May 19, 2010

Nak Mc ke kerja..?

Pagi semalam bigbos masuk kejap .settle kan apa..semua
lepas aku dah kasi ..document penting yang dia nak bawak g meeting
terus dia tanya ..yatie.napa u punya mata merah .dua-dua lak .saya tengok since last week
aku cakap aah ..mata saya kurang sehat
dia cakap kenapa tak jumpa doctor..aku cakap aku dah ade ubat

yang sebenarnya .aku malas nak pegi jumpa doctor.sebabnya memang aku dah amik ubat
tapi aku taknak mc..sebab..ujung minggu ni aku dah apply cuti sebab nak ke kedah .
jadi aku taknak lah mc..dah cuti nak mc..mau deret minggu ni aku mc kalau ikutkan hati ..memang..lah nak mc..tapi satu hal lagi .kenangkan nanti aku akan mc lama..

Takpelah ..kat opis pun selalu aku sorang-sorang je.
kalau bos ada pun .bukan lah ade kerja sangat ..kecuali aku memang dah betui2 tak tahan baru aku mc..
tu yang susah benornya ..kalau dapat bos baik sangat ..kita jadi serba salah ..serba salah
nak mc.. serba salah nak cuti .(aku takde cuti taun ye..) semua ehsan dari bos yang baik ati tapi akan membuat kita serbasalah ..dulu masa aku keje company besar..sukati sukati je nak mc..hehehhee.cuti taun pun abis aku kerja kan ..

jadiknya aku datang keroje ari nie ..tak mc pun...

ayat-ayat kat atas tu aku dah karang semalam ..pagi nie aku rasa macam kena pergi spital je..macam kena operate je mata nie just minor surgery ..sebab dulu pernah jadi macamnie..lepas tu doctor operate..lepas tu jadik mata lanun..kena tutup sebelah ..aku driving balik umah ..ngn mata sebelah bertutup..

Camner nie ..nak g spital ke taknak ....ke leh tahan lagi nie .

15 comments:

su said...

MC la kak....nanti takut melarat plak kak....penyakit zaman skrg, kalo xkene ubatnya baek2 kan...huhu...

Yaya said...

sy bagi kty mc, mc tau kak..restttt

FIESYAH said...

kak! mate tu kene rest gak, mcm body kite...lg pun akak bkn saje2 nak mc kan....

semoga cepat sembuh :)

Anonymous said...

g kenek je kak, amik mc saya kan kalau sakit2 lain tu saya mmg malas g kenek tp kalau sakit mata ni mcm risau skit

TiNiE said...

kakty, kalau bebetul sakit...tak salah mc jer...tapi, mcm kakty katalah since takder org kat opis keje pon best gak...takder org kaco...masalahnyer, akak keje kerrr??? *laarrikk*

Sharinginfoz said...

sakit mata pun tak nak ambil mc sebab dah apply cuti ya

Budak US Tak Tahu Maths??

attyfir said...

@su
ari nie bos kasi 1/2 day

attyfir said...

@Aleeya
ekekeke..baik bos .

attyfir said...

@FIESYAH thanks..

attyfir said...

@Nana
wokeh ..nanti gie.

attyfir said...

@TiNiE keje ar tinie..hehhehe..tp bos suh balik ..kang..kol 12.

attyfir said...

@Sharinginfoz
jumaat nie cuti ..tp bos dah kasi ..cuti ni .jap lagi balik

rasp said...

isk braninya u nak gi tadah muka utk operate mata tu.....
tul sis, kalo boss baik sgt, serba salah kita nak bercuti kan...

mummysyafie said...

kalau tak sihat, akak amik mc je la. kalau gi kerja nanti mata tu tak leh nak baik

El-Zaffril said...

MC je kak