May 12, 2010

Mee Bandung Tersedap ..tapi Guna Spaggeti

Tapi no picture.
malam tadi aku melawat Makcik,Pakcik dan bega /farid
sebab hari ni diaorg akan bertolak ke tanah suci ..
sampai-sampai pakcik sedang bz memanas kan kuah dan merebus mee spaggeti .

makcik dan pakcik nie kalo memasak .memang besh..
masakan dari airtangan diaorg sangat lah seedap .
aku palin suka kalo diaorang masak laksa johor ..
dan semalam 1st time aku nerai ..mee bandung.tapi menggunakan spaggeti bukan mee kuning.
aku rasa ..rasanya lebih hebat..sampai buek aku termimpi-mimpi.

kuah yang pekat..dalam kuah ..macam biasa ade telur..udang ..dan ade sotong ..yang mcm getah tu .
sangat lah sedap kuahnya ..


tapi aku tidak ade menangkap gambar mee bandung..
sebab aku segan .atau time tu ..aku dah tak terpikir pun nak snap gambar ke apa..

Aku rasa mana-mana kedai pun takleh lawan mee bandung makcik begitu juga laksa johor yang makcik buat
nanti kalo makcik buek lagi ..selamber je aty datang bawak mangkuk..wakakakka..tak malu .

untuk pakcik,makcik dan farid..semuga selamat pergi dan selamat kembali
dan untuk bega/farid..semoga kau mendapat Hidayah di sana..dan doakan untuk aku serta along
semoga senantiasa dimurahkan rezeki selalu ..

21 comments:

Ms.Lilies said...

bunyi cam best je tu k.ty...
adehhh lapo!

~finee~ said...

adeh sedapnnyerrr..saya tengah diet ni kak ayyo

Anonymous said...

wah!
sedap2!!!
mau sikit...

☆ lieya latif ☆ said...

wao!! akak first time rase, lieya ni first time dengar....mesti sodap tu...kdg2 muak mkn mee kuning ni, byk no kapurnyer

Anonymous said...

ish..bunyi mcm sedap jer.ssh wo nk cari mee bandung terbaik kat cnie..huhu..

ita cutevirus said...

ffuuuhhh kak... saya raser cam lapar plak baca n3 akak ni... rasernyer kalo akak tempek gambor, maunyer meleleh² air liur saya nieh..

tunbegia said...

sungguh sedap laksa johor kanns,

salamm,

sweetfiza said...

rasanya klu tempek gmbar lg ler menggiurkan ....hu hu hu....tp dr cerita tu pun dah mcm sedap je tu... huhuhu

Softtouch [Hanim] said...

mee bandung kalu kene cara buat dia mmg sedap, nak2 yg pure muar tu kak ty...yelah kdg2 kan kak org xnak guna mee kuning tu sbb byk kapur, tu diorang tukar mee spagetthi..

myQza said...

sebbaik x rangkap gambau. kalau tak i ngap yu..

tapi kan spaghetti gantikan mee mmg sesuai.. :)

Suziey Ahmad said...

kalu ade gbr lagi layan..

Unknown said...

sis walaupun takde gambar terasa kesedapannyer itu...good ideala dari guna mee kuning baik spaggeti...hehe

Dee said...

kty: cam adik ipar k tinanyer style lah ni..suma tukar pakai spaghetti..lg sedap n kurang rasa kapur mee tu..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

demand mau gambar~

muahaha~

e_ja said...

sedapnya dgr mee bandung kty..meh pos kat kita sikit..hehehe..

Mak Su said...

insyallah :)

sampai gaks kat sini, curi curi peluang :)

Zura said...

baca cara kak atty komen pun dah buat terluir...huhuhu~~

~Eila Nur Kaseh~ said...

kakty,
baca pun dah terliur..
kalo ade gambar gamaknya telan ayaq liur je la hehehe

Anonymous said...

has x tau nk beza kan mee bandung n mee hailam...sbb 2-2 berkuah kan... sedapp sehhh

rasp said...

takde gambar...
baca je pun dah leh terbayang kesedapannya :D

Suzana Ikram said...

suker makan mee bandung.. tapi gmbr nan ado la sis.