba rasa haus pulak tengok fav rootbeer float tu hehe

Dee said...

kty..aku x penah gi jomheboh..sbbnya aku malas nk bersesak2..sib baik tayar ko dh ok..

mrs shaifull said...

kty, shahir bila senyum, dan2 cair sampai rasa nak meleleh masuk bawah rak tv :)

Norul Malakiah Sidek said...

haha yang tak tahan beriya nak tgk af ye kak

Hernee Nazir said...

shahir mmg ensem..hehehe

Nur -al- Ain said...

lg untung dapat tyar baruuu ;) nak g langgar paku jap la. HAHAHAA

CuTeMiUt78 said...

Salam Kty,

Wah kemain lagi bergaya ngan beg baru ya.. aahhaaksss.. sama la kita kty bzios manjang... tak sempat nak berblogging

lily lotus said...

nak kemana nanti tu kak..selamat pergi dan pulang yer