May 25, 2010

Hospital Serdang@Pakar Sakit Mata

Pada 19 May 2010
aku ke Klinik Kesihatan Bangi 
dari sana ..doc refer aku kepada doktor pakar mata di hospital serdang 
masa tu udah pukul 3 petang ..risau gak aku ..kot-kot dah tutup .
tapi alhamdulillah ..diaorg kerja  sampai pukul 5 
memula sampai agak ganjil gak ..ye lah 1st time aku nak merayau2 kat dalam spital serdang.
dulu pernah sampai kat wad kecemasan hospital serdang je..
masa tu akak demam teruk 

Sampai je kat lobi hospital serdang tu 
aku terus menuju ke kaunter pertanyaan 
bertanyakan di manakah terletaknya Klinik Mata
dari Kaunter pertanyaan nak ke klinik Mata..
memula belok kanan..terus sampai jumpa escalotar ..naik escalotar tu ..
ke tingkat satu ..dari situ masuk pintu kiri .


Jumpalah kaunter klinik mata .
terus aku daftar kan diri aku ..tak lama kedian 
nama aku dipanggil dan kena cek mata 
tang ni yang lemah ..sebabnya sememangnya aku adalah sangat-sangat rabun 
memang failed lah keputusan cek mata aku ..
gila teruk result..tapi degil taknak pakai spek..
sebab tu kalau ade sesapa jumpa aku kat luar..
kalau aku buat derk je..yang benornya aku idak ler cam ..kamu .


lepas cek mata 
nurse bawak aku ke bilik no 39 berjumpa doctor 
lepas doctor cek ..dia pun buat lah kerja dia ..
mencungkil-cungkil mata aku ..hehehehe..

dari bilik doctor..aku kena lak turun ke tingkat palin bawah sekali 
sebab aku lom register ..apa tah ..aku layan je lah .
dari situ naik balik ke kaunter klinik mata ..
lepas tu diaorg suh lah naik ke tingkat 2 
ambik ubat 
farnasi 

selesai urusan dekat farmasi 
aku naik balik ke kaunter klinik mata balik 
lepas tu jumpa balik doctor ..doctor bincang lah apa yang patut..
itu lah pengalaman 2 jam aku di hospital serdang,..
kejap naik kejap turun ..dah le mata blur..
alhamdulillah mata aku dah pulih ..

25 comments:

Queen said...

baca akak cerita ni pun dah letih..

Softtouch [Hanim] said...

alhamdulillah mata kak ty dah elok dah...

Yaya said...

alhamdulilah ok da mata ye..amne moga terus sihat yer kty

mrs.ecam said...

kui3 mmg letih kne naik trn naik trn ek...nsb bek proses kjap jek 2jam....nk check kt klinik kesihatan pong mkn ms 1/2ari...terutamanyer klinik kesihatan sg.buloh...hah hambikk aku publish nme klinik terang2...hekhek

mummysyafie said...

kak ti tak sihat ke? or mata tu kena bagi rehat jap kot..

dengan citer kak ti pun saya dah penat..apatah lagi kakti yang berdepan ngan situasi gitu..

Dee said...

kty mcm aku le ko ni..org kt aku sombong padahal sbb aku x nampak..hahaha..moga mata ko makin eloklah kty..

Suziey Ahmad said...

semoga mata kty pulih cam sediakala ye..take care:)

Ruziawati Bukhari said...

samalah.. bc cite pun dh letih.. apatah lagi kak ty yg mengalaminyer.. huhu.

u take care kak..

mwah!!

El-Zaffril said...

akak....

Take care tau... hehehhe

Blog Eazy Izzuddin said...

penat tu naek turun naek turun hehe

attyfir said...

@Queen
itulah ..tu tak detail lagi citernya

attyfir said...

@Softtouch [Hanim]
thanks hanim ..

attyfir said...

@Aleeya
thanks yaya

attyfir said...

@mrs.ecam
tu ar kan ..kuikuikui.terbongkar rahsia..

attyfir said...

@mummysyafie
tu ar nor..hehehehe

attyfir said...

@Dee
tu ar dee..aku rabun teruk..tp taknak pakai spek

attyfir said...

@[-suziey-]
u takecare to suziey

attyfir said...

@Ruziawati Bukhari
thanks t..

attyfir said...

@El-Zaffril
thanks el

attyfir said...

@Eazy Izzuddin
eazy pakai eskaloter..tp ponek gak lah..

CuTeMiUt78 said...

alahai kesian kty... penat naik turun je ya kty.. semoga pas ni bertambah2 baik la hendaknya

Anonymous said...

nant boleh la singgah kedai saya wat spek.kalu rabun..saya seorang Optometris..

Unknown said...

tumpang tanya, kalo bukan warganegara hospital ni bagi servis tak? mertua dr aceh..baru ni g checkup mata dia..katarak kot..sian dia nk ngaji pun susah...

Unknown said...

spital serdang bagi servis tak pd yg bukan warganegara..mentua baru sampai dr aceh..katarak kot..nk baca pon takleh..please reply ya..tq

attyfir said...

@senahyeyeh

as salam senah..tq sudi dtg blog saya
hospital serdang atau mana hospital pun kat malaysia, bagi je rawatan kat warga asing..cuma bayaran je berbeza..cepat2 ye bawak mil u ..g buat treatment